Sony Bravia W4000 - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 30 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 584
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bravia Engine EX VS Bravia Engine 2

BRAVIA ENGINE EX
    BRAVIA ENGINE EX-teknologi finnes i enkelte av de nyeste BRAVIA-modellene. Det er en forbedret versjon av BRAVIA ENGINE og legger til fire nye typer teknologi for å forbedre kontrasten, redusere støy og tilby utrolig fargegjengivelse på bilder som beveger seg.

I tillegg til dette firedobler Digital Reality Creation (DRC) faktisk antallet piksler i alle SD-bildekilder for å levere enda skarpere bilder.
    Ref. Fantastisk bildekvalitet med BRAVIA-TV : Sony : Norge

W3000 har BE EX.
    Er det slik at BE EX beregner seg til hva som mangler(pixler) og fyller ut etter beste evne for å lage et bedre bilde?
    Har nyere W-seriern osv som bruker BE2 denne funksjonen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av meeghei
    Hei!
    Jeg har hatt RiksTV i omtrent 1 år og 40W4000 i noen måneder. Alt har fungert bra inntil det analoge nettet stengte ned hos oss 30. september. Etter den dato mistet jeg alle NRK- og TV2-kanalene, pluss en del andre. Kun 5 kanaler virker fortsatt, TVN, FEM, Sportn, National Geographic og BBC World News. RiksTV hevder dette skyldes dårlige mottakerforhold hos meg. Jeg bor i Bergen og området er oppgitt med beste dekning på dekningskartet. Likevel om jeg sjekker systeminformasjon på f.eks. NRK så viser det "Signalnivå: Ikke signal". Når jeg velger en NRK kanal, så får jeg meldingen "Det valgte programmet er ikke innstilt".
    Om jeg så tar en ny digital søking så kommer alle kanalene tilbake og signalnivået viser høyt. TV'en virker da helt normalt, med glimrende bilde. Det dumme er at jeg nå må ta et nytt kanalsøk hver gang jeg slår på TV'en, bortsett fra når jeg slår den av og på raskt.
    Kan dette skyldes antennen? Jeg har en takantenne.
    Noen som har noen tips?
    Hei, jeg opplever akkurat det samme som deg. Har du fått noen bedring etter å ha gjort noe med signalene?

EDIT: Har fått dette til å fungere perfekt nå ved å slå av Automatisk systemoppdatering/programnedlasting. Ser ut til at det forstyrret de digitale kanalene.

Newcomer jotne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av messo
    Trykk disse knappene på fjerkontrollen i rekkefølge, på under et sekund:
    [AV/PÅ]+[INFO]+[5]+[VOLUM OPP]+[AV/PÅ]
    Når jeg pråver dette på min 46W4000 med remote kontroll RM-ED011, så ser jeg tre menyer i ca et par tideler av et sekund før vanelig TV kommer.

Er det noen som har noen tips i hvordan jeg kommer in i service menyen?

Newcomer jotne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av morten_nygard
    Hei, jeg opplever akkurat det samme som deg. Har du fått noen bedring etter å ha gjort noe med signalene?

Prøv å trykke
    Options -> Systeminformasjon
    Der vil du få "Signalnivå"
    Hvordan ser det ut.

Jeg har høyt signalnivå (grønn), og bruker "bare" en 30 cm lang ledingstump som antenne hengene ut bak TV.

Det analoge nettet skal slåes av om noen dager, så jeg skal se om det endrer seg ..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jotne
    Prøv å trykke
    Options -> Systeminformasjon
    Der vil du få "Signalnivå"
    Hvordan ser det ut.

Jeg har høyt signalnivå (grønn), og bruker "bare" en 30 cm lang ledingstump som antenne hengene ut bak TV.

Det analoge nettet skal slåes av om noen dager, så jeg skal se om det endrer seg ..
    Hei, jeg sjekket ut med Sony, og deres tips var å skru av Automatisk Oppdatering (ligger under Digitale innstillinger). Etter at vi gjorde dette, og reinstallerte de digitale kanalene, har tv'en oppført seg upåklagelig... kan se ut som at oppdateringsbiten "fucker" opp de digitale kanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kikket nettopp på Sony.com's driver/software-del og der fant jeg en oppdatert firmware til KDL52W4100. Dette er vel en modell identisk med W4000 som vi har i Norge, ikke sant?

Da burde det jo finnes en ny firmware til W4000 også?

Sony eSupport - KDL-52W4100 - Software Updates & Drivers

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant litt mer informasjon rundt denne firmware-oppdateringen, samt en interessant post på et amerikansk forum: The Official Sony Bravia KDL-W4100 Calibration Thread. Post yours! - AVS Forum

Selv om det spesifiseres at denne gjelder for bl.a. KDL-xxW4100, er det samme tven som KDL-xxW4000. Forskjellen er fargen på rammen etter det jeg forstår.

Jeg er fristet til å teste ut denne firmware'n, men jeg vet ikke om denne er spesielt for US-modeller som har NTSC-standard og derfor gjør noe uopprettelig på tv'n. Kanskje det er noen som er tøffere enn meg her...

"Originally Posted by sony

http://esupport.sony.com/US/perl/new...mdl=KDL52W4100

Affected Models
    KDL-32VL140, KDL-32XBR6
    KDL-37XBR6
    KDL-40V4100, KDL-40V4150, KDL-40W4100, KDL-40WL140, KDL-40XBR6, KDL-40Z4100/B, KDL-40Z4100/S
    KDL-42V4100
    KDL-46V4100, KDL-46W4100, KDL-46W4150, KDL-46WL140, KDL-46XBR6, KDL-46Z4100/B,
    KDL-46Z4100/S
    KDL-52V4100, KDL-52W4100, KDL-52WL140, KDL-52XBR6

Filename :
    ex1_febe_full-package_202r__.exe
    Version :
    202r
    Last Modified :
    10/15/2008
    Size :
    17.98 MB
    Download Now

What does this do?
    Sony has designed the BRAVIA Televisions software update process to be customer friendly. This software update (version 202r) addresses issues experienced by some customers, including the following:

White dots or sparkles intermittently appear on the TV screen when displaying the menu or playing a DVD.
    Problems selecting an HDMI input on a CEC device using the XMB Menu.
    Problems resolving the finest detail issue of some 1080i 60hz film-based content (mentioned in a recent PC Magazine article).
    Intermittent audio on HDMI Input 4.
    Photo Mode issue that may occur when performing slideshow Butterfly - The same picture sometimes continually displays, and the slideshow no longer transitions through the other pictures.
    XMB™ sometimes does not display.

IMPORTANT: This update (version 202r) is not necessary if you have already installed the update (version 200r)."

Newcomer gtdominator sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Suiramo
    Jeg fant litt mer informasjon rundt denne firmware-oppdateringen, samt en interessant post på et amerikansk forum: The Official Sony Bravia KDL-W4100 Calibration Thread. Post yours! - AVS Forum

Selv om det spesifiseres at denne gjelder for bl.a. KDL-xxW4100, er det samme tven som KDL-xxW4000. Forskjellen er fargen på rammen etter det jeg forstår.

Jeg er fristet til å teste ut denne firmware'n, men jeg vet ikke om denne er spesielt for US-modeller som har NTSC-standard og derfor gjør noe uopprettelig på tv'n. Kanskje det er noen som er tøffere enn meg her...

"Originally Posted by sony

http://esupport.sony.com/US/perl/new...mdl=KDL52W4100

Affected Models
    KDL-32VL140, KDL-32XBR6
    KDL-37XBR6
    KDL-40V4100, KDL-40V4150, KDL-40W4100, KDL-40WL140, KDL-40XBR6, KDL-40Z4100/B, KDL-40Z4100/S
    KDL-42V4100
    KDL-46V4100, KDL-46W4100, KDL-46W4150, KDL-46WL140, KDL-46XBR6, KDL-46Z4100/B,
    KDL-46Z4100/S
    KDL-52V4100, KDL-52W4100, KDL-52WL140, KDL-52XBR6

Filename :
    ex1_febe_full-package_202r__.exe
    Version :
    202r
    Last Modified :
    10/15/2008
    Size :
    17.98 MB
    Download Now

What does this do?
    Sony has designed the BRAVIA Televisions software update process to be customer friendly. This software update (version 202r) addresses issues experienced by some customers, including the following:

White dots or sparkles intermittently appear on the TV screen when displaying the menu or playing a DVD.
    Problems selecting an HDMI input on a CEC device using the XMB Menu.
    Problems resolving the finest detail issue of some 1080i 60hz film-based content (mentioned in a recent PC Magazine article).
    Intermittent audio on HDMI Input 4.
    Photo Mode issue that may occur when performing slideshow Butterfly - The same picture sometimes continually displays, and the slideshow no longer transitions through the other pictures.
    XMB™ sometimes does not display.

IMPORTANT: This update (version 202r) is not necessary if you have already installed the update (version 200r)."
    står dette med rød skrift:

NOTE: This utility is only for use with the products identified and sold in the United States, Latin America, or Canada. Not all models are sold in all countries.

kommer ikke til å prøve på min!
    kjenner meg ikke igjen i noen av de problemene der uansett

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta heller kontakt med ett sony-verksted og få oversendt nyeste firmware.
    Det er ikke sikkert en firmware passer til alle W4000. Jeg måtte ihvertfall oppgi serinr for å få til min tv pga dette.
    Firmware legges inn via memorystick av den gamle typen. Pro og Duo går ikke an å bruke. Den må også formateres via spesialprogram eller f.eks et Sony digitalkamera. (Jeg er så heldig at jeg hadde et gammelt kamera med en ok memorystick)

Derfor ville jeg vært skeptisk til å prøve å oppdatere med hvilken som helst firmware funnet på nettet.

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Signalproblem..

Har fått et rart problem med min 46w4000 i det siste.

har rikstv og bruker den innebyggde dekoderen(cam) isteden for rikstv boksen.
    bor i et borettslag med fellesannlegg. har hatt fine sendigsforhold i lang tid, helt til for noen dager siden da plutselig tvnorge,kanal5,national geographics og bbc falt ut !?? sånn har det vært i flere dager nå
    idag så fisket jeg frem den gamle dekoderen igjen og prøvde den isteden for cam´n og DA funket det?????
    kortet mitt trengte en softwear oppdatering, og virket i rundt 30min i cam´n før det blei svart i de nevnte kanalene igjen...
    men nå sitter jeg å ser på tvnorge, men med dårligere kvalitet og den stygge boksen foran tv´n....

noen som har noen ide til om det kan være cam´n eller tuneren i tv´n det er noe feil på!?

Newcomer tbraset sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gtdominator
    Har fått et rart problem med min 46w4000 i det siste.

har rikstv og bruker den innebyggde dekoderen(cam) isteden for rikstv boksen.
    bor i et borettslag med fellesannlegg. har hatt fine sendigsforhold i lang tid, helt til for noen dager siden da plutselig tvnorge,kanal5,national geographics og bbc falt ut !?? sånn har det vært i flere dager nå
    idag så fisket jeg frem den gamle dekoderen igjen og prøvde den isteden for cam´n og DA funket det?????
    kortet mitt trengte en softwear oppdatering, og virket i rundt 30min i cam´n før det blei svart i de nevnte kanalene igjen...
    men nå sitter jeg å ser på tvnorge, men med dårligere kvalitet og den stygge boksen foran tv´n....

noen som har noen ide til om det kan være cam´n eller tuneren i tv´n det er noe feil på!?
    Har du forsøkt å slå av "Automatisk systemoppdatering" og "Automatisk programnedlasting"? Disse valgene finnes under "Digital innstilling" en plass.

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tbraset
    Har du forsøkt å slå av "Automatisk systemoppdatering" og "Automatisk programnedlasting"? Disse valgene finnes under "Digital innstilling" en plass.
    skal prøve det nå!
    akkurat nå så fungerer kanalene.. men venter bare på at de skal forsvinne
    takk for tips, og krysser fingrene for at det fungerer

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

problemer med cam

Hei
    bestilte denne ca-modulen og den fungerer jo tilsynelatende bra MEN....
    etter ca. 2 timer slutter den å virke. Første gang måtte jeg oppgradere den via
    decoderen fra CD, etter det har det hjulpet å ta ut kortet og sette det inn igjen, men selvfølgelig veldig frustrerende.

Har kabel-tv fra CD med med digital grunnpakke.

Noen som har erfaring med lignende?

Newcomer Frode.N sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du forsøkt å endre "Signalrate" ?
    I Grenlandsområdet (Skien) bruker vi 6950..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode.N
    Har du forsøkt å endre "Signalrate" ?
    I Grenlandsområdet (Skien) bruker vi 6950..
    Nei, jeg har ikke forandret noe, finnes det ei side med info om slikt eller skal jeg prøve å ringe CD?

Hvor er det jeg forandrer dette?

Newcomer Frode.N sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gandhi
    Nei, jeg har ikke forandret noe, finnes det ei side med info om slikt eller skal jeg prøve å ringe CD?

Hvor er det jeg forandrer dette?
    Ringe CD om dekoderne i SonyTV'en kan du nok glemme!
    (har hørt at de forteller Sony-eiere at TV'n går i stykker dersom man bruker kortet deres i Tv'n.. hehe..)

Ring nærmeste seriøse Sony forhandler og spør hva de anbefaler..
    Sony Centerene har i hvertfall peiling.

Ellers kan man sikkert spørre folk her på forumet.. som bor i samme distrikt som deg..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer i hvert fall at idiotene på CD sin kundeservice påstår at kortet blir ødelagt om du ikke bruker deres dekoder...:roll:
    Selvopplevd. Ring Sonycenter du.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp bestilt 40W4000 i dag (7990kr på Yaha.no), og lurer på veggfeste. Hva slags standard er det på apparatet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Driver til PC

Hei.
    Er den heldige eieren av en W4000.
    Uheldivis har jeg mistet CDen som fulgte med TVen.
    Nå har jeg gått til anskaffelse av en Shuttle stue-pc som er koplet til TVen ved hjelp av en HDMI-kabel. Uansett hva jeg gjør, får jeg ikke bilde til å passe skjermen. Enten blir det for stort, eller for lite - ellers så blir den nederste linja på skrivebordet borte, nedenfor skjermens område.
    Regner med at det finnes innstilling eller driver som får PCen og TVen til å bli litt "synkroniserte". Noen som har peiling?

Trodde kanskje at svaret lå på CDen som fulgte TVen ?

Noen som kan svare?

Send meg gjerne en mail på : fiha@start.no

Hilsen fiha

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står gjerne i denne tråden, men orker ikke gå gjennom alt nå. Var på lefdal og kikket på sony idag, spurte etter w4000 og w4500. Han hadde begge, men bare en annen på lager, nemlig KDL40V4210. Han mente denne var en plass midt i mellom disse to? Noen som kan fortelle meg litt om denne, forskjeller osv? Finner den ikke i prisguide.no heller ?

Side 26 av 30 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •