Sony Bravia W4000 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 30 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 584
    Newcomer trondbie sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Homer Thompson
    Eriond: Må nesten spørre om du spiller noe på PS3, og hvordan W4000'en fungerer på spill. Tenker da på om du opplever at bevegelses oppløsning (motion resolution) er for lav til spilling og om du opplever smearing, eller om dette ikke er noe problem? Må nesten få dette klart før jeg evt. kjøper 40"'en.
    360 med komponent så ihvertfall nydelig ut i Call of Duty 3.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Manglende 100hz virker altså ikke som noe problem? Ettersom den takler "raske" spill, vil den også takle fotballkamper greit? Usikker på om jeg bør gå for sony eller samsung. Høres ut som Samsung kanskje er et hakk vassere, men at det er større sjanser for problemer slik jeg har forstått det. Dersom Sony takler alt på en god måte er det kanskje det tryggeste valget sånn jeg ser på det.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Tv hovedsaklig til å se Dvd eller Blu-ray på. Av og til spiller jeg litt bilspill også, men ikke mye.
    Vanlig tv titting er det så og si bare madammen som bedriver, men jeg skal teste litt med Riks-tv når de endelig får godkjent W4000.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Si fra straks du har fått testet tv'n til fotballkamp da. Hvordan denne tv'n takler fotballkamper blir helt avgjørende i vurderingen om jeg skal gå for denne. Er forøvrig 52" inne på lager noe sted?

Alternativet er Samsungs 46A656. Noen som har hatt muligheten til å sammenligne disse?

Den er helt perfekt til fotball! :-D Så Norge-Uruguay i går. Ingen etterslep eller merkbar hakking i panoreringer. Aldri har Ullevaallmatta vært så grønn. Siden TV2 samsender på TV2 Sport HD fortiden og sender oppskalert SD så er bildene "nesten" HD. Gleder meg stort til Fotball EM i HD!

way_

EDIT: Jeg kan også legge til at jeg var skeptisk til at den ikke hadde 100Hz, men etter å ha hatt tven i litt over en uke så kan jeg ikke si at det er ett savn overhodet. Og jeg er som deg, ser mye på fotball.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig denne linken er postet før, men her er ihvertfall en test av 40W4000

Sony KDL40W4000 Review: 40" Bravia 1080p LCD HDTV Panel

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er mange som er fornøyd med denne skjermen. Det skjønner jeg godt.
    En meget bra tv i sin prisklasse. Helt klart en av de bedre LCD kjøpene man kan gjøre.

En ting jeg ikke liker med denne tv'n, er at Sony har fjernet muligheten til å justere hvitbalansen og gammakontrollen. Dette kunne man jo justerer på W3000.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Ser det er mange som er fornøyd med denne skjermen. En ting jeg ikke liker med denne tv'n, er at Sony har fjernet muligheten til å justere hvitbalansen og gammakontrollen. Dette kunne man jo justerer på W3000.
    det er hvitbalansekontroll i service menyen, men den er ikke like enkel å bruke som w3000 siden man ikke styrer med gain og cut, men mer "direkte".
    man må nok ha tilgang til servicemanual for å vite hva de fire level'ene egentlig er...

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda en test av TVen 9 av 10 mulige og store ord: Sony Bravia KDL-40W4000 Full HD 40in LCD TV - TrustedReviews

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Ser det er mange som er fornøyd med denne skjermen. Det skjønner jeg godt.
    En meget bra tv i sin prisklasse. Helt klart en av de bedre LCD kjøpene man kan gjøre.

En ting jeg ikke liker med denne tv'n, er at Sony har fjernet muligheten til å justere hvitbalansen og gammakontrollen. Dette kunne man jo justerer på W3000.
    Flere enn deg som har reagert på dette ja, men ett sted må de jo kutte produksjonsprisen litt for å gjøre den billigere enn W3000. For de aller fleste vil ikke dette ha noe særlig å si, men for de som vil ha en perfekt innstilling ødelegger det jo litt.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zenon
    Flere enn deg som har reagert på dette ja, men ett sted må de jo kutte produksjonsprisen litt for å gjøre den billigere enn W3000. For de aller fleste vil ikke dette ha noe særlig å si, men for de som vil ha en perfekt innstilling ødelegger det jo litt.
    Ifølge testen fant folka disse innstillingene i service menyen, men jeg tror ikke de kom så langt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondbie
    Ifølge testen fant folka disse innstillingene i service menyen, men jeg tror ikke de kom så langt
    Hos hdtvtest.co.uk ble det frarådet å bruke denne korreksjonen i servicemenyen om man ikke hadde tilgang på en service manual. Ifølge dem kan det fort gå feil og skje ting som er vanskelig å rette opp igjen. Har man hvitbalanse justeringer i vanlig/avansert meny kan man justere uten at det er noen risiko og uten å ha servicemanual så er en ganske stor forskjell på det. i tillegg var det vel færre parametere i servicemenyen om jeg ikke husker feil.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zenon
    Hos hdtvtest.co.uk ble det frarådet å bruke denne korreksjonen i servicemenyen om man ikke hadde tilgang på en service manual. Ifølge dem kan det fort gå feil og skje ting som er vanskelig å rette opp igjen. Har man hvitbalanse justeringer i vanlig/avansert meny kan man justere uten at det er noen risiko og uten å ha servicemanual så er en ganske stor forskjell på det. i tillegg var det vel færre parametere i servicemenyen om jeg ikke husker feil.
    Stemmer. Definitivt ikke optimalt dette, men de som vil tukle med det synes kanskje det er verdt det

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har guide til servicemenyen?

way_

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fulgt med den engelske tråden på AVforum.com og det virker som alle er strålende fornøyd med denne tv'n. Jeg ender nok opp med denne tv'n etter alt å dømme. Det eneste jeg er usikker på nå er om det er noe poeng i å vente 2 mnd? 52" er høyaktuell og denne fåes for rundt 18k hos amentio for øyeblikket. Er det sannsynlig at denne prisen kommer til å endre seg noe særlig?

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fulgt med den engelske tråden på AVforum.com og det virker som alle er strålende fornøyd med denne tv'n. Jeg ender nok opp med denne tv'n etter alt å dømme. Det eneste jeg er usikker på nå er om det er noe poeng i å vente 2 mnd? 52" er høyaktuell og denne fåes for rundt 18k hos amentio for øyeblikket. Er det sannsynlig at denne prisen kommer til å endre seg noe særlig?
    Når de fikk 46"ern på lager (tror det var i dag, bestilte den i dag) gikk prisen opp ca. 1000 kroner. Mener å huske den lå litt under 15 000.

Newcomer Steve Vice sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg vilt til lønning, da blir det en 52" på meg mest sannsynlig, etter å ha sett den i butikken 2 ganger nå og virkelig studert den, så har designet begynt å falle i smak, som folk sier, du skal se godt for å si at tv'en er blå, det blir en slags mørkeblå/svart kamelon-lakk affære.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å høre enda en gang hos dere som har tv'n. Noen som har sett fotball på den? Så lenge ballen ser ut som nettopp en ball i luften, blir det nok sony på meg. Tydelig etterslep er kjipt på fotballkamper.

Newcomer Steve Vice sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å høre enda en gang hos dere som har tv'n. Noen som har sett fotball på den? Så lenge ballen ser ut som nettopp en ball i luften, blir det nok sony på meg. Tydelig etterslep er kjipt på fotballkamper.
    Les way sitt innlegg, han er tydligvis imponert: http://avforum.no/forum/928345-post164.html

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig hjemmearbeid av meg der. Det innlegget der har jeg jo faktisk lest også kommer jeg på. Har sendt amentio mail angående når 52" kommer på lager. Spurte også litt rundt forsikring på tv'n. Går ut fra at det er snakk om en paralellimportert tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett noen timer tilsammen på 32, 40, 46 og 52tommeren. Fotball går ok, tennis sliter de mer med (eurosport viser jo det hele dagen lang nå). Spesielt 40tommeren virker litt treig, type 3baller på banen samtidig. Satser på at det er en mandagsmodell. Det jeg vil si er at om du er plaget med etterslepp, så ville jeg vurdert en annen skjerm, og helst sett på den fysisk først. Sliter selv med stort sett det som er av lcder. Ellers er det utrolig skarpt bilde, fargene er ikke korrekte ut av esken, men folk her er jo svært kyndige så ikke bekymre dere for det litt kalibrering gjør nok mye godt. Det kan de som eier tven sikkert fortelle mer om.

Side 9 av 30 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •