Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 102

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 102 av 212 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 98 99 100 101 102 103 104 105 106 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 ... SisteSiste
Viser resultater 2,021 til 2,040 av 4233
    Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    ...men kunstig ansikt og fete bokstaver. Sverger til Pure.
    Syns ikke det er kunstig jeg da, men er jo øyet som ser som avgjør. Og Pure har ikke jeg...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Andre her som syns bumtious innstillinger er kjipe? Dårlig med farger, og grålig blasst bilde, kanskje en vansesak å ha kjipt bilde . Jeg har havnet på Standard på BD og syns den gir et fantastisk bilde.
    Nei, Bumtious innstillinger for Movie mode er ikke ”kjipe”, de gir på min LX5090 meget naturlige farger, prøv og kjør ”planet earth Blu-ray”, masse natur, der vet vi åssen det skal se ut, helt naturlig.

For litt mer trøkk i farger og sånt, for vanlig TV titting, så kan man med fordel bruke Standard Mode, og da med J.Haugens innstillinger, link under,

http://avforum.no/forum/tv-apparater...tml#post958866

Dette er innstillinger jeg bruker på standard, funker meget bra :-D

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjære alle sammen
    Ble nylig den lykkelige eier av en LX5090H.
    Alt (det viktigste) kommer fra PS3, men prioritet er 1. BD & 2. DVD.
    Hva anbefales av "noen-har-alt-funnet-en-innstilling-som-passer"-innstilling?
    Skal/Bør/Kan jeg sette separate innstillinger for Spill (kan det være så nøye?), BD & DVD?
    Kan noen linke til innstillingene til denne Bumtious?

Skjønner at det beste er å gjøre en egen kalibrering, men tar gjerne i mot en "flying start"

Litt mange spørsmål, men sikkert flere som blir lykkelig over svar

Mvh
    -Remi

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ookami
    Here we go :-D
    Pioneer Plasma's Settings and Information - AVForums.com

Bruk "attached files" i bunn av posten for innstilinger, Blu-ray og PS3

PS. Settings for KRP finner dere i second post.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at mange er lite fornøyde med ”Bumtious” movie innstillinger, ”blasst, svake farger og den slags.
    Dere må da huske at de innstillingene er beregnet for film i et mørkt rom, da kommer de til sin rett, bringer frem det fine sort potensialet i Pioneer skjermen.

For alminnelig TV titting i en lysere setting, så er selvfølgelig standard mode et bedre valg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noe kommer vel av at vi er vant til skjermer med imponatorinnstillinger også da.
    er det noen som har erfaring med å aktivere ISF day/night/auto på skjermene sine?
    ser det går å bruke controlcal programvaren til å gjøre dette

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alffjeld
    noe kommer vel av at vi er vant til skjermer med imponatorinnstillinger også da.
    er det noen som har erfaring med å aktivere ISF day/night/auto på skjermene sine?
    ser det går å bruke controlcal programvaren til å gjøre dette
    Nei, er vel ingen som har beveget seg inn i det landskapet ennå :-D
    Men det frister fælt, jeg skal i nærmeste fremtid kjøpe laptop igjen, siden dagens maskiner ikke har seriell utgang, så får jeg vel ordne meg med USB til seriell adapter, så skal jeg leke meg litt :-D

Frister veldig og få flere og bedre kalibreringsvalg på hver inngang.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,831
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen, jeg har brukt lite tid enda på tv'en, men ser enda en ting som antakelig er veldig skuffende for meg med KRP-500A. Det er 4 HDMI, 3 scart og 1 komponent. Men, det er vel egentlig ikke mulig å bruke mer enn 5 innganger, er det det...? Man definerer hver inngang, og det er vel bare inngang 1 til 5 der?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Syns ikke det er kunstig jeg da, men er jo øyet som ser som avgjør. Og Pure har ikke jeg...
    Som nevt - smak og behag. Jeg valgte KRP hovedsaklig fordi den har Pure og for all hederlig omtale denne modus har fått på utenlandske fora. Synes imiddeltid den blir litt blass uten justering så jeg har dratt ned lyssstyrken til -5 og juster skarphet til 0. På standard synes jeg folk har maling i ansiktet - men som sagt - smak og behag.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Her gikk debatten rimelig hurtig forbi meg hehe, ingen som har noen meninger om denne TV'en? Har ikke fått den i hus ennå, men venter i spenning
    Kan vel være fordi denne tråden er for Kuro G9 og ikke Sharp/Pioneer LCD ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ookami
    Kjære alle sammen
    Ble nylig den lykkelige eier av en LX5090H.
    Alt (det viktigste) kommer fra PS3, men prioritet er 1. BD & 2. DVD.
    Hva anbefales av "noen-har-alt-funnet-en-innstilling-som-passer"-innstilling?
    Skal/Bør/Kan jeg sette separate innstillinger for Spill (kan det være så nøye?), BD & DVD?

Skjønner at det beste er å gjøre en egen kalibrering, men tar gjerne i mot en "flying start"

Litt mange spørsmål, men sikkert flere som blir lykkelig over svar

Mvh
    -Remi
    Det enkleste er å stille inn for det viktigste, og la resten følge den, da slipper mye irriterende bytting. På min TV (ikke Pioneer enda) så kjøres alt utenom en PC igjennom forsterker, og dermed kommer via samme HDMI, og må dermed ha samme innstilling. Forskjellene mellom kildene er ikke store.

Men hvis kilden også har egne innstillinger med kontrast osv, så kan man kalibrere for den kilden der, men det er som regel dyrere utstyr.

Det eneste som kan være lurt på spill er vel å ha mindre kontrast hvis det er skarpe tings som står på samme plass, sliks som spill som regel har. Med mye kontrast så kan det brenne seg fast kjappere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kalibrering 5090h

Hei, er det noen som kan legge ut kalibrering for beste bilde til 5090h.
    Vet det ligger her et sted men finner det ikke.

Takk takk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlagt bilde er fra en 5090 mottatt fra Expert, hadde ifølge selger bare stått noen dager i butikk...
    Dette viser hvor lett det er å få innbrenning... Bare en liten advarsel..

Ser ut til at denne har stått på med 4:3 bilde "litt for lenge"

Fekk selvfølgelig ny tv...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

diverse lx5090

Kjører nå Bumtious sin innstilling på ps3 og lx5090.....Har sett litt på standard og bumtious sin movie modus,og synest bumtious sin er best,da den fremhever mer detaljer i bildet (testet dark knigth på blu ray)... Men passer sikkert best ved mørke omgivelser....

Ved riks tv,bruker eg j haugen sin innstilling på standard.Men stilte sharpness på -15 da det ved 0 ble veldig mye flimmring i bildet....

men ser mange anbefaler å kjøre 576i ut fra riks tv og la tven oppskalere til 1080i/1080p???? Eg synest bildet ble best ved å kjøre 1080i ut fra riks tv.....

Men når eg kjøre 576i ut fra riks tv,så viser riks tv 576i,men tven viser også 576i? Kjøre den egentlig 1080,men det vil alikavel stå 576i? Hvordan kan ein sjekke 100 % hva tven viser på skjermen?

!080p 24 hertz,1080i og lignende?

anbefaler nye eiere av lx5090 å prøve Bumtious ( movie modus) sine innstillinger ved ps3/bluray og j haugen sin ( standard modus ) ved vanlig tv titting,slik som riks tv,parabol,osv... men still inn sharpness på -15... funket bra for meg....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool innbrening

Tror personlig det skal litt til å få innbrenning.... Har ikkje kjørt inn tven 100 prosent nøyaktig.... Kun stilt ned på kontrasten... Ellers har det gått i riks tv,ps3,bluray,osv....... Har heller ikkje kjørt full skjerm slik ein anbefaler.... Og eg har ikkje merka noke innbrenning på skjermen....

Men i butikk kjøre ein vel kanskje mye kontrast og slikt,og lar tven stå på uendelig,uten å kjøre skjermvask og slikt.... 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Kjører nå Bumtious sin innstilling på ps3 og lx5090.....Har sett litt på standard og bumtious sin movie modus,og synest bumtious sin er best,da den fremhever mer detaljer i bildet (testet dark knigth på blu ray)... Men passer sikkert best ved mørke omgivelser....

Ved riks tv,bruker eg j haugen sin innstilling på standard.Men stilte sharpness på -15 da det ved 0 ble veldig mye flimmring i bildet....

men ser mange anbefaler å kjøre 576i ut fra riks tv og la tven oppskalere til 1080i/1080p???? Eg synest bildet ble best ved å kjøre 1080i ut fra riks tv.....

Men når eg kjøre 576i ut fra riks tv,så viser riks tv 576i,men tven viser også 576i? Kjøre den egentlig 1080,men det vil alikavel stå 576i? Hvordan kan ein sjekke 100 % hva tven viser på skjermen?

!080p 24 hertz,1080i og lignende?

anbefaler nye eiere av lx5090 å prøve Bumtious ( movie modus) sine innstillinger ved ps3/bluray og j haugen sin ( standard modus ) ved vanlig tv titting,slik som riks tv,parabol,osv... men still inn sharpness på -15... funket bra for meg....
    Lurer også på det samme om Tven skalerer opp , viser 576i fra sat til Tv hos meg også.

Jeg har koblet opp SCART fra sat tuner til Inngang 1. Inngang 3 og 4 er HDMI for DVD & BD.

Blir da "standard" instillingene det samme på alle inngangene ? slik at man feks må skifte til eks movie modus på inngang 3 & 4. Eller kan man ha forskjellige verdier for "Standard modus" på alle inngangene.

Er det noen forskjell på hvilken Scart inngang man bruker på TV ?

Har vel enda ikke funnet ut hva inngang 2 skal kunne brukes til....

Mvh Jostein

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Nei, er vel ingen som har beveget seg inn i det landskapet ennå :-D
    Men det frister fælt, jeg skal i nærmeste fremtid kjøpe laptop igjen, siden dagens maskiner ikke har seriell utgang, så får jeg vel ordne meg med USB til seriell adapter, så skal jeg leke meg litt :-D

Frister veldig og få flere og bedre kalibreringsvalg på hver inngang.
    det er jo etter det som blir skrevet på andre forum ett virkelig løft å få aktivert isf og legge inn settings der, og enda bedre om du kan få finmekket settings selv i ditt seermiljø.
    det koster bare rundt 300 kr for software og kabel å gjøre det selv.
    ser endel mener det blir klar forbedring i forhold til "pure" settings for dem som har det.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alffjeld
    det er jo etter det som blir skrevet på andre forum ett virkelig løft å få aktivert isf og legge inn settings der, og enda bedre om du kan få finmekket settings selv i ditt seermiljø.
    det koster bare rundt 300 kr for software og kabel å gjøre det selv.
    ser endel mener det blir klar forbedring i forhold til "pure" settings for dem som har det.
    Interessant ! Har du noen linker ? Jeg vet det er noen som vil si det er jobb for proffer men det er vel bare jeg som vet hva jeg liker :-D .

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Interessant ! Har du noen linker ? Jeg vet det er noen som vil si det er jobb for proffer men det er vel bare jeg som vet hva jeg liker :-D .
    ControlCAL

Vet ikke om der er support for KRP modellene ennå, men det kommer nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    det står noe der om din skjerm ingeniøren Pioneer KRP-500M Calibration - Calibration Forums

virker ikke vanskelig å aktivere dette, men skal du få det helt topp må du kjøpe en sensor, og bruke software til å måle, og controlcal til å legge inn endringene du finner det nødvendig å gjøre. neb det er gode bruksanvisninger, og de fleste vil kunne få det til

Side 102 av 212 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 98 99 100 101 102 103 104 105 106 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •