del 1
Først hadde jeg bare koblet pc'en til tv'en via dvi til hdmi kabel til tv'ens hdmi1inngang. dette fungerte helt fint.
til...

jeg dro på ferie, noen kamerater brukte tven til å spille ps3 med hdmi på tv'ens hdmi2 samtidig som pc'en sto i hdmi1, og ps3 fungerte bra.

jeg kom hjem og får ett veldig skurrete skjermbilde når jeg bruker pc'en på tv'ens hdmi1.
Jeg trikser og mikser veldig med pc'en til det plutselig fungerte, vi så en film restartet gikk inn i bios for å aktivere noe ram greier, startet på nytt og vips, skurrete bilde igjen. setter jeg pc'en i hdmi2 blir bilde strøkent.
jeg skylder ikke på noen (enda) selv om det nok var en del øl her mens jeg var bortreist.

del 2
Jeg kjøpte rikspakken med grundig 8720 dekoder, som ikke fungerer med hdmi i verken av tv'ens to hdmi innganger.
scarten fungerer som den skal.
hvis jeg har scarten og hdmi2 samtidig, får jeg ingen bilde og ingen lyd på
hdmi2, går jeg på scart kanalen fungerer det selvsagt,
men når jeg går inn på menyen på grundigboksen er "hdmi informasjon" valget grålagt altså ikke mulig å velge.
Men hvis jeg har scarten og hdmi1 samtidig kan jeg gå inn på hdmi informasjon, selv om jeg verken får bilde eller lyd på hdmi1 kanalen på tv'en.

Jeg har også testet med en ganske dårlig dvd\divx pioneer spiller, den fungerer heller ikke med hdmi bare med scart.

Jeg har ringt panasonic; de hadde aldri hørt om noe problemer med grundigboksen, derimot med sagem og get.

jeg ringte rikstv; trykk på disp-knappen på fjernkontrollen

og til slutt grundig; sett inn scarten sett disp på "1080 auto", slå av boksen, ut med scart, sett in hdmi slå på boksen og vent 10-15 sec, hvis ikke det funker var det kanskje noe galt med tv'en mente han.

ingenting får hdmi til å virke. Er det noe hjelp å få?