Sony Bravia W4000 - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 30 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 584
    Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hey, jeg har 40V4000 men fant ingen tråder om den så jeg poster bare her
    Tven har en slik PAP ( 2 bilder ved siden av hverandre) ved bruk av HDMI og TV kanal. Jeg ønsker å benytte denne funksjonen til å se 2 TV kanaler samtidig, lar dette seg gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, om du har en tv-dekoder med hdmi utgang lar det seg gjøre. Ellers er det nok begrenset ja... (kort forklart krever det to tv-tunere, og få om ingen tv'er selges med 2 tunere...)

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Tja, om du har en tv-dekoder med hdmi utgang lar det seg gjøre. Ellers er det nok begrenset ja... (kort forklart krever det to tv-tunere, og få om ingen tv'er selges med 2 tunere...)
    OK takk

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanalsortering med Canal Digital

Jeg tar inn Canal Digital med den innebygde dekoderen. En gang i blant(3-4 ganger siden jeg kjøpte den i okt. 2008 ) hender det at jeg får beskjed om at ingen kanaler er innstilte, og jeg må kjøre kanalsøk og kanalsortering igjen. Dette er litt irriterende.

Flere som har dette problemet, evt. har noen løsning på det?

Mvh
    Anders

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lydproblem

Har en w4000 serie tv her som kjører conax cam.

Har problemer med at plutselig og uforutsigbart detter lyden ut ved digitale sendinger. Skifter jeg over til analogt tv signal kommer lyden tilbake.

jeg har forsøkt å kjøre nytt kanalsøk, skru av og på tvn, men lyden kommer ikke tilbake på digitale sendinger.

Først, når tvn har stått avslått en god stund kommer lyden tilbake.

Irriterende.

Hvilken detalj overser jeg?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anderskk@msn.com
    Jeg tar inn Canal Digital med den innebygde dekoderen. En gang i blant(3-4 ganger siden jeg kjøpte den i okt. 2008 ) hender det at jeg får beskjed om at ingen kanaler er innstilte, og jeg må kjøre kanalsøk og kanalsortering igjen. Dette er litt irriterende.

Mvh
    Anders
    Jeg fikk dette problemet når de analoge sendingene sluttet. Fikk aldri forklaring fra RiksTV. Jeg fant ut at antenneforholdene for de nye digitale signalene ble mye dårligere når de analoge ble stengt. Måtte i perioder kjører kanalsøk hver dag. Har prøvd 5 ulike antenner i ettertid og har funnet en gammel TV2 antenne som beste signalmottaker. Har da også prøvd nye antenner, både passive og aktive. Den aktive måtte jeg prøve mot den eksterne RiksTV dekoderen. Fikset til slutt problemet med å kjøpe meg en parabol fra Canal Digital og sa opp RiksTV abonnementet. Kanskje ikke en ønsket løsning. Jeg har i dag nevnte TV2 antenne inne på loftet. Vil snart montere denne på taket og se om det gir meg gode nok forhold til å unngå "daglig" kanalsøk. Jeg har beholdt TV2 sammen med NRK i CAM'en som eneste RiksTV kanaler.

Jeg hadde også problemer med at signalene så ut for å komme i pakker. Jeg mistet ofte eksempelvis alle i NRK pakken og alle i TV2 pakken, oftest var det kanalene sammen med TVNorge som kun virket.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anderskk@msn.com

Mvh
    Anders
    Skru av auto oppdatering av kanaler i oppsettet for digital TV. Husker ikke hva opsjonen het, men den er rimelig åpenbar. Ja, det er veldig irriterende.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bumper denne tråden her jeg, for å spørre om noen har funnet frem til en løsning på de horisontale "stripene" med lys (bakbelysning som "blør"?) på 52W4000?

Finnes det noen firmware-oppdateringer enda forresten?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Mandelid
    Prøver så godt jeg kan å stille skjermkortet min inn fra pc'en min. Har et Radeon X1950 og bruker Sony'en som skjerm nr 2 med innstilling 1920x1080 50Hz, og bruker full pixel på tv'en. Men likevel så får jeg ei lita sort ramme rundt. Dvs at det er ikke helt ut. Stiller jeg det til normal på tv'en så blir ramma mye større. Noen som vet hva jeg skal gjøre? Kjører XP SP3 med DVI til HDMI.
    Det samme skjer med meg!! Jeg har gått inn i catalyst control panel og skjøvet "underscan-overscan" bryteren til max, da får jeg fullt bildet men det er ganske hakkete og dårlige. Altså kantene på ting og bostaver ser ikke skarpe og fine ut...

Er det noen måte å skru "overscan" helt av på? jeg vil jo egentlig bare at pcen skal sende ut et 1080P (1920x1080) signal ut, så behandler tven det slik som det skal. Trenger hjelp her!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har koblet til en pc til min kdl52w4000 og den fylte ut bildet helt fint av seg selv. På min gamle tv kdl46v2000 måtte jeg inn i rivatuner å tukle litt for at ting skulle fungerer, siden windows xp ikke instillinger for widescreen skjerm.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timmern
    Det samme skjer med meg!! Jeg har gått inn i catalyst control panel og skjøvet "underscan-overscan" bryteren til max, da får jeg fullt bildet men det er ganske hakkete og dårlige. Altså kantene på ting og bostaver ser ikke skarpe og fine ut...

Er det noen måte å skru "overscan" helt av på? jeg vil jo egentlig bare at pcen skal sende ut et 1080P (1920x1080) signal ut, så behandler tven det slik som det skal. Trenger hjelp her!
    Jeg har også dette problemet, irriterte meg grenseløst men glemte det etter noen måneder Ingen som vet om det er noen oppdateringer ute til denne tv'en? Så det var en som hadde fått tak i det noen sider tilbake i tråden, men han skrev ikke noe om hvordan.

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bump

Har et spørsmål her. Orka ikke lese gjennom hele tråden, så mulig det finnes svar et sted her.(går det forresten an å søke i tråder? Ikke bare i forum generelt)

Så til saken.
    TV`n har støtte for 1080p. TV`n er tilkoblet get hd dekoder via hdmi. Når jeg slår på dekoder/receiver og tv så kommer det med en gang ei lita rute opp på tv`n hvor det står 1080i. Håpet egentlig det skulle stå 1080p der jeg da :P
    Men er dette kanskje pga at tv-sendingene sendes i 1080i eller no sånt? Eller finnes det innstillinger for dette?

Bare spør fordi jeg så en sammenligning(teoretisk) mellom 1080 p/i og det var en markant forskjell..
    Takker for svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Richardinho
    (går det forresten an å søke i tråder? Ikke bare i forum generelt)
    Jepp.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Richardinho
    ....
    Så til saken.
    TV`n har støtte for 1080p. TV`n er tilkoblet get hd dekoder via hdmi. Når jeg slår på dekoder/receiver og tv så kommer det med en gang ei lita rute opp på tv`n hvor det står 1080i. Håpet egentlig det skulle stå 1080p der jeg da :P
    Men er dette kanskje pga at tv-sendingene sendes i 1080i eller no sånt? Eller finnes det innstillinger for dette?

Bare spør fordi jeg så en sammenligning(teoretisk) mellom 1080 p/i og det var en markant forskjell..
    Takker for svar!
    Tv'en er 1920x1080 pixler uansett, og når 1080i kommer opp på skjermen betyr det da at signalet den får er i dette formatet. Her bør du da endre det til 1080p fra kilden dersom mulig. Om det går med din dekoder har jeg ikke peiling på.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden vi er i gang med å snakke om kilder og tv'ens forståelse av dem. HTPC'en min gir 1080P ut, noe som fungerer helt fint helt til jeg slår av tv'en og så slår den på igjen. tv'en oppfatter da 1080p som 1080i noe som fører til at den kutter ut kantene av bildet. Noen som vet om det har dukket opp en firmware oppdatering av tv'en som gjør den bedre på å oppfatte slikt? Eller om pc'en skulle ha sendt et signal når jeg slår på tv'en der den sier hvilken oppløsning den sender?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fjernkontrollen funker delvis på PS3 slim

Er den noen av dere som har testet fjernkontrollen til W 4000 på PS3 slim?
    Den fungerer men får ikke play/stopp/spoletastene til å fungere. Kun navigasjonstastene som fungerer. prøver å finne en instruksjon, men finner ikke.
    Fjernkontrollen heter RM-ADP022

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endret.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som bruker CAM med canal digital med denne tv'n fortsatt her?
    Har brukt det i over 3 år nå, og det har fungert som en drøm - helt til den siste kanalendringen hos CA (NG Wild, MTVNHD osv). Ingen av de fungerer, og nå vil f.eks ikke vanlig National Geo HD fungere heller. Har prøvd fullt kanalsøk!

Må jeg krype til korset og bruke den ekle tuneren?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HeRbie
    Har brukt det i over 3 år nå, og det har fungert som en drøm - helt til den siste kanalendringen hos CA (NG Wild, MTVNHD osv). Ingen av de fungerer, og nå vil f.eks ikke vanlig National Geo HD fungere heller. Har prøvd fullt kanalsøk!

Jeg har samme oppsett og kjørte og fullt kanalsøk her om dagen, fikk da ikke inn de nye HD kanalene men sjekket nå i kveld og da virker de...

Byttet cam for noen måneder siden da den gamle ble ødelagt, bruker nå CD cam fra Conax (kjøpt på lefdal)

mvh
    ØyvinJ

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HeRbie

Jeg har også akkurat samme oppsett som deg, med et 2 år gammelt Smit Conax CAM. Kjørte kanalsøk her om dagen jeg også, og får inn alle kanaler. Har opplevd et par ganger at kanalene ikke kan dekodes, men det har som regel løst seg bare ved å la TV-en stå på litt. (Canal Digital sier vel at NRK er kanalen den skal stå på).

Forhåpentligvis får også du tilbake kanalene dine

Side 29 av 30 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •