Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 10 av 212 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 4238
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Blir ikke noe skuff med en Samsung LE(XX)A656. Veldig, veldig gode TV'er. Godt sortnivå og flotte kontraster selv i en butikk med mye lys. Slår jo ikke Pioneer selvfølgelig, men bedre LCD finner man ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zenon
    Styring av andre produkter med HDMI CEC støtte via en fjernkontroll, det vil si du kan styre DVD-spiller med fjernkontrollen på TV selv om disse 2 ikke er av samme produsent. Alle produsenter har sitt eget "fancy" navn på det. Feks Anynet+ hos samsung, Aquoslink hos Sharp, dette er eksempler på teknologier som benytter seg av HDMI CEC, altså 2 veis kommunikasjon via HDMI.

Betyr dette at når jeg skrur på TV'en så vil receiveren (Yamaha) som står i annet rom også skrues på?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kuro vs viera

Hei! Hadde egentlig bestemt meg for panasonic 50pz800 men må si at jeg ble litt i tvil da jeg var innom exspert på lade i trondheim. Snakket da med en ansvarlig på tvavdeligen og jeg kan med sikkerhet si at han hadde peiling. Han sa til meg at han ville vente med å kjøpe 50 tommern til pioner kom med sine nye modeller slik at jeg fikk sammenligne de to. Han hadde vært på visning med denne modellen og andre tver nylig og denne var suveren. Han sa at den ble å lande på ca 30K. Men er det dette som er toppmodellen? Isåfall så er den jo like dyr som panasonicen. Den blir jo å lande på tett under 30K. Da er vell ikke valge så vanskelig lengre Noen som forresten vet d siste om lanseringen på denne tven?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommer
    Betyr dette at når jeg skrur på TV'en så vil receiveren (Yamaha) som står i annet rom også skrues på?
    Det kommer jo ann på om disse er sammenkoblet via HDMi eller ikke, og hvor vidt din reciever støtter denne muligheten, det fungerer kun med 2 komponenter som begge støtter HDMI CEC.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nysgjerrig på om den svenske LX5090H/6090H er den samme som norge får ?

Står på pioneer eu sidene at det er regionale forskjeller....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har sett sammenligningstester mellom Panasonic TH-50PZ800 og Pioneer LX5090H?

Ser forresten at Panasonicen er godkjent hos RiksTV: RiksTV - Flatskjerm med innebygd mottaker (IDTV).

Noen som vet om Pioneeren snart er godkjent?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk powerbuy, har laget en tråd der for å logge stemning for å kjøre igang powerbuy på 60"'ern.... vet ikke om det er lov å legge link til powerbuy tråden her jeg...

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Nysgjerrig på om den svenske LX5090H/6090H er den samme som norge får ?

Står på pioneer eu sidene at det er regionale forskjeller....
    Trur vi kan slappe av stenvik, Europa er Europa, ferdig med det. Siden jeg har kabel TV så trenger jeg ikke sat. delen, ei heller streaming, for jeg lurer på Pio xxx Blu-ray spiller, som har steaming. Hva gjelder dette "Pure" læget som finnes i H modellen, så er det bare et sett med innstillinger, finnes her hvis du er interresert :-D

Vedlegg 33932

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Trur vi kan slappe av stenvik, Europa er Europa, ferdig med det. Siden jeg har kabel TV så trenger jeg ikke sat. delen, ei heller streaming, for jeg lurer på Pio xxx Blu-ray spiller, som har steaming. Hva gjelder dette "Pure" læget som finnes i H modellen, så er det bare et sett med innstillinger, finnes her hvis du er interresert :-D

Vedlegg 33932
    Greit¨å ha om en flytter på landet...
    Også kjekt med streaming av tv opptak fra pc/htpc til tv'n

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk powerbuy, har laget en tråd der for å logge stemning for å kjøre igang powerbuy på 60"'ern.... vet ikke om det er lov å legge link til powerbuy tråden her jeg...
    Greit det stenvik!

Men jeg er skeptisk til powerbuy av plasmaskjermer.
    Fint hvis du får et ex som er feilfri, hvis ikke så sliter du!
    Jeg betaler heller et par tusinger mer og får den fra en lokal leverandør (med PDP+ garanti). Når jeg snakker om lokal leverandør, så blir det Euronics lagersalg på Forus. De folka her gjitt meg meget gode priser på AV utstyr de siste årene, faktisk godt under nettbutikk priser!
    Snakka med di folka igår, de sa at LX5090 kommer om 14 dager. Jeg sa; prisen er vel da 29995, han sa, no comment, vi lager en pris til deg!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit det stenvik!

Men jeg er skeptisk til powerbuy av plasmaskjermer.
    Fint hvis du får et ex som er feilfri, hvis ikke så sliter du!
    Jeg betaler heller et par tusinger mer og får den fra en lokal leverandør (med PDP+ garanti). Når jeg snakker om lokal leverandør, så blir det Euronics lagersalg på Forus. De folka her gjitt meg meget gode priser på AV utstyr de siste årene, faktisk godt under nettbutikk priser!
    Snakka med di folka igår, de sa at LX5090 kommer om 14 dager. Jeg sa; prisen er vel da 29995, han sa, no comment, vi lager en pris til deg!
    Ryktene sier at det skal komme to versjoner av H modellene, en uten ekstern boks med dybde 93 mm og en med ekstern boks og da blir visst panel tykkelsen 64 mm...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit¨å ha om en flytter på landet...
    Også kjekt med streaming av tv opptak fra pc/htpc til tv'n
    Ja du har et point der stenvik, men jeg har nå funne ut at jeg trenger ikke H modellen. Dessuten så vet vi ikke når H kommer, ikke sant?
    Jeg er nå så utålmodig at jeg holder på å pissa i buksa!
    Hvorfor er det så tregt i Norge?
    I Sverige så har di for lengst bestilt og fått leveringsdato. Butikkene har "demo modeller" av G9, fra mandag av.

Hva skjer i Norge?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ryktene sier at det skal komme to versjoner av H modellene, en uten ekstern boks med dybde 93 mm og en med ekstern boks og da blir visst panel tykkelsen 64 mm...
    Riktig, den vanlige H er samme tykkelse som 5090, men der kommer en versjon med ekstern boks som blir 64mm tykk. For meg spiller det null rolle, henger ikke på veggen uansett. Dessuten vet ingen når den modellen kommer, som sagt, jeg har venta lenge nok :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du har et point der stenvik, men jeg har nå funne ut at jeg trenger ikke H modellen. Dessuten så vet vi ikke når H kommer, ikke sant?
    Jeg er nå så utålmodig at jeg holder på å pissa i buksa!
    Hvorfor er det så tregt i Norge?
    I Sverige så har di for lengst bestilt og fått leveringsdato. Butikkene har "demo modeller" av G9, fra mandag av.

Hva skjer i Norge?
    Hmm du har jo fått svar fra de på forus ? Virker som pioneer norge er utrolig treige til å oppdatere web sidene sine iallefall, bilunderholdning/navigasjon har de folka der vel mere interesse i

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm du har jo fått svar fra de på forus ? Virker som pioneer norge er utrolig treige til å oppdatere web sidene sine iallefall
    Pioneer Norge er vel di tregeste i Pio EU :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer Norge er vel di tregeste i Pio EU :roll:
    Hmm når jeg tenker meg om... planen er jo å bygge meg mediasenter pc/htpc, når hardwaren tilfredstiller mine krav... ser lovende ut med nehalem processoren som er på vei... hovedkort med integrert hdmi 1.3 støtte/bitsreaming av lyd samt kan installere hvilket som helst tuner kort etter behov så er det vel bortkastede penger å vente på H modellen...
    Har tuner på laptop og utrolig lett å planlegge opptak av serier med mere.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm når jeg tenker meg om... planen er jo å bygge meg mediasenter pc/htpc, når hardwaren tilfredstiller mine krav... ser lovende ut med nehalem processoren som er på vei... hovedkort med integrert hdmi 1.3 støtte/bitsreaming av lyd samt kan installere hvilket som helst tuner kort etter behov så er det vel bortkastede penger å vente på H modellen...
    Har tuner på laptop og utrolig lett å planlegge opptak av serier med mere.
    Nemlig!

Har du PS3? som di fleste av oss har i vente på dedikert BD spiller. Hvis så, så streamar du glatt over den, no problem :-D

PS. Når jeg snakker dedikert BD spiller så tenker jeg på en spiller som har alt, dekoding av alle HD formater, profil 2.0, streaming over nettverk, som du selvfølgelig får med 2.0

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nemlig!

Har du PS3? som di fleste av oss har i vente på dedikert BD spiller. Hvis så, så streamar du glatt over den, no problem :-D
    Skal ikke ha PS3 :P

Trenger heller ikke dedikert BD spiller siden mediasenter pc'n skal ta seg av den biten

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nemlig!

PS. Når jeg snakker dedikert BD spiller så tenker jeg på en spiller som har alt, dekoding av alle HD formater, profil 2.0, streaming over nettverk, som du selvfølgelig får med 2.0
    Hvorfor venter du på dedikert BD spiller ? finnes da bra utvalg...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke ha PS3 :P

Trenger heller ikke dedikert BD spiller siden mediasenter pc'n skal ta seg av den biten
    Men det er en god midlertidlig løsning for noen, ikke sant?

Side 10 av 212 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •