Sony Bravia W4000 - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 30 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 584
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Jeg vet Sony Norge ikke tar ansvar for paralellimporterte PS3er, så at de plutselig skal ta ansvar for tvene forstår jeg ikke.
    Nettopp. Det hørtes litt rart ut da all reklamasjon og rep normalt skal gå gjennom den forhandleren som har solgt produktet. Snakket med en selger på SIBA om dette da W4000 var priset noen tusen over nettbutikkene. Hans svar var at deres produkt var tatt inn via Sony Norge mens handlet jeg på nett måtte jeg regne med parallellimport og at reklamasjoner måtte nettbutikken ordre opp i, hvis den forsatt eksisterte.....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Intersseant at Sony Norge tar dette selv om de ikke har noen inntekt av salget. Kanskje er det nettbutikken som betaler rep hos Sony. Hvem har du det fra - sentralbord, han på lageret eller sjefen sjøl ?
    Ringte kundeservice og han som jeg snakka med der var veldig bestemt på at de tok ansvar for garantien.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellige firma. Sony Norge har ikke noe med PS3 å gjøre...

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var hos en kompis å se på 40w4000 og spillte av den første ringenes herre filmen, syns ikke sort nivået var noe bra, så pixelert ut i de mørkeste partiene, så da kun 10 min av begynnelsen av filmen, er sortnivårt så bra på denne som folk sier? synes dvd avspilling var litt gererelt litt kornete.

Er det noen også som kan poste sine innstillinger for film?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RE:Sony Bravia W4000

Ser noen påstår denne er dårlig på sd-sendinger. Vi har digitale sendinger via fiber hos oss. Vil vi kunne få et bedre bilde på denne TV'en pga dette?. Og ja, jeg er totalt noob og dere får ha meg unnskyldt for dumme spørsmål. ops:

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CIder24
    Ser noen påstår denne er dårlig på sd-sendinger. Vi har digitale sendinger via fiber hos oss. Vil vi kunne få et bedre bilde på denne TV'en pga dette?. Og ja, jeg er totalt noob og dere får ha meg unnskyldt for dumme spørsmål. ops:
    Har TV over fiber og var ikke fornøyd med bilde på SD sendiger på TV'n. Problemet er ikke signalkvaliteten men oppløsningen etter mitt syn. En fullHD har 1080x1920 punkter. En SD sendig har 576x768. Dermed må TV'n gjette seg til alle punktene i mellom når den skaler opp til fullHD. Men det er ikke bare W4000 som har dette. Mange andre produsenter strir med dette. TV'n er helt topp når den får fullHD/HD.

Jeg returnerte min og kjøpte en LG 42PG6000 HD TV. Mye bedre på SD sendinger, som det blir mye av, men kanskje ikke like bra på fullHD. Billedmessig er imidlertid plasma mye bedre en LCD - mer naturlig bilde først og fremst og ypperlig til film i svakt belyste lokaler. Blir vel fullHD når teknologien er blitt bedre eller det har blitt flere HD sendiger.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer messo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har siklet på denne TVen siden den ble annonsert en gang i mai. Nå er den endelig bestilt! Har et par spørsmål som dere kanskje kan hjelpe meg med ...

Spørsmål 1
    Jeg har bestilt fra netonnet.no for å slippe rotet som amentio.no (og lignende butikker) tydeligvis har sliti med. Fikk estimert leveringsdato mellom 08.09.08 og 12.09.08.

Noen andre som har bestilt og fått levert sin 40" utgave? Noen som fortsatt venter?

Spørsmål 2
    Har lest litt om RiksTV og denne TVen og lurer på en ting. Jeg har ikke tenkt å bestille abn, men kun å bruke de frie kanalene. Hvor godt virker dette og hvilke kanaler får man inn (i bergen)? Får man inn radio også?

Spørsmål 3
    Har en PS3 og har begynt å kjøpe blu-rays (billig fra play.com) - er det noen som har testet 24p funksjonen ved blue-ray avspilling på en PS3? Er det kun utvalgte titler som støtter 24p? - og er det noe som oppdages automatisk av TVen og aktiveres uten knappetrykking?

Gleder meg som en unge til den er i hus! Utenom film og tv-kanaler, vil aparatet brukes aktivt som hovedskjerm til min MacBook Pro 17", og tweakes med eye-one kaliberingsenhet. Er spesielt spent på effekten av et ekte 10-bits panel. Regner med skjermen vil bli en drøm å redigere RAWfoto på

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svar 2:
    Regner med at du kun får inn Nrk kanalene. Muligens også btv, men er usikker på den. Det går veldig greit å ta inn de frie kanalene. Plugg antennen i tv'en og start søket, dermed er det gjort.

Svar 3:
    Tv'en går automatisk over til 1080p24 ved slikt inngangssignal. Mener bestemt at alle blu-ray har denne oppløsningen bortsett fra noen få som har 1080i. Så lenge 24hz er aktivert på PS3, så skifter denne også til det formatet med engang det er materiale i dette formatet. Trenger ikke trykke på noe som helst når alt først er korrekt innstillt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Leveringsproblemer?

Vurderer nå endelig å legge inn en bestilling på 40W4000. Er det leveringsproblemer på denne fortsatt? Ser at det ligger 100+ inn hos Datakjeden, i følge nettsiden. Jeg må vel kunne forvente å få denne levert ganske raskt da?

Og, et lite spørsmål: Hvordan er denne på SD-sendinger (digital-TV fra Canal Digital) i forhold til naturlige konkurrenter? Og i forhold til en ca 2 år gammel billig 26" LCD (Samsung LE26R32)?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball
    var hos en kompis å se på 40w4000 og spillte av den første ringenes herre filmen, syns ikke sort nivået var noe bra, så pixelert ut i de mørkeste partiene, så da kun 10 min av begynnelsen av filmen, er sortnivårt så bra på denne som folk sier? synes dvd avspilling var litt gererelt litt kornete.
    Pikselering oppstår vel ikke normalt som en effekt av dårlig sortnivå... antageligvis er det vel pikselering på DVD'en der. Sort nivået på min TV er bra nok - men så jeg har jeg justert min noget ifra standard innstillingene som normalt nok er litt "over-glorete".

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlige farger via RGB

Jeg lurer på om noen flere har opplevd litt dårlige farger? Jeg har koblet TV'n til min parabol-tuner med scart og stilt inn RGB-signal, og har et svakt grønnskjær i bilde. Det forsvant da jeg gjorde om til s-video-signal på tuneren. Fargene kom mye bedre fram, mens bildekvaliteten ellers kanskje ikke er like bra. Jeg syns dette var litt merkelig da RGB "skal" være best. Hadde ingen lignende opplevelser med min gamle CRT-TV.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var TV'en i hus Her er mine erfaringer så langt:

Dette er definitivt en rå TV! Har testet med PS3, Mac og den digitale tuneren (innebygget). Spesielt PS3'en kommer til sin rett med denne TV'en (og omvendt), ettersom begge enhetene støtter Sonys x.v.Colour. Med 10-bits panel får man et merkbart større spekter av farger, noe som synes godt ved avspilling av Blue-ray filmer. En fryd for øyet

Men jeg har en litt negativ ting som jeg fortsatt sliter med. Når jeg kobler til datamaskin via hdmi så får jeg ikke skrudd av alle farge- og bildeforbedrings funksjoner. Det vil si, jeg har skudd av alt i menyene, men fortsatt er det et slags unsharpen filter som er synelig, spesielt på tekst o.l. Noen som vet hvordan man kommer inn på service menyen? Kanskje det går an å deaktivere det der?

Noen som har oppdaget det samme?

Dette er ikke noe stort problem, men bare litt småpirk. Jeg vil gjerne kunne få et så "rent" og nøytralt bilde som mulig når jeg bruker macen min.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    netshop har 1 sony kdl-52w4000 på lager, jeg fikk min fra de

Sony KDL-52W4000 52" LCD-TV Full HD - Netshop.no - pc data foto minne digital
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av messo
    Men jeg har en litt negativ ting som jeg fortsatt sliter med. Når jeg kobler til datamaskin via hdmi så får jeg ikke skrudd av alle farge- og bildeforbedrings funksjoner. Det vil si, jeg har skudd av alt i menyene, men fortsatt er det et slags unsharpen filter som er synelig, spesielt på tekst o.l. Noen som vet hvordan man kommer inn på service menyen? Kanskje det går an å deaktivere det der?

Noen som har oppdaget det samme?

Dette er ikke noe stort problem, men bare litt småpirk. Jeg vil gjerne kunne få et så "rent" og nøytralt bilde som mulig når jeg bruker macen min.
    Ja, merka akuratt det samme når jeg kobla til pc'en med dvi-hdmi kabel.
    Kjører med 1360x768 over vga nå siden jeg synes det ser mye bedre ut, men skulle likt å ha hatt 1080p resolution

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile En som går surr i alle de forskjellige kablene og koblingene

Jeg har hatt lyst på denne tven siden den kom ut for salg. Men snart kan tv'n endelig bli en realitet.

Men jeg lurer på et par ting:

1. Jeg vil i stor grad komme til å bruke tvn som pc-skjerm. Grafikkkortet mitt (6 år gammelt) har en vga-utgang som allerde er koblet til en data-skjerm. Utgang nummer to er en DVI-utgang og er ikke i bruk.
    Men siden W4000 ikke har DVI-inngang er jeg i tvil om hvordan jeg skal koble. Noen som har noe forslag?

Er den eneste utveien å kjøpe nytt grafikkort med hdmi-kontakt? Hva gir best bilde og lyd?

2. Hva er forskjellen i kvaliteten på signalet som går via hdmi og dvi?

3. Det er en USB- inngang. Vil man kunne se film/video direkte via ekstern harddisk eller er dette kun for bildefremvisning?

Newcomer Frode.N sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Støvelknuff
    Jeg har hatt lyst på denne tven siden den kom ut for salg. Men snart kan tv'n endelig bli en realitet.

Men jeg lurer på et par ting:

1. Jeg vil i stor grad komme til å bruke tvn som pc-skjerm. Grafikkkortet mitt (6 år gammelt) har en vga-utgang som allerde er koblet til en data-skjerm. Utgang nummer to er en DVI-utgang og er ikke i bruk.
    Men siden W4000 ikke har DVI-inngang er jeg i tvil om hvordan jeg skal koble. Noen som har noe forslag?

Er den eneste utveien å kjøpe nytt grafikkort med hdmi-kontakt? Hva gir best bilde og lyd?

2. Hva er forskjellen i kvaliteten på signalet som går via hdmi og dvi?

3. Det er en USB- inngang. Vil man kunne se film/video direkte via ekstern harddisk eller er dette kun for bildefremvisning?
    1. Du kan enten benytte en overgang fra DVI -> HDMI og så en HDMI kabel til TV'en.
    Eller du kan kjøpe en DVI->HDMI kabel..

I begge tilfeller må du hente ut lyden fra lydkortet i PC'en analogt til TV'en, eller Digitalt til en forsterker..
    DVI/HDMI fra skjermkortet ikke gir lyd.

2. DVI og HDMI er vel i utg.pkt'et samme signal..
    Men HDMI har i hvertfall tatt et steg videre, ved å kunne gi dypere farge osv via HDMI versjon 1.3

3. USB inngangen er forbeholdt BILDE-filer fra USB minnepenn o.l..

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2. Kvaliteten kommer an på kilden, ikke på kabelen. Generelt er forskjellen at HDMI kan overføre lyd, noe ikke DVI kan. HDMI v1.3 støtter høyere overføringshastighet, noe som gjør at man kan bruke Sonys nye fargeprofil (x.y.Colour). Alt er digitalt, så det er ikke kabelen som avgjør kvaliteten men signalet (og mottageren).

Sitat Opprinnelig postet av NikoBellic
    Ja, merka akuratt det samme når jeg kobla til pc'en med dvi-hdmi kabel.
    Kjører med 1360x768 over vga nå siden jeg synes det ser mye bedre ut, men skulle likt å ha hatt 1080p resolution
    SÅ ille er det ikke hos meg. Høres ut som om du ikke har fått 1:1 pixel mapping, for da blir bildet mye bedre en ved 1360x768.

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes du skal gå for en Ati kort da de har bedre bilde, har selv hatt ati og nvida. synes begge er bra med ati har noe bedre bilde. Nvida er bare litt kjappere.

Newcomer Ninjarider sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Våkn opp gutter w4500 serien som kommer selges nå

til drømmepriser i norsk nettbutikk !!!!!!!!!!!!!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja vi ser du har funnet den til en drømmepris. Kan du ikke heller gjøre som alle andre her (hjelper hverandre) og fortelle hvor du har kjøpt den. Dette er da en form side ..ment for å hjelpe andre eller spør etter hjelp

Ikke en side hvor man konkurerer om hvem som vet om de beste nettbutikkene:?

Side 23 av 30 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •