Sony Bravia W4000 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 30 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 584
    Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    I Norge har vi 50hz TV sendinger (25fps)... da blir det bra med 100hz "motionflow" for å gi bedre flyt. Amerikanerne benytter 60hz (30fps) og vil da trenge 120hz "motionflow" for å få samme deal som vi har her hjemme. Så med mindre du skal se mye video materiale i NTSC format er det ikke kritisk vil jeg tro.
    Ok, fin info :-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar ikke W4000 over for modelen under denne?

Og hvordan er denne TVen iforhold til X serien som har vært ute nå i en stund?

Ser for meg 52" W4000 når den kommer, og vis den passer inn i møblemange hos meg. Og selvfølgelig at det er et bra LCD TV da :-)

Holdt på å kjøpe W3000 / X3000(i 46") tidligere, men er litt glad for at jeg ikke gjorde det. Det fine med denne LCD tven er at 52" W4000 har samme bredde som X3000/X3500 :-)

Newcomer Vedkomfyr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rykter fra svensk forum:

Jag ska bara berätta att Sonys representant i Sverige har bekräftat för mig att det kommer en Motionflow-variant av W4000 i oktober.

Jag har själv köpt en beg Panasonic-plasma så länge, i väntan på kommande tider. Duger så länge...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... en ting JEG lurer på er hvorfor denne har en pris som ligger godt under W3000. Er det en dårligere/billigere modell? Eller har SONY spart på produksjonskostnadene noe sted og faktisk overfører den besparelsen til kunden?!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Hmmm... en ting JEG lurer på er hvorfor denne har en pris som ligger godt under W3000. Er det en dårligere/billigere modell? Eller har SONY spart på produksjonskostnadene noe sted og faktisk overfører den besparelsen til kunden?!
    sony er nok tatt litt på senga av konkurrentene som i den prisklassen gjerne har
    100hz å by på. hvis samsung følger opp den ekstremt aggressive prisingen de har på feks

Samsung LE40A656 40in LCD TV - TrustedReviews

så hjelper det ikke med kun gode farger. det er 100hz som er featuren man må ha i det prissegmentet i år. neste år blir det kanskje led baklys. etc.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Styre Denon via HDMI fra TVen...???

Noen som vet om jeg kan styre min Denon forsterker via HDMI kabelen ifra TVen her?

Må vel selge Oppo DVD spilleren min da, og kjøpe meg en Denon DVD spiller?

Utdrag ifra
    audiophile.no

BRAVIA W4000-serien har BRAVIA Sync-teknologi (Utvidet HDMI CEC). Denne teknologien benytter HDMI²-koblingen til å sende kommandoer til hjemmekinosystemets ulike komponenter. Ved ett eneste trykk på fjernkontrollen kan du dermed snurre i gang hele ditt hjemmekinoanlegg og se film fra Blu-ray Disc-spilleren.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil jo virkelig lønne seg å skaffe den amerikanske utgaven (W4100),
    den har Piano Black farge, en ekstra hdmi inngang samt MotionFlow 120Hz.
    Selve panelkontrasten er jo også på 3000:1, dette lover jo bra. W3000 serien hadde jo 2000:1.

Sjekk ut linken under for pdf med spec:
    http://129.33.22.12/release/specs/KDL40W4100_mksp.pdf

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spurte sony.no om disse spørsmålene jeg:

Hei
    Lurer på tre ting:
    1. Styre min Denon 4308 hjemmekino(står i hjemmekinoen en etg under kommende Sony W4000 LCD tv`en; forsterker via HDMI kabelen som går til Sony W4000(som står en etg over, og blir koblet til utgang nummer to på HDMI utgangen på Denon 4308 hjemmekino forstereken). Vil jeg kunne styre hjemmekino forsteren, DVD spilleren osv???
    2. Er det 100 / 120 Hz frekvens på denne Sony W4000 LCD TVen? Hvordan vil bilde bli uten?
    3. Hvilke version er det denne LCD tv`en skal erstatte?
    Det hadde vært hyggelig å få fått svar på noen av disse spørsmålene her som jeg lurer på.

Og fikk til svar:
    Takk for din henvendelse til Sonys tekniske support.

1. for å kunne styre andre apparater måman ha en universalfjernkontrol, men full kompatibilitet kan vi ikke garantere:
    Sony : Universalfjernkontroller : Norge

2. det finns ikke 100hz på denne modellen (kun på d3000 og x3000/ 3500).
    "Motionflow +100 Hz viser sekvenser med mye bevegelse presist og uten hopping, noe som er ideelt når du skal se sport". Ta en tur til forhandlere for å kunne teste denne funksjonen.
    3. denne tv er en etterfølger av w3000 med bedre bildeprosessing og panel.

For ytterlige informasjon anbefaler vi å høtr med forhandlere. Listen finner du her:
    Sony : Kjøp her : Norge

Med Vennlig Hilsen

Xxxx
    Sony Support

Website: Sony : Velkommen : Norge
    Online support: Sony European Support Portal
    Email support: support@sony.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man søker litt på nettstedene rundt om kring selges det en W4000K som visstnok er sort og ikke blå/sølv... So no fret

Hadde egentlig bestemt meg for en W3000 bare ventet på at den skulle falle i pris, men nå er jo W4000 snart i butikkene og noen tusen billigere...!

Newcomer Griffin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2. det finns ikke 100hz på denne modellen (kun på d3000 og x3000/ 3500).
    "Motionflow +100 Hz viser sekvenser med mye bevegelse presist og uten hopping

3. denne tv er en etterfølger av w3000 med bedre bildeprosessing og panel.

Så vad är igentligen bättre med Bravia engine 2 ?????

Om det fortfarande "hoppar" så är ju alla andra förbättringar ganska onödiga eftersom man retar sig på teven man nyss köpt efter cirka 3 sekunder.

Var och såg på w vs x på ccvest och det "hoppar" på w men flyter som sammet på x.
    Jag frågade om 4000 kommer bli bättre än 3000 och då sa han rakt ut att eftersom jag var så kräsen på bildkvalitet (för att jag såg direkt att det hoppar på 3000 eller?) så kommer jag nog inte alls bli nöjd med w4000 utan bör gå för en x.

Känns som att jag håller med. Men det gör inte plånboken :|

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde den ikke hatt det stygge sølv-vedhenget under, så hadde jeg også blit fristet til å kjøpe en for kr. 2,-

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min far snakket med Sony Center idag og spurte om 32" W4000 var kommet. De håpet den kom i løpet av neste uke. Når det gjaldt RiksTV på denne svarte de at det tok 3-4 mnd å få godkjent W3000 sist gang, men de håpet det gikk raskere denne gangen. Og "i mellomtiden ville ikke kortet fra RiksTV virke"?! Kan det være riktig... vet RiksTV hva slags tv du har og vil ikke gi kort til noe som ikke er godkjent? Jeg trodde det kun var vesentlig at man kjøpte den CAM'en som er godkjent og fikk kort til den.

Noen som har erfaring med RiksTV-kort på "ikke-godkjente" Sony-tv'er? Hadde egentlig planlagt å ha denne på hytta i sommer, siden de analoge signalene forsvant idag... (Uten kort får man jo ikke inn TV2.)

Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    Noen som har erfaring med RiksTV-kort på "ikke-godkjente" Sony-tv'er? Hadde egentlig planlagt å ha denne på hytta i sommer, siden de analoge signalene forsvant idag... (Uten kort får man jo ikke inn TV2.)
    w3000 fungerte før de ble formellt godkjent, det er vel bare det at RiksTV ikke kan garantere det og heller ikke gir kundeservice før godkjenningen har funnet sted.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Første (?) test ute på nett

For de som kan fransk: Sony Bravia KDL-32W4000 - Les Numériques

For oss som ikke kan fransk, men engelsk, så funker Google Translate utmerket: Translated version of http://www.lesnumeriques.com/article-420-3302-16.html

Newcomer Vedkomfyr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bertn
    For de som kan fransk: Sony Bravia KDL-32W4000 - Les Numériques

For oss som ikke kan fransk, men engelsk, så funker Google Translate utmerket: Translated version of http://www.lesnumeriques.com/article-420-3302-16.html
    Ikke så hakkande gale detta ,nei.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor man får tak i sort versjon av 40"?

Tror nok jeg går for dette istedenfor Samsung LE-40A656 40, er så forbanna lei refleksjoner i skjermen at jeg tror ikke jeg orker blankt panel.

Newcomer gtdominator sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

skal kjøpe denne tv`n når den kommer(40tommer)!!
    men lurer på om det er noen her som veit hvilke CAM modul man trenger for å se rikstv på denne?
    har hørt at kansje TechniCrypt CXV kan fungere.. blei litt satt ut da jeg trudde man bare kunne dytte kanalkortet rett inn i tv`n...men den gang ei hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Damnation
    w3000 fungerte før de ble formellt godkjent, det er vel bare det at RiksTV ikke kan garantere det og heller ikke gir kundeservice før godkjenningen har funnet sted.
    Før TV'en er godkjent er det vel ikke mulig å registrere inn TV2 kort, eller rikspakken om man skulle ønske å ha den. gratis kanalene (nrk) vil nok fungere før TVen blir godkjent.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vedkomfyr
    Rykter fra svensk forum:

Jag ska bara berätta att Sonys representant i Sverige har bekräftat för mig att det kommer en Motionflow-variant av W4000 i oktober.
    Det er den nye X-serien som kommer i oktober. W5000 med motionflow er allerede lansert i Japan, den kommer muligens også i oktober.
    W5000ƒVƒŠ[ƒY | ‰t»ƒeƒŒƒr BRAVIA qƒuƒ‰ƒrƒAr | ƒ\ƒj[.

Min 11 år gamle CRT har 100Hz, det blir merkelig å kjøpe en tv idag uten dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    100hz hadde vel litt større effekt i din TV en hva TVer på markedet i dag kan skryte på seg da, er ikke noe flimring å fjerne, og som regel er ikke TVene kjappe nok til å drive 100hz, er ikke mange unntak der faktisk 100hz blir bedre på digitale signaler (kanskje W5000?)

Side 3 av 30 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •