Sony Bravia W4000 - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 30 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 584
    Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kanskje ikke det beste stedet å spørre om dette, men noe av det er relevant til tv'n. Jeg kommer til å bestille meg en 52" W4000 om ikke lenge.

Samtidig har jeg planer oim å anskaffe meg totalpakken til canal+. Jeg har også hatt en lignende pakke for noen år siden, og den gangen var dekoder med i pakken. Gjennom hjemmesiden tolker jeg det nå sånn at jeg må kjøpe meg en dekoder. Noen som vet? På hjemmesiden til canal digital har de noen alternativer. De har en type vanlig HD-dekoder, og de har også en HD PVR. Disse koster henholdsvis 2000 og 3000 kr. Om jeg først skal kjøpe, vil jeg nok gå for en HD PVR. Det jeg lurer på er da om denne dekoderen er bra og verdt pengene? Er det evt noen andre bedre alternativer som jeg kan kjøpe et annet sted?

Så til det spørsmålet som er mer relevant til selve tv'n. Den innebygde dekoderen i TV'n har jeg fått med meg at er klar til bruk med riks tv. Men den vil ikke funke med pakken fra canal+? (om den hadde det, hadde jeg nok kuttet ut dekoderkjøp i denne omgang)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er leverandør som avgjør. Canal digital over kabel er ok, men ikke over satelitt. Get fungerer heller ikke over kabel. Riks-tv er som du skriver ok.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener altså at den innebygde dekoderen på w4000 vil fungere med canal digital gjennom kabel? I tilfelle en virkelig bonus, særlig etter at jeg har lest mye negativt om dekoderen canal digital leverer.

Newcomer tbraset sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har en 46W2000 som fungerer fint med CD kabeltv. Den innebygde tuneren støtter også HD kanalene som sendes i grunnpakken.
    Har sett litt på Tour De France på Eurosport HD. Veldig mye bedre enn vanlig sending på TV2.

Det eneste du trenger er en cam (smartkortleser) slik at du kan sette CD-kortet i TVen.
    Jeg kjøpte meg en Technisat TechniCrypt CXV cam og den fungerer fint. Denne kan forøvrig også brukes på rikstv.

Vært obs på at den innebygde tuneren ikke er godkjent av CD, så jeg vet ikke om dette er en løsning som vil være evig. Jeg har brukt den i en måneds tid uten problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er ikke godkjent fordi de ikke har funnet en cam som yter 100%, men i følge min kundebehandler i CD jobber de med saken. De ønsker altså å godkjenne den.

Sony center selger Technicrypt cam'en og en fra dilog. Jeg snakka med sony center i skien og de brukte dilogen. Det fungerte visstnok veldig bra. Her på forumet ser jeg folk bruker Technicrypt sin og er fornøyd.

Har forresten spurt etter cam på Spaceworld og Clahs Ohlson her i Fredrikstad, men betjeninga ante ikke hva jeg snakket om...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muntiadok
    Den er ikke godkjent fordi de ikke har funnet en cam som yter 100%, men i følge min kundebehandler i CD jobber de med saken. De ønsker altså å godkjenne den...
    Betyr dette at CD også er villig til å selge kun kortet (uten dekoder)?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neppe. Siden de ikke har godkjent løsningen enda...igjen i følge CD; "...fordi vi ikke kan tilby programleverandøren den nødvendige sikkerheten"

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Montering på vegg

Har kjøpt 46w4220
    Ser att noen på avforum sier att den har svart ramme, men min har Midnight Sky ramme.
    Skal henge den på veggen og bruke Vogels VFW 065 Veggfeste.
    Har ikke noen stendere som passer til der jeg skal henge den.Det er trepanel
    på veggen,så jeg tenkte på å bruke evnt.monteringslim og skru den godt fast på veggen.Er den noen som har erfaring med det ? Den veier 25kg. Har noen tips på hvor høyt den skal henge ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkelen min kjøpte et 40W4220AEP på Euronics på lørdag. Er ikke dette W4000 serien?

Satte opp TVen slik som på HDTVTest.co.uk hadde gjort i deres test for best bilde. Satte i gang I Am a Lengend blu ray film og jeg var veldig imponert.
    Kunne se ansiktet i ekstreme detaljer og GTA IV var som en drøm og spille.

Jeg stod på siden av en Samsung A656 og likte det og. Men altfor mye gjenskin pga. piano lakk syntes jeg. Som vanlig, selger kom jo bort til oss.

Han sa de hadde mye Samsunger inne på reperasjon og nesten ingen Sonyer. Han la ut om mye, men han viste hva han snakket om. Han sa og at W4220 hadde samme nesten samme innmaten som W4000 og at de brukte andre typer merke betingelser.

Vi fikk og 1000kr i avlslag på et veldig bra TV bord, Harmony 11.
    TVen kostet underkant 14 000kr og Samsungen 16000kr tror jeg det var.

(Blir så frustrert over HDMI kabler som selges for 699kr for 1m)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 46W4000 sa nettopp takk for seg! Plutselig ville ikke 2/5 av skjermen tegne noe bilde mer, bare en svær hvit klump med rosa striper. Prøvde alle innganger, nullstilling og kun strømkabel tilkoblet uten at det hjalp. Så nå blir det vel noen uker uten TV

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HeRbie
    Min 46W4000 sa nettopp takk for seg! Plutselig ville ikke 2/5 av skjermen tegne noe bilde mer, bare en svær hvit klump med rosa striper. Prøvde alle innganger, nullstilling og kun strømkabel tilkoblet uten at det hjalp. Så nå blir det vel noen uker uten TV
    ...og så Sony som skulle være så feilfri da :-? - ikke så sikker da det kommer vel litt an på hvor den bygges og Sony settes bl.a sammen i Spania for det europeiske markedet. Hvor lang tid tok det fra du fikk TV'n til dette skjedde ? Hvis under en uke har du kanskje rett på ny TV ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tok vel ca 2 uker fra den var ny til dette skjedde. Har pratet med både amentio.no og forskjellige servicesteder som jeg skulle henvende meg til og ingen har nevnt noe om ny tv desverre.
    Har dog krevd å få den hentet med budbil og få dette dekket.
    Å lempe tv'en inn i en liten VW Golf blir uaktuelt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av regeli
    Onkelen min kjøpte et 40W4220AEP på Euronics på lørdag. Er ikke dette W4000 serien?
    Skal være akkurat samme tv, bare noen forskjeller i farge på list og glass nederst.

Jeg er tydeligvis ikke vant til å har "korrekt" bilde. innstillingene fra Hdtv-testen blir alt for mørke for meg. Jeg bruker de samme innstillingene (med varm 1) men med 5 i bakgrunnsbelysning...

Kjøpte Technisat-camen her om dagen. Får fint inn alle tjenestene som ble levert med dekodern fra CD (203 i alt tror jeg, radio osv.), men får ikke inn noen HD-kanaler...skal jeg det? Mener det er akkurat de samme kanalene som på den eksterne dekodern. Bor i borettslag med grunnpakka til canal digital.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HeRbie
    Det tok vel ca 2 uker fra den var ny til dette skjedde. Har pratet med både amentio.no og forskjellige servicesteder som jeg skulle henvende meg til og ingen har nevnt noe om ny tv desverre.
    Har dog krevd å få den hentet med budbil og få dette dekket.
    Å lempe tv'en inn i en liten VW Golf blir uaktuelt!
    Greit nok - tror feilen må oppstå på under en uke. Hvis rep tar mer enn en uke har du rett på låne TV tro jeg, i alle fall sa de det på Siba når jeg forhørte meg om hvis i fall ...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muntiadok
    Kjøpte Technisat-camen her om dagen. Får fint inn alle tjenestene som ble levert med dekodern fra CD (203 i alt tror jeg, radio osv.), men får ikke inn noen HD-kanaler...skal jeg det? Mener det er akkurat de samme kanalene som på den eksterne dekodern. Bor i borettslag med grunnpakka til canal digital.
    Du burde ihvertfall få inn Eurosport HD. Jeg har også grunnpakken til CD og bruker samme cam som deg og jeg får inn både Eurosport HD og SVT HD. Sistnevnte er egentlig planlagt lansert i grunnpakken i september sammen med Discovery HD.

Mulig at HD kanelene ikke sends på din del av CD-nettet enda?
    Sitat: "Det forekommer lokale variasjoner i våre nett. Dette gjelder også kanalutvalget som finnes i Grunnpakken og HD-kanalene. HD-kanalene lanseres i løpet av sommeren og høsten 2008. Sjekk din adresse her, og se eksakt hva du kan få der du bor."

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk. Det viser seg at vi ikke har kompatibelt nett med HD-kanaler. Så da får vi se hvor mange år det går før det oppgraderes

Som tidligere nevnt har kundebehandler for borettslaget skrevet at de ikke har godkjent tuner og cam i w4000 fordi "vi ikke kan tilby programleverandøren den nødvendige sikkerheten", men at de jobber med saken. I dag bestilte jeg to ekstra kanaler og nevnte på kundeservice at jeg bruker tvens dekoder. Den kundebehandleren jeg snakket med der advarte meg mot å bruke den interne dekoderen. "Det er visst noe som kan bli ødelagt, men jeg vet ikke hva", var hans ord. Jeg regner egentlig med at de bare har fått beskjed om at folk bør bruke origibaldekoderen uten å ha peiling på hva de snakker om. Er det noen som har peiling her? Finnes det en teknisk rasjonell forklaring på hvorfor det ikke skal være lurt å bruke cam+w4000?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min 46W4000 en stund nå, og har vært storfornøyd hittil.
    Men noen par uker etter at jeg hadde fått den kom det noen knitre lyder når jeg slo av tv'en etter at den hadde stått på ett par timer. Denne knitringen har bare blitt enda mer merkbar og varer lenger nå i det siste. Noen andre som opplever dette med sin W4000?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har også "knitrelyder" når jeg slår av.
    Lyden kommer ikke fra høytalerne. Jeg synes lyden kan sammenlignes med at det er reléer som slår eller at det "smeller" litt i et stivt materialle på grunn av at nedkjøling.

Plager meg ikke og tror ikke det er noe galt.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser på det internasjonale avforumet at tv'n er plaget med "ghosting" rundt spillere under fotballkamper ved SD-sending. Noen som kan bekrefte dette? I tilfelle blir denne tv'n fort uaktuell.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tbraset
    Ja, jeg har også "knitrelyder" når jeg slår av.
    Lyden kommer ikke fra høytalerne. Jeg synes lyden kan sammenlignes med at det er reléer som slår eller at det "smeller" litt i et stivt materialle på grunn av at nedkjøling.

Plager meg ikke og tror ikke det er noe galt.
    Da er det vel strømreleet i strømforsynenigen du hører da som slår av og på strømmen når du går in/ut av standby.

Side 20 av 30 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •