Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 101

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 101 av 212 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 97 98 99 100 101 102 103 104 105 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 ... SisteSiste
Viser resultater 2,001 til 2,020 av 4233
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av zephyr
    Er det verdt forskjellen?
    Det at KRP har PURE modus er alene vært prisforskjellen. Kjører Pure på alt og det gir klart best bilde men litt justering dog. Imidlertid burde du få den betydelig rimligere en 25'. Ga 22' for min før jul, riktig nok uten fot.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Har man Mediedeling på KRP-500M?
    Jeg trodde det var en av forskjellene på A og M jeg. Strengt tatt det jeg har fått beskjed om. Tydeligvis noe jeg har missforstått jeg da..
    Nei vi snakker om å aktiver tilgangen for å logge på monitoren for å gjøre innstillinger eller lese av antall timer brukt . Altså "skru på muligheten" og dette har ikke noe med media å gjøre noe en monitor uansett ikke har .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.E.N
    KRP-500M er monitor og KRP-500A er med seperat mediesenter.

Mener selv KRP- 500 har et "sterkere" sortnivå enn LX5090. Da sort ikke er en farge lurer eg litt på hvordan dere som allerede har gått til innkjøp av KRP -500 modellene har lagt som grunnlag for deres kjøp? opplevdes forskjellen mellom LX5090 og KRP - 500 som relativ? sistnevnte er vel også av Pioneer ansett som deres 10 generasjon...:roll:
    Sort, eller rettere sagt, sortnivå har utrolig mye å si for hvor brilliante fargene oppleves. Dog er ikke forskjellen i sortnivå mellom LX og KRP seriene like stor som mellom de ulike panel generasjonene (tenker da på KURO G1 og G2, dvs. Pioneer G8 og G9). Dog er bildeprosesseringen til KRP-serien bedre enn den til LX-serien. Så i sum er, i alle fall for noen, forskjellene signifikante.

De kommende G10 panelene vil igjen ha lavere (m.a.o. bedre) sortnivå enn KRP-serien da G10 allerede er vist frem på messer under betegnelsen "KURO Extreme Contrast Concept" (ECC).

Sitat Opprinnelig postet av Tunkp
    Vedr. Pioneer sine fremtidsvyer.
    Jeg snakket med en kar hos Pioneer i går og da jeg nevnte 9. G kontra hvor bra 10. G kunne bli, som de skulle samarbeide med Pana. om.
    Svarte han at de fortsatt ikke var sikre på på hvordan det samarbeide kom til å bli, og siden nivået på panelene nå begynte å bli så bra, kom de til bl.a. til å konsentrere seg mere om å få ned tykkelsen.

Det er jo begrensninger på hvor bra det kan bli, både 8. og 9. G er jo på en nivå som "mann i gata" uten tvil vil juble over. Det er jo bare oss "særingene" som årlig er villig til å strø rundt oss med tusenlapper for å få noe som bare er litt bedre.
    Som nevnt over så er kontrasten til G10 enda bedre enn G9. I tillegg har Pioneer allerede vist frem et 9mm tykt panel basert på 10 lumens teknologi. 10 lumens teknologi betyr en effekt på 10 lumens/watt i motsetning til dagens nivå på 2-3 lumens/watt.

Det er flere poster om dette på sidene 5 og 7 i denne tråden. Bilder av 9mm vidunderet finner dere på side 7

Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den innebygde tuneren til 5090H, er den noe bedre enn en vanlig Riks-TV boks? Blir bildet noe bedre?
    Er litt bekymret, for jeg synes bildet kunne vert bedre enn det jeg har i dag på min 32" LCD.
    Ser for meg at det blir værre på en 50" ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    512
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ps3

Fant følgende innstillinger for ps3 på lx5090en.. Noen som vet om dette er bra å bruke?

THIS IS FOR A UK SPEC PS3 NOT A USA MODEL

TV SETTINGS

DRIVE MODE

DRIVE MODE 1 (THIS IS SIMPLY THE BEST COMPRIMISE SETTING FOR THE PS3)

TURN PURE CINEMA OFF (A PS3 THING ONLY)

PS3 CONSOLE SETTINGS

SETTINGS MENU

BD/DVD Seetings

Cinema Conversion Automatic
    DVD Upscaller NORMAL
    BD/DVD OUTPUT Automatic
    BD 1080P/24 hz Automatic
    BD/DVD Dynamic Range Automatic

DISPLAY SETTINGS

Video Output Settings HDMI Manual (Need 576p 720p & 1080i highlighted) (Dont Worry, Will go to 1080p/24 with BD automatically) 1080i gives best DVD picture.
    Cross Colour Filter OFF
    RGB Full Range Limited
    Super White HDMI ON

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Det er noe de har i England i alle fall. Noen butikker tilbyr det, men ikke alle.
    Trodde dette var en garanti som Pioneer tilbydde og ikke butikkene?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    512
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

greie innstillinger for amatør?

8) Dette er vel kanskje gode innstillinger for ein amatør på lx5090en? Hehe.... Til blu ray og ps3... Skulle vel kanskje brukt noen andre på riks tv... Desse fant eg ivertfall på avforum uk........

THIS IS FOR A UK SPEC PS3 NOT A USA MODEL

TV SETTINGS

DRIVE MODE

DRIVE MODE 1 (THIS IS SIMPLY THE BEST COMPRIMISE SETTING FOR THE PS3)

TURN PURE CINEMA OFF (A PS3 THING ONLY)

PS3 CONSOLE SETTINGS

SETTINGS MENU

BD/DVD Seetings

Cinema Conversion Automatic
    DVD Upscaller NORMAL
    BD/DVD OUTPUT Automatic
    BD 1080P/24 hz Automatic
    BD/DVD Dynamic Range Automatic

DISPLAY SETTINGS

Video Output Settings HDMI Manual (Need 576p 720p & 1080i highlighted) (Dont Worry, Will go to 1080p/24 with BD automatically) 1080i gives best DVD picture.
    Cross Colour Filter OFF
    RGB Full Range Limited
    Super White HDMI ON

Movie Mode

Contrast 32
    Brightness +1
    Colour 0
    Tint 0
    Sharpness -15

PRO ADJUST

PURE CINEMA
    Fim Mode OFF (SKY) or Advanced (BLUE RAY HD) OFF (SD DVD)
    TXT Opt OFF

Intellegent Mode OFF

PICTURE DETAIL

DRE OFF (more accurate) or Low if you want more fake contrast
    BLACL LEVEL OFF
    ACL OFF
    Enhancer Mode 2
    Gamma 2

COLOUR DETAIL

Colour Temp Manual (PUSH FOR ENTER FOR 3 SECONDS)

Red High -2
    Green High 0
    Blue High -2
    Red Low -1
    Green Low 0
    Blue Low -1

CTI OFF

Colour Management

Red 0
    Yellow 0
    Green 0
    Cyan -1
    Blue 0
    Magenta -2

Colour Space 2

Noise Reduction All Off

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre her som syns bumtious innstillinger er kjipe? Dårlig med farger, og grålig blasst bilde, kanskje en vansesak å ha kjipt bilde . Jeg har havnet på Standard på BD og syns den gir et fantastisk bilde.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å skifte ut sony 46`X3500 min med en pio 5090H. Men for dere som har denne, hvordan tar den seg til å se på fotball i HD, freeview og spilling?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    bumtious er meget anerkjent for sine kunnskaper, så jeg regner med hans innstillinger er korrekte. at vi opplever dem som kjedelige, kommer sikkert av at vi er vant til "imponatorinnstillinger" fra før.
    men bumtious sier vel at for å få det optimale bilde, må du få gjort en ISF-optimalisering på skjermen. det er desverre få i norge som er kvalifisert til dette.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Jeg har havnet på Standard på BD og syns den gir et fantastisk bilde.
    ...men kunstig ansikt og fete bokstaver. Sverger til Pure.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Kjøpte en Pioneer KURO LCD 37" nylig. El-Giganten selger denne for 16.199,-. Har ikke lest alle innleggene her inne i denne tråden må jeg innrømme. Noen synspunkter ang dette kjøpet?
    Her gikk debatten rimelig hurtig forbi meg hehe, ingen som har noen meninger om denne TV'en? Har ikke fått den i hus ennå, men venter i spenning

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her gikk debatten rimelig hurtig forbi meg hehe, ingen som har noen meninger om denne TV'en? Har ikke fått den i hus ennå, men venter i spenning
    Den var testet i en av de siste utgavene av Hjemmekino eller Lyd & Bilde, og fikk strålende kritikker. Du bommer ikke ved å kjøpe den ville jeg tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ble vel testet i Lyd og Bilde (tror jeg). Kom meget bra ut, men til den prisen så bør den også det

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,790
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min TV har Softwareversjon 0907-0402 (og hardvare 0x353). Er dette siste software?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøp en 5090H for en uke siden, har klart å installere den. Skulle koble til en satelittantenne idag og autoinnstalasjon lar seg ikke aktivere. Har noe opplevd noe lignende?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mimi
    Har kjøp en 5090H for en uke siden, har klart å installere den. Skulle koble til en satelittantenne idag og autoinnstalasjon lar seg ikke aktivere. Har noe opplevd noe lignende?
    Sitter på jobb i Nordsjøen og har ikke følgelig ikke tilgang på dokumentasjon/fjernkontroll. (får prøve memory etter beste evne

Hvis du bruker slot i tv med conax cam så må du trykke på knapp som står sat/ etc på fjernkontroll og ikke på input 1-4. Du får da mulighet for auto installasjon igjen. Jeg vaste vekk mye tid med å finne ut hvor man satte LNB spenning på. (fra samme meny). Søk på alle frekvenser så får du også inn HD kanalene. Søket tar da en "god" stund så vær tolmodig

Får du det ikke til så trykk av spenningen på tv og på igjen.

Hvis du bruker egen tuner så blir dette på input 1 til 4, og da er vel ikke autoinstallasjon noe poeng.....

Mvh Jostein

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bumtious er meget anerkjent for sine kunnskaper, så jeg regner med hans innstillinger er korrekte. at vi opplever dem som kjedelige, kommer sikkert av at vi er vant til "imponatorinnstillinger" fra før.
    men bumtious sier vel at for å få det optimale bilde, må du få gjort en ISF-optimalisering på skjermen. det er desverre få i norge som er kvalifisert til dette.
    Joda. Men det er bare det at det er svært sjelden at to skjermer er helt like. Derfor kan man ikke uten videre bruke hans innstillinger. Det kan godt hende at vedkommende som opplever bumtious sine innspillinger som tamme, har helt rett. For det er ikke slik at to skjermer måler helt likt. Ja, de kan være ganske like, men altså avvike noen få "klipp" her og der på fargeskalaene. Og da blir det jo fort feil.

Dessuten vil også omgivelsen han tester skjermen i (mørkt vs. lyst rom) spiller kraftig inn. Det samme gjør tilkoblet utstyr: En DVD-spiller, BD-spiller eller PC via HDMI, kan gi helt andre resultater enn om du bruker de samme innstillingene på en dvd-spiller/BD-spiller eller PC fra et annet merke eller annen modell, eller kanskje bruker en annen overføringsstandard som scart eller komponent.

Til slutt må det nevnes at en del er misfornøyd med innstillingene til bumtious fordi de synes han har for mye grønt i bildene. Så om hans måleinstrumenter spiller han et puss (eller er det alle andre som blir "lurt") eller om han liker "grønt", skal være usagt. Men konklusjonen bør være klar: Dette er ikke enkelt!

Verdien av å utveksle innstillinger ligger mer på at vi kan ta det generelle, som valg av drivmodus, orbiter off for de som ikke spiller osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    du har nok helt rett haugen.
    har selv tenkt å bruke contrcal til å åpne isf på min skjerm, og senere utvide til one eye og soft til å prøve å lære meg å kalibrere selv, da jeg bare finner to i norge som er utdannet til isf kalibrering.
    og så er det moro å finne utav ting selv selvsagt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jostfe
    Sitter på jobb i Nordsjøen og har ikke følgelig ikke tilgang på dokumentasjon/fjernkontroll. (får prøve memory etter beste evne

Hvis du bruker slot i tv med conax cam så må du trykke på knapp som står sat/ etc på fjernkontroll og ikke på input 1-4. Du får da mulighet for auto installasjon igjen. Jeg vaste vekk mye tid med å finne ut hvor man satte LNB spenning på. (fra samme meny). Søk på alle frekvenser så får du også inn HD kanalene. Søket tar da en "god" stund så vær tolmodig

Får du det ikke til så trykk av spenningen på tv og på igjen.

Hvis du bruker egen tuner så blir dette på input 1 til 4, og da er vel ikke autoinstallasjon noe poeng.....

Mvh Jostein
    :-D Takk for hjelpen, det funket.
    Nå strever jeg med andre ting, denne TV-en er nok for komplisert for meg.:-D
    Ha en fin kveld

Side 101 av 212 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 97 98 99 100 101 102 103 104 105 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •