Sony Bravia W4000 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 30 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 584
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Ikke stor forskjell? Hva er forskjellen? 52" W4000 virker som et veldig greit alternativ om man har plass.
    Det er det jeg har maila Sony om. W4000K er en god del billigere enn W4000, derfor lurer jeg på forskjellen mellom de to...

EDIT: W4000 får knallkritikker rundt om på nettet på grunn av sin fatastiske bildekvalitet. Her er det en som har skrevet litt om 52W4000: TV - Sony Bravia KDL-52W4000 - Finn beste pris hos Prisguide.no

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking w4000

ikke umulig at jeg kjøper denne men jeg venter litt får den til inbruddspris, regner jeg med

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innbruddspris?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink re hdtv

det er et uttrykk da innkjøpspris bedre ?

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste feil av hva du hadde skrevet, Selvin. Trodde du allerede hadde fått svar på at det ikke var stor forskjell. Du vurderer ikke å legge på 3k og få 52" da?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er dette TV`en for meg?

Står overfor det store valget mellom plasma eller Lcd.

Mitt nye TV skal være 50 tommer eller større. Ser mest på filmer og vanlig TV, og i betydelig mindre grad litt spilling.

Charles

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forskjell på med og uten K

Mener ganske sikkert at det ikke er noen som helst forskjell på tven om modellnavnet har en K til slutt eller ikke, forskjellen ligger i leverandør. Amentio leverer fra flere leverandører, slik at de bruker to forskjellige modellnavn for å skille leverandørene...

Når det gjelder farge på tven, så finnes det såvidt jeg vet bare én farge på tven, og det er blå. Mener derimot å ha lest at fargen er såpass mørk at den kan se sort ut (mulig dette har gjort at de på nettsidene skriver at tven er sort og ikke blå?)...

Skal likevel ikke være påståelig og si at jeg er 100% sikker på noe av dette...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar fra Sony support: Teknisk sett er TVer like; eneste forskjell at det skal følge en norsk bruksanvisning med .K-modellen.

Newcomer paja sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det kun den digitale dekoderen som er forskjellen på W4000 og V4000 serien?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei folkens. Har ryddet litt i tråden her. Tydelig at vi har mange nye medlemmer her i denne tråden. Vennligst les AVforums FAQ før du poster, der vi beskriver inndelingen i teknisk og prisrelatert innhold. Teknisk diskusjon er relevant i lang tid, mens prisdiskusjon kun har kortvarig aktualitet. Derfor skiller vi mellom disse to.

Ettersom denne tråden ligger i den tekniske delen av AVforum skal IKKE pris/forhandler diskuteres.

Sjekk heller om det finnes tråder rundt TVen under "Produkt -og prisjakt", samt registrer laveste pris dere klarer å finne på AVnytt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig ny tv i hus

Da var min 46-tommer w4000 i hus og må si jeg er meget imponert Dette er min første LCD-tv, så jeg har ikke mye å sammenlikne med, men førsteinntrykket er svært bra.

Designet er nydelig synes jeg. Selvfølgelig kan man si hva man vil om høytalerlisten nederst, og kan hende tv'en hadde vært enda lekrere uten denne. Derimot synes jeg det var god lyd i disse høytalerene, da jeg pr. i dag ikke har noe eksternt anlegg å kjøre lyd på. Likte også den blå "metallicen" i lakken. Ser helt sort ut i normalt lys og på avstand, men litt flashy når det er lys rett på.

Satt å testet litt med innstillingene for bildet, selvom bildet var bra uten konfigurasjon synes nå jeg. Ble til slutt til at jeg brukte innstillingene fra denne testen, hvor jeg økte backlight en smule:

Sony KDL40W4000 Settings Post-Calibration For Best Picture

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanon at du er fornøyd. Sett denne TV'en på Bluray og HD materiale for det meste. Da svikter den iallefall ikke. Vilt bra skjerm syns jeg.

Newcomer ASCIWhite sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åååååå begynner og bli utålmodig jeg nå... Venter på min 46W4000 fra Amentio... Lager fra den 29.05 (men det er jo så ymse med sikkerheten på dette)

Jeg håper noen legger ut en ordentlig kalibreringsguide etterhvert.... Gi oss link om noen har funnet en god en!

Newcomer trondbie sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ASCIWhite
    Åååååå begynner og bli utålmodig jeg nå... Venter på min 46W4000 fra Amentio... Lager fra den 29.05 (men det er jo så ymse med sikkerheten på dette)

Jeg håper noen legger ut en ordentlig kalibreringsguide etterhvert.... Gi oss link om noen har funnet en god en!
    Og hvor er den svarte?! Huff, klarer ikke vente mer. Det får bli blå. Gidder ikke vente uker på den svarte (som ikke engang står oppført hos Amentio.)

Hvor mye koster frakt og hvilken fraktmetode bruker man?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Sony w 4000

såvist jeg forstod når jeg snakket med kompis som jobber hos sony sa han, den skal se sort ut når det er mørkt i rommet, da skal ikke noe synes,

hvorfor er den andre utgaven så mye dyrere?
    Kom med tekniske detaljer hvordan, bildet går på mpeg 2 og 4
    Fotball.!! hd sendinger

Newcomer trondbie sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    såvist jeg forstod når jeg snakket med kompis som jobber hos sony sa han, den skal se sort ut når det er mørkt i rommet, da skal ikke noe synes,

hvorfor er den andre utgaven så mye dyrere?
    Kom med tekniske detaljer hvordan, bildet går på mpeg 2 og 4
    Fotball.!! hd sendinger
    Som nevnt ovenfor er modellene teknisk like (om du mener D og K). Det eneste er at K-modellen har med norsk manual.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en tur til Sony center på Lagunen ved Bergen (svært god service forresten) og kjøpte meg den siste 46W4000 de hadde på lager idag 8-) Har fått hengt den på veggen og kalibrert litt nå, og er svært så fornøyd foreløpig. Nydelige farger og veldig bra sortnivå. Skjermen trenger en del justering i forhold til fabrikkinstillingene. Både kontrast, farger og skarphet er stillt altfor høyt slik den kommer. Lysstyrken måtte noen knepp opp for å sitte helt.

Sammenlignet litt i butikken mot X3500 som hang ved siden av, og når sant må sies likte jeg bildet på den bedre. Langt jevnere på panoreringer og en tanke renere farger. Når det gjelder fargene tror jeg nok det er en justeringssak, og ellers ble den bare for dyr for meg denne gangen.

Totalt sett er W4000 en knallgod Tv med tanke på prisen syns jeg. For de som måtte lure på denne, er det bare å kjøpe!

...og dersom noen er skremt av at den beskrevet som mørk blå, så må man studere meget grundig for å se at den ikke er sort. Og når det blå syns, from a certain angle and in a certain light, så er det bare kult.

Edit: Kan legge til at den avløser en Panasonic PV70, og W4000 har minst like godt sortnivå og er ellers bedre, eller like god...

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si fra straks du har fått testet tv'n til fotballkamp da. Hvordan denne tv'n takler fotballkamper blir helt avgjørende i vurderingen om jeg skal gå for denne. Er forøvrig 52" inne på lager noe sted?

Alternativet er Samsungs 46A656. Noen som har hatt muligheten til å sammenligne disse?

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fotball må nesten noen andre enn meg svare på ihvertfall. Kan ikke huske sist jeg såg på en fotballkamp

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eriond: Må nesten spørre om du spiller noe på PS3, og hvordan W4000'en fungerer på spill. Tenker da på om du opplever at bevegelses oppløsning (motion resolution) er for lav til spilling og om du opplever smearing, eller om dette ikke er noe problem? Må nesten få dette klart før jeg evt. kjøper 40"'en.

Side 8 av 30 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •