Sony Bravia W4000 - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 30 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 584
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hentet min 46 W4000 hos Netshop i går, og må si jeg er imponert over kvaliteten på denne tv'en. Må absolutt være et kupp til den prisen . Finish og kvalitet er på topp, og for ikke å snakke om bildet!

Ingen halo-effekt eller døde pixler og alt er fryd og gammen. Byttet ut med min 5år gamle 42" plasma, så kan si det ble en annen verden.
    Jeg har faktisk lurt litt på denne KDL-46W4000 selv, som enkelte mener er bedre enn etterfølgeren 46W4500 (?*). Er 12000 en foruftig pris på den "gamle" 46W4000?

* Da tenker jeg på clouding

Newcomer Frode.N sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg har faktisk lurt litt på denne KDL-46W4000 selv, som enkelte mener er bedre enn etterfølgeren 46W4500 (?*). Er 12000 en foruftig pris på den "gamle" 46W4000?

* Da tenker jeg på clouding
    12.000,- for en 46" W4000 er en meeeget god pris, på en fabelaktig god TV..

Synes vel at 100 hertzen gjør W4500 til et bedre, men selvsagt dyrere valg..
    OM du er såpass nøye på bildet da, vel og merke.
    Jeg har fått sammenliknet 40W4000 og 40Z4500 (200Hz) direkte.. og det ER utrolig stor forskjell i enkelte scener.. Har ikke fått sammenliknet Z4500 og W4500.

Clouding er det vel ytterst få som har opplevd. Og etter hva jeg forstår, forsvinner denne etter en stund?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12.000,- for en 46" W4000 er en meeeget god pris, på en fabelaktig god TV..

Synes vel at 100 hertzen gjør W4500 til et bedre, men selvsagt dyrere valg..
    OM du er såpass nøye på bildet da, vel og merke.
    Jeg har fått sammenliknet 40W4000 og 40Z4500 (200Hz) direkte.. og det ER utrolig stor forskjell i enkelte scener.. Har ikke fått sammenliknet Z4500 og W4500.

Clouding er det vel ytterst få som har opplevd. Og etter hva jeg forstår, forsvinner denne etter en stund?
    OK.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. hos meg har bildet en tendens til å hakke når jeg spiller av blu-ray filmer. spesielt når det skjer raske bevegelser? har det med innstillinger på tv'n min å gjøre? eller kan det være noen innstillinger på min PS3 som trenger å endres? filmen det gjelder er pulp fiction.

2. jeg fikk også prison break sesong 3 til jul, her føler jeg at bildet er kornete i mørke scener. kan det også ha noe med innstillingene på enten ps3 eller tv å gjøre?

p.s.: bildet er superklart i pulp fiction mens i prison break er det litt kornete. merkelig siden begge er blu-ray. det kunne da i det minste vært samme problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje Prison Break rett og slett er filmet slik? BluRay betyr ikke at det ikke blir korn - selv om noen tror det ikke skal være korn på film.

Hakkingen kan jo ha å gjøre med at 24 frames rett og slett er for lite til raske bevegelser og panoreringer og blir mer tydelig når alt annet også er mer tydelig...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for oppklaringen. prøvde PB på en annen BR-spiller og det var samme bilde. så det jeg trenger er en BR-spiller som støtter flere bilder i sekundet (hz?)? er det det du mener med frames?

og er det evt. noe jeg kan gjøre av innstillinger på tv'n for å få bildet mest smooth?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    jeg har vel nesten bestemt meg for 52w4000. Men jeg tenkte å høre med dere først.
    Hvordan er denne på vanlige sendinger gjennom Get boks?
    Viser den fotballkamper uten særlig etterslep?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

52W4000 og HDMI CEC

Jeg bruker denne som Canal digital HD tuner nå og det fungerer utmerket. Derimot så savner jeg å kunne ta opp programmer så jeg lurte på om det er mulig via HDMI CEC enheter (dvd opptakere e.l.) og ta opp SD sendinger på én kanal men man ser på en annen kanal? Noen andre muligheter for opptak uten å måtte gå for en dårlig Canal Digital HD PVR?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tak10
    takk for oppklaringen. prøvde PB på en annen BR-spiller og det var samme bilde. så det jeg trenger er en BR-spiller som støtter flere bilder i sekundet (hz?)? er det det du mener med frames?

og er det evt. noe jeg kan gjøre av innstillinger på tv'n for å få bildet mest smooth?
    TV'en har mange gode innstillinger som kan "blure" ned bildet evnt, slik at du ikke vil legge merke til små detaljer så lett. Dette med hakking tror jeg ikke har noe med TV'en å gjøre, men TV'en kan fint stilles inn slik at du ikke legger merke til det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brimi
    Hei,
    jeg har vel nesten bestemt meg for 52w4000. Men jeg tenkte å høre med dere først.
    Hvordan er denne på vanlige sendinger gjennom Get boks?
    Viser den fotballkamper uten særlig etterslep?
    Jeg kjører vanlige tv sendinger gjennom en IP dekoder. Sendingene er ikke HD, men blir veldig klare og fine. TV'en har gode innstillinger, samt gode zoom muligheter - så du blir nok fornøyd. TV sendinger kan uansett ikke måle seg med HD film og sendinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Don Ronito
    TV'en har mange gode innstillinger som kan "blure" ned bildet evnt, slik at du ikke vil legge merke til små detaljer så lett. Dette med hakking tror jeg ikke har noe med TV'en å gjøre, men TV'en kan fint stilles inn slik at du ikke legger merke til det.
    Takk for oppklaringen!

Da lurer jeg på følgende:
    Hvordan blurer jeg ned bildet da? Hvilke innstillinger burde jeg forandre for å legge mindre merke til hakkingen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal henge min Sony 40 w4000 på veggen. Hvilken av disse passer til min tv og er det mulig å sette inn kabler bak på tven i ettertid ?

Clas Ohlson - TV, stereo oppbevaring Lyd og bilde El og elektronikk

Finnes det guide på hvordan henge tven på veggen ? Hvor høyt må tven henges ?

Takk på forhånd

Sitat Opprinnelig postet av oyvinj
    Tror ikke veggfestet fra HIFI klubben vil passe til W4000, mener å huske at tv'n bruker VESA 300.

Jeg brukte dette fra Clas Ohlson, passer utmerket.
    Følger med alt av skruer o.l. til å feste dette. TV'n/festet kan etter montering låses med hengelås...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom det noen gang noen ny firmware til W4000? Jeg har en 52W4000 og irriterer meg fortsatt over lysblødningen ved mørke scener (horisontale lyse "striper"). Er det noen løsning på dette "problemet" enda, eller må jeg bare godta det?

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært plaget litt med vertikale "striper" på min 46W4000.
    Problemet har blitt mindre med tiden, eller jeg har kanskje sluttet å legge så mye merke til det.

Uansett har jeg kommet frem til innstillinger som gjør at bildet nesten kommer opp i klasse med de beste plasma-skjermene. Det jeg kjører på er innstillingen som heter standard, baklys på minimum og farge, kontrast og lysstyrke kalibrert etter kilde. På dagtid der det er mer lys i stua kjører jeg med normalt strømforbruk, men på kvelden går jeg ned til redusert strømforbruk. Nå merker jeg ikke noe til striper eller clouding lengre

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ryktet om at du kan ta av høyttalererlisten under w4000 stemme ?

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kezz
    Kan ryktet om at du kan ta av høyttalererlisten under w4000 stemme ?
    Nei. Helt umulig

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dte mulig å kjøre tv signalet fra w4000 ned til receiver og opp til tv'n igjen? Høres kanskje litt komlisert ut, men jeg vil ha switching i receiveren slik at jeg slipper å skifte kilde på tv når jegf skal se film eller tv.

HDMI ut kontakt kan jeg ikke finne bak på tv'n, eneste jeg ser av utganger er scart og optisk lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge spesifikasjonene til Sony så støtter denne maks 1360x768 som PC inngang (både vga og hdmi) Støtter den virkelig ikke 1080p på hdmi fra pc ?

Kan ikke skjønne at det er noe problem, og evt er det noe overscan problemer, kan man justere bort dette ?

(vet at W2000 funker med 1080p fra pc så syns det er merkelig hvis denne ikke skulle gjøre det)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge spesifikasjonene til Sony så støtter denne maks 1360x768 som PC inngang (både vga og hdmi) Støtter den virkelig ikke 1080p på hdmi fra pc ?
    Den støtter 1360x768 over PC-inngangen og 1080 over hdmi.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er KDL-52W4000E eit godt kjøp i dag? Ser de ligger på rundt 15 000 de fleste steder. Har vert mye frem og tilbake de siste dagene vedgående TV-kjøp, og denne har fristet. Men blei litt skremt av pratet rundt gjennomskinn av baklys samt clouding. Men eg lurer på å trosse den frykten å kjøre flat pedal på kjøp Noen innvedninger evt. tips til alternative skjermer i samme prisklasse?

Side 28 av 30 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •