Sony Bravia W4000 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 30 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 584
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan stiller denne modellen seg mtp hakking (og forsåvidt generelt) i forhold til andre 52" LCD TVer som er på markedet i dag til under 20 000?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør nok ha 100Hz som fungerer godt samt en kraftig prosessor som behandler bevegelse, jeg mener responstid ikke er like viktig. Det har kanskje mer å si for raske bevegelser når du spiller Far Cry og liknende for etterslep og slikt, men for panoreringer er det andre forhold som gjelder.

Samsung LE-52A558 kan være et godt valg. Den vil koste ca 20.
    Den mangler 100Hz, men chippen er kraftig.

utover det... vel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som for alle andre som sitter på gjerdet skaper denne hakkingen nervøse rykninger hos meg også. Hva blir forskjellen mellom w4000 og Kuro-plasmaene? Unngår man hakking på plasma? Vil jeg på plasman få dårligere bilde fra ps3 eller gjelder det bare pc?

Newcomer Griffin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag känner mig också helt uppgiven av detta.

w4000 för priset är snygg som fan, med skitbra bild. Verkligen helt rå bild. Och jag är kräsen som få.

Men denna hakkingen. Jag kännde inte ens att jag ville se introt med panoreringen. Jag ville bara se bort. Det var horribelt.

x-modellerna är mycket bättre tycker jag. Där är det acceptabelt. Men då får man betala 5000:- mer för 6" mindre. :evil:

En kompis har en 42" LG plasma med hårdiskinspelare som han köpte för 10000:- och den hackar inte. Däremot har den inbränningar och "eftersläp" Altså, om det är en ljus bild och sen kommer en mörk bild så ser man konturerna av det ljusa i mörkret. Detta tycker jag helt förstör den fina svärtan plasma har. Iallafall är det så på hans version.

x-modellen hackar också om man inte ställer in 100hz i menyen. Det konstiga är att jag såg x-modellen i fönstret på sonycenter på karljohan och där visades en film som hackade lika mycket på x som på w. Alltså var 100hz avslaget. När jag gick förbi senare visades GranTurismo prelude och då hackade det inte alls på någon tv utan flöt fint. Kan alltså vara denna 24p grejjen som spökar.

Men jag tycker jag såg hacking på tennismatchen (25bilder i sekunden, 50hz) på w4000 på ccvest också.

Jag har en barco 808 som jag kör i 48hz (2x24) och det hackar lite vid panoreringar exakt som på bio. Men hacxkingen på sonycenter ccvest var 5ggr värre. Det är inte bara som på bio utan det är något som inte stämmer.

Jag hoppas att det går att ställa in i menyen på något sätt. Han som demade viste inte så mycket om teven ännu.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett et par minutter på denne tven og synes det ser meget bra ut! Kan ikke si jeg ble sjenert av den nevnte hakkingen. Mot Kuro så taper den nok på sortnivå hvertfall, men så kommer den jo i litt mindre størrelser der det ikke finnes noen plasma og da ser det ikke dårlig ut Foretrekker Pioneer fra 42 og opp, men er individuelt med LCD vs plasma. Tipper og på at det er 24fps som den ikke liker ja, har ikke testa den mot Blu-ray så vet ikke.

@Muntiadok: Kuro har ingen hakking

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får min 40W4000 på mandag, så jeg gleder meg noe veldig. Blir bra å få byttet ut tatung 37" jeg har nå. Hakking tror jeg kommer ann på fra persom til person. Jeg syns selv motion flow/cinema flow eller hva det heter på phillips tve'er er meget irriterende da for meg så beveger bilde seg unaturlig fort.''

Vi får se på mandag

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MiRaCL
    Jeg får min 40W4000 på mandag, så jeg gleder meg noe veldig. Blir bra å få byttet ut tatung 37" jeg har nå. Hakking tror jeg kommer ann på fra persom til person. Jeg syns selv motion flow/cinema flow eller hva det heter på phillips tve'er er meget irriterende da for meg så beveger bilde seg unaturlig fort.''

Vi får se på mandag
    Kan jeg spørre om hvor du kjøpte den og hvor mye du måtte gi?
    Er ute etter denne skjermen selv, så den nettopp hos sony i nedre kalbakkevei men der tok dem 16000kr :-( -Noe som blir uaktuellt.
    Dem mente dem kunne presse prisen pga at det var leveringsproblemer på den og nesten ingen hadde den... Noen erfaringer ang levering på denne modellen?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W4000 i mørke omgivelser?Ari Bhens "lysfontene"?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal uansett ikke kjøpe før skattepengene kommer, men har ikke råd til å bomme.

Har peila inn w4000 40tommer ettersom kona godkjenner tv'er opp til denne størrelsen Dessuten synes jeg det er en fin bonus å få innebygd dekoder. Alt i alt virker det som et meget godt kjøp til den prisen (11k).

Samtidig så jeg KURO 42 var nede i 15k hos netshop i helga...første gang den har ligget på et levelig prisnivå...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal bestille w4000 nå, men noen som kan finne en link til meg hvor de har den i sort og som ikke er sinnsykt dyrt?

Newcomer sidenone sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt et sted i denne tråden, så kommer denne hakkingen som regel av at filmen er spilt inn på film, som igjen vanligvis har 24/25 bilder per sekund progressivt. Progressive signaler viser f.eks 25 helbilder per sekund, mot 50 halvbilder som glir inn i hverandre på interlaced signaler. Ettersom filmer blir filmet progressivt, vil det alltid vil være en tendens av hakking i panoreringer. Enkelt og greit fordi hvert enkelt bilde vises bilde for bilde, og ikke smudget i hverandre som på interlaced. Når 100hz tv'er som X serien til sony får glatte panoreringer på progressive signaler er det fordi den "jukser". Den legger til bilder/frames som ikke utgangspunktet er der (flere bilder pr sekund), slik at bildet virker glattere, men etter min mening litt for "realitisk" for en filmvisning da 100hz tv'er ofte har en tendens til å overdrive glattheten på bevegelser og panoreringer.

Dette er veldig lett å se forskjell på dersom man har et videokamera som kan filme både interlaced og progressivt. Hvis man switcher mellom disse, vil man tydelig se forskjell når man panorerer frem og tilbake.

Når det er sagt, så er det noen tv'er som pga dårlig bildebehandling gir yttligere hakking til et bilde enn det som er der orginalt. Og det er jo nettopp dette man må se etter. Finne en scene man kjenner godt, og sammenligne.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MiRaCL
    Bestillte min for en stund tilbake på sony serviceverkstedet på alnabru, sikkert det i nedre kalbakkevei. 11.200.- ca +/-
    Det kan da ikke være mulig, tipper det er pluss ganske mye...
    Dem sa 15900kr til meg...??

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer 52" W4000, og har sett på noen forskjellig nettsider.

Amentio.no har 52W4000K til 18.000kr og er antatt på lager 19.05, i morra altså.
    Men de har også 52W4000 til 23.000kr..

KDL-52W4000
    KDL-52W4000K

Hva er forskjellen på disse tv'ene? eneste jeg har funnet ut er at W4000 er mørkeblå, og W4000K er sort. Men åssen kan prisforskjellen være 5000kr hvis det er eneste forskjellen?

Jeg ville helst hatt sort uansett så jeg klager ikke, men blir veldig skeptisk selvfølgelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amentio kan ha forskjellige underleverandører med store prisforskjeller.

Her er et annet eksempel på ellers identiske produkter:

AMENTIO / CANON HF10 videokamera 16GB flash minne, 12x opt zoom,2,7"LCD

AMENTIO / CANON VIDEO HF10 3.31MP 12XOPTZOOM 2.7 LCD ND

Jeg bestilte selvfølgelig det rimeligste.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arnefles: sikker på at du har bedt om pris på 40W4000 og ikke 46w4000?
    Se på prisguide.no, koster fra 11020.- og oppover. Virker som det er utrolig variasjon i pris. Så kommer ann på hvor du kjøper den.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nesten høres sånn ut ja, men jeg ba spes om pris på 40". Jeg pekte også på den da den var den eneste som stod der.
    Men tips til bra sted å handle, som også kan levere på kort tid?
    :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hdtvtest

har lagt ut starten på sin anmeldelse, og den ser ikke lovende ut for entusiaster... hvitbalansekontrollen fra w3000 er borte og en redusert versjon er flyttet inn i service menyen. se link til anmeldelse under forum->sony->w4000 hos hdtvtest.co.uk

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Datakjeden.no

Komplett har 40W4000 inne i dag til 16490,- (ser det er 1 stk igjen nå). Overraskelse var stor da datakjeden.no, som bruker samme lager som komplett, selger denne til 12128,-:!: Jeg vet ikke om dette er feilpris eller om andre forhandlere priser den "høyt" for å ikke brenne inne med ett lagaer av W3000-serien.

Men bra for meg! For jeg bestilte en. Skal gi tilbakemelding når den kommer!

way_

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av way_
    Komplett har 40W4000 inne i dag til 16490,- (ser det er 1 stk igjen nå). Overraskelse var stor da datakjeden.no, som bruker samme lager som komplett, selger denne til 12128,-:!: Jeg vet ikke om dette er feilpris eller om andre forhandlere priser den "høyt" for å ikke brenne inne med ett lagaer av W3000-serien.

Men bra for meg! For jeg bestilte en. Skal gi tilbakemelding når den kommer!

way_
    Men nå står det 12366 og bestillingsvare på datakjeden og det tyder ikke bra...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnefles
    Men nå står det 12366 og bestillingsvare på datakjeden og det tyder ikke bra...
    Det merkelige er at hvis jeg går inn på datakjeden.no og søker på W4000 så finner den ikke ett eneste produkt. Mens søk på den samme via kelkoo.no ja DA finner du TVen til samme pris som jeg ga for den. Driver datakjeden og og lurer seg til høy plassering på kelkoo?

Uansett. Det har kommet inn ett 20-talls 40" på lager til komplett/datakjeden i dag. Dessuten har komplett senket prisen fra 16500,- til 15000,- fra i går til i dag.

way_

Side 5 av 30 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •