Sony Bravia W4000 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 30 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 584
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av way_
    Det merkelige er at hvis jeg går inn på datakjeden.no og søker på W4000 så finner den ikke ett eneste produkt. Mens søk på den samme via kelkoo.no ja DA finner du TVen til samme pris som jeg ga for den. Driver datakjeden og og lurer seg til høy plassering på kelkoo?

Uansett. Det har kommet inn ett 20-talls 40" på lager til komplett/datakjeden i dag. Dessuten har komplett senket prisen fra 16500,- til 15000,- fra i går til i dag.

way_
    Når jeg var innom datakjeden i går søkte han karen bak disken på deres egen nettside og fant ikke skjermen selv. Andre gang han prøvde, da fikk han den prem likevel-he he. Han skjønte ikke hvorfor selv. Men en ting kan jeg si, virker som butikken (!) i Møllergt har meget bra service, gode erfaringer der. Men nettbutikken er jo noe helt annet..., det sa dem der nede også.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnefles
    Når jeg var innom datakjeden i går søkte han karen bak disken på deres egen nettside og fant ikke skjermen selv. Andre gang han prøvde, da fikk han den prem likevel-he he. Han skjønte ikke hvorfor selv. Men en ting kan jeg si, virker som butikken (!) i Møllergt har meget bra service, gode erfaringer der. Men nettbutikken er jo noe helt annet..., det sa dem der nede også.
    Merkelig det der... Her er i alle fall linken om noen er interessert: Datakjeden Webshop / SONY Bravia 40" LCD-TV KDL-40W4000 --DVB-T--

way_

Newcomer Griffin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sidenone
    Som nevnt et sted i denne tråden, så kommer denne hakkingen som regel av at filmen er spilt inn på film, som igjen vanligvis har 24/25 bilder per sekund progressivt. Progressive signaler viser f.eks 25 helbilder per sekund, mot 50 halvbilder som glir inn i hverandre på interlaced signaler. Ettersom filmer blir filmet progressivt, vil det alltid vil være en tendens av hakking i panoreringer. ......... Når 100hz tv'er som X serien til sony får glatte panoreringer på progressive signaler er det fordi den "jukser". Den legger til bilder/frames som ikke utgangspunktet er der (flere bilder pr sekund), slik at bildet virker glattere, men etter min mening litt for "realitisk" for en filmvisning da 100hz tv'er ofte har en tendens til å overdrive glattheten på bevegelser og panoreringer..............
    Jg håller med om att man inte vill att en film ska se ut som video.
    Men tenismatcher och fotboll är inte filmer. Det ska ju inte se ut som diabilder när han bollar bollen i marken på en closeup? Nu överdriver jag ju litegrand, men man kan likna det vid att spela quake som flyter lite för dåligt. Efter ett tag blir man irriterad.

Om jag ser på nyheterna och dom visar en människa som går förbi så ska det ju se ut som det gör när jag ser ut genom vindue. Det gör det på min crt-tv och på min crt-projj. När jag ser på Femte elementet så hackar det i panoreringar på mi ncrt-tv och på min crt-projje. Men det är små lite mjukare hackingar som man knappt bryr sig om för dom känns på något sätt naturliga. Filmen ser filmisk ut.

Den filmen jag såg på sonycenter var som att spela Crysis med ett för dåligt grafikkort. Man vill bara gå därifrån o göra något annat. Visst, det är snyggt och fina färger, men det är inte kul.

Såg nu också att Pioneer PDP-508XD kostar 21000:- medans Sony46x3500 bara gått ner 1k till 22900:-

Nu blev valet genast lite svårare.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Full hdtv

Hei, er det slik at jeg må ha en Full hd eller 100 htz da, hvis jeg vil se fotball og sportsendinger raske bevegelser, tenker er det stor forskjell i forhold til en 60 Htz lcd?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 40W4000 i hus her, imponerende tv må jeg si Den er blå svart. Man ser faktisk ikke at den er blå før man står oppå den og ser. Så tv'en ser sort ut og er i piano lakk, så denne kan rivalisere samsung i utseende.
    Sony logoen i front er opplyst av hvite leds, men det går ann å skru av lyset i menyen.
    Tv'en kjører XMB meny systemet som man finner på psp og ps3, så veldig enkelt å navigere rundt.

Litt dumt med glass stripen nederst, da man ser kablene bak tv'en men. Men det er en kabel samler på baksiden av foten, så ikke noe problem å få samlet opp kablene.
    Men kan ikke si at man får et ordentlig inntrykk av den på bilder, den ser bedre ut i virkligheten. Om den ser bedre ut en w3000 kommer helt ann på tror jeg, jeg personlig syns ikke w3000 ser noe fin ut.

Har ikke merket noe til hakkingen det er snakk om. Kjører signaler fra en HD PVR fra get, via hdmi selvfølgelig.

Får teste litt videre her.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MiRaCL
    Da var 40W4000 i hus her, imponerende tv må jeg si Den er blå svart. Man ser faktisk ikke at den er blå før man står oppå den og ser. Så tv'en ser sort ut og er i piano lakk, så denne kan rivalisere samsung i utseende.
    Sony logoen i front er opplyst av hvite leds, men det går ann å skru av lyset i menyen.
    Tv'en kjører XMB meny systemet som man finner på psp og ps3, så veldig enkelt å navigere rundt.

Litt dumt med glass stripen nederst, da man ser kablene bak tv'en men. Men det er en kabel samler på baksiden av foten, så ikke noe problem å få samlet opp kablene.
    Men kan ikke si at man får et ordentlig inntrykk av den på bilder, den ser bedre ut i virkligheten. Om den ser bedre ut en w3000 kommer helt ann på tror jeg, jeg personlig syns ikke w3000 ser noe fin ut.

Har ikke merket noe til hakkingen det er snakk om. Kjører signaler fra en HD PVR fra get, via hdmi selvfølgelig.

Får teste litt videre her.
    Ja si i fra når du har fått testa litt. Gjerne med hvilken instillinger du syns er best.
    Jeg viste ikke at den hadde pianolakk.:? Håper den ikke ser like jævlig ut som Samsung-modellene for de ser ikke ut. Er min smak i alle fall...
    Gleder meg til min kommer. For håpentligvis i morra. Da blir det leking hele kvelden.

Hvor var det du kjøpte din, og hva måtte du gi til slutt?

way_

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som om HDTVtest.co.uk er ferdige med testen sin av W4000, og likte den.
    Sjekk ut: Sony KDL40W4000 Review: 40" Bravia 1080p LCD HDTV Panel

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Deinterlacing

Sitat Opprinnelig postet av Golvarish
    Det ser ut som om HDTVtest.co.uk er ferdige med testen sin av W4000, og likte den.
    Sjekk ut: Sony KDL40W4000 Review: 40" Bravia 1080p LCD HDTV Panel
    Sitat Opprinnelig postet av HDTVTEST
    On the other hand, film mode deinterlacing took a hit: the KDL40W4000 failed to detect 2:2 cadence over 576i and 3:2 cadence over 480i even with [Film Mode] set to "Auto". It did manage to deinterlace 1080i film-based content if [Film Mode] was engaged.
    Hva betyr dette? Gjelder det bare input som kommer fra video input eller gjelder det også fra TV sendinger? Om det bare gjelder video input så har det jo ikke så mye å si, siden de fleste dvd spillere kan gi ut progressivt signal.

mvh

Jon Erik

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonerik
    Hva betyr dette? Gjelder det bare input som kommer fra video input eller gjelder det også fra TV sendinger? Om det bare gjelder video input så har det jo ikke så mye å si, siden de fleste dvd spillere kan gi ut progressivt signal.
    det gjelder all input, men det er ikke relevant så lenge du ser på DVD i PAL.
    pull down prosessene som her mangler er kun nødvendig for å vise NTSC frame rate materiale med europeisk frekvens. og hvis du trenger dette er det mange dvd spillere som kan gjøre det for deg, og sende signalet som progressive, slik at tv'en kun trenger å oppskalere bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er grunnen til at de nye W4000 TVene ikke har 100hz? Det blir isåfall grunnen til at jeg ikke kjøper en TV av disse modellene..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry men jeg begynner å bli mektig lei av det evige maset etter 100 hz!!
    Jeg regner med at de som maser er de samme som tror at antall megapixler og mhz er utfallet for kvalitet!

100 hz funksjonalitet er ikke annet enn bildemanipulasjon...og for meg så vil jeg ikke bli helt fornøyd før faktisk bildematerialet er spilt inn med disse 100 bildene i sekundet, det er det ikke i dag og da ser jeg heller lite nytte med en tv som får et mer unaturlig bilde pga bildebehandlingen.

100 hz fordyrer tvene uten å nødvendigvis føre til noe bedre bilde...håper jeg får høre mindre snakk om det...men det blir vel som å håpe at produsenter og folk skal stoppe megapixelkrigen...sukk

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da var tv'en kommet i hus og jeg har lekt noen timer. Førsteinntrykket er veldig bra! Når man første gang starter opp tven blir man veiledet igjenom en liten guide for å stille inn tv-kanalene. Både analoge og digitale. Svartnivået er helt fantastisk - helt på linje med mange plasma. Fargen er dype og fine. Bortsett fra for mye bakgrunnslys og farge er fabrikkinstllingene overraskende bra. Men hadde satt stor pris på om noen som har tilgang til kalibrering kan poste instillingene!

Av det negatve kan jeg jo si at det ikke fulgte med manual på hverken engelsk eller noen av de skandinaviske språkene. Noe jeg tror er pga parallelimport hos Datakjeden/Komplett/Norek. Skal maile de om dette.

Ellers har jeg ett merkelig fenomen på HDMI-inngangene. Når jeg velger HDMI så kommer bildet etter ca 2 sekunder. Så er alt fint i ca 5 sekunder, så blir alt svart i 2-3 sekunder før bildet kommer tilbake. Den eneste signalkilden jeg har med HDMI er HD-boksen fra CanalDigital, så jeg vet ikke om det er denne eller Tven. Forhåpentligvis får jeg en DVD-spiller med HDMI i morgen så skal teste mere da.

Forøvrig så kan jeg ikke si at denne "pianolakken" er skjemmende á la Samsung. Den ser svart ut på avstand alt lengere enn en halv meter. Går man nærme så er det blå/lilla pærlemorlakk. Litt tøft faktisk. Har så langt ikke lagt merke til skjemmende refleksjoner rundt rammen.

Denne anbefales!

way_

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde 100hz teknologi var avgjørende for bedre bilde?

46W4000 er sikkert en knallTV, den er billigere en Samsung sin F86-modell også. Kanskje det er denne TVen jeg bør kjøpe?

Newcomer Griffin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag skiter i vad teknologin heter. Det viktiga är att det inte ser sämre ut än på min gamla 32" crt tv.

w4000 ser sämre ut än min crt tv jag har nu.
    I detta fall spelar det ingen rol att min tv endast klarar ca640x480

Cons

* Motion resolution not as good as those on HDTVs equipped with MCFI/ 100Hz technology

Men dom skriver ju också:
    1080p/24 video signal was handled correctly without any sign of telecine judder, judging from the smoothness with which the many swirling and slow-panning camera shots inside the movie were rendered.

Verkar ju som att det var fel på den teven som jag såg på då. Eller så var den felinställd. Kan inte nån fippla lite med inställningar för bilden och se om det går att få till det så det rykker säg sen hur man gör för att få det mjukt så ska jag gå tillbaka till sonycenter och ge teven en chans till innan jag köper Kuro 50" för 21000:-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av helge_a
    det gjelder all input, men det er ikke relevant så lenge du ser på DVD i PAL.
    pull down prosessene som her mangler er kun nødvendig for å vise NTSC frame rate materiale med europeisk frekvens. og hvis du trenger dette er det mange dvd spillere som kan gjøre det for deg, og sende signalet som progressive, slik at tv'en kun trenger å oppskalere bildet.
    Uhm. Pulldown er ikke for å gjøre det tilpasset europeisk frekvens, men det man bruker for å gjøre interlaced materiale til progressive bilder. I NTSC verden betyr det å ta ta 3 halv bilder, sette sammen til 1, og 2 halvbilder og sette sammen til 1... (3:2)... Ser man på DVD fra en progressiv spiller har det lite å si... men i utgangspunktet kan dette bety at tv'en kan finne på å trippe opp på PAL tv signaler som er feilflagget eller mangler bilderammer. Noe som skjer oftere enn man tror - spesielt med all rekodinga som kabel selskapene driver med. Har sett det litt for ofte på W2000'n til fattern.

Litt snodig dog at den visstnok ikke får til pulldown i det hele tatt, det vil jo gjøre den tilnærmet ubrukelig på NTSC markedet/materiale.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gtdominator
    amentio.no har den til 15082,- står den kommer inn 29.5.
    billigste jeg har funnet hvertfall
    Det er billigere enn Samsung sin F86 46". Kanskje det blir Sony da

EDIT: Når i alle dager kommer 46W4000 her til lands er et annet spørsmål. 40" har allerede kommet ser jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lightning
    Sorry men jeg begynner å bli mektig lei av det evige maset etter 100 hz!!
    Jeg regner med at de som maser er de samme som tror at antall megapixler og mhz er utfallet for kvalitet!

100 hz funksjonalitet er ikke annet enn bildemanipulasjon...og for meg så vil jeg ikke bli helt fornøyd før faktisk bildematerialet er spilt inn med disse 100 bildene i sekundet, det er det ikke i dag og da ser jeg heller lite nytte med en tv som får et mer unaturlig bilde pga bildebehandlingen.

100 hz fordyrer tvene uten å nødvendigvis føre til noe bedre bilde...håper jeg får høre mindre snakk om det...men det blir vel som å håpe at produsenter og folk skal stoppe megapixelkrigen...sukk
    Selvsagt ville det beste være at filmer og TV-programmer ble spilt inn med så mange bilder/sek som må til for at det skal slutte å "hakke". Men det er dessverre ikke realiteten i dag.

Jeg er ikke interessert i "filmfølelsen". Jeg irriterer meg grønn hver gang jeg er på kino, og bildet hakker i en panorering. Man greier ofte nesten ikke se hva som skjer, fordi det panoreres så fort. (Dette burde nok filmskaperne tatt høyde for, men det irriterer uansett.)

Jeg ønsker derfor en TV som kan kompensere for dette.
    Er ellers enig at MPx-kjører nok har gått for langt. Man ser ikke stor forskjell på "vanlig" HD og Full-HD. Kontrast, fargekvalitet og da altså også 100Hz er mye viktigere for meg.
    I tillegg liker jeg Sony-TV'ene fordi man slipper en ekstra boks. De har innebygget DigitalTV-tuner, og jeg synes det er lite fremtidsrettet å kjøpe en ny TV uten dette... Bare synd at de eneste TV'ene som tilfredsstiller mine behov er X-serien, for de har jo nesten dobbel pris av W-serien....

Si gjerne fra hvis noen har andre alternativer. (Selv om dette er en W4000-tråd)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnonymBruker
    I tillegg liker jeg Sony-TV'ene fordi man slipper en ekstra boks. De har innebygget DigitalTV-tuner, og jeg synes det er lite fremtidsrettet å kjøpe en ny TV uten dette...
    Ikke for oss som bruker parabol :sad: Men får vel heller satse på å integrere tuneren i en HTPC jeg etterhvert skal bygge.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående innebygd digital-tuner. Jeg har pr nå kabel-tv fra canal digital. Om jeg bestiller meg canal+ pakke, vil jeg altså da slippe bruke egen tuner?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen reviews rundt om på nettet av denne TV'en? Det ser veldig ut til at det blir denne, og da er det spennende å lese litt omtaler etc. om modellserien..

Side 6 av 30 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •