Sony Bravia W4000 - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 30 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 584
    Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har PS3 tilkoblet via HDMI, kan man få skjermen til å skifte over til HDMI automatisk, når PS3 blir påslått?

Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har tips om bra og billig veggfeste som passer til W4000? Skal ikke ha noe dreiefunksjon e.l., TV'en skal bare klaskes opp på veggen, helst så nært inntil veggen som mulig. Lurer på om denne fra Hifiklubben kan brukes?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kablang
    Noen som har tips om bra og billig veggfeste som passer til W4000? Skal ikke ha noe dreiefunksjon e.l., TV'en skal bare klaskes opp på veggen, helst så nært inntil veggen som mulig. Lurer på om denne fra Hifiklubben kan brukes?
    Tror ikke veggfestet fra HIFI klubben vil passe til W4000, mener å huske at tv'n bruker VESA 300.

Jeg brukte dette fra Clas Ohlson, passer utmerket.
    Følger med alt av skruer o.l. til å feste dette. TV'n/festet kan etter montering låses med hengelås...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen her som har KDL W4000 sjekke om de har samme "problemet" som meg?

Når det er veldig mørke partier/sort skjerm, så ser jeg 3-4 horisontale lys-striper midt på skjermen. Disse er veldig svake og kan ligne på skygger, men de er nå der. De syntes selvfølgelig ikke når det er bilde på skjermen, kun når det er helt mørkt, men litt irriterende er det nå dersom de egentlig ikke skal være der. Det kan ligne på baklys eller noe som skinner igjennom.

Noen fler som gidder å sjekke om de har disse? Bare skru på TV'en din og sett på en HDMI-source som ikke har noe signal (slik at skjermen blir svart mens TV'en står på), så ser du etter om du har noen svake horisontale, lyse striper over skjermen. Takk!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pcprono

Når det er veldig mørke partier/sort skjerm, så ser jeg 3-4 horisontale lys-striper midt på skjermen. Disse er veldig svake og kan ligne på skygger, men de er nå der. De syntes selvfølgelig ikke når det er bilde på skjermen, kun når det er helt mørkt, men litt irriterende er det nå dersom de egentlig ikke skal være der. Det kan ligne på baklys eller noe som skinner igjennom.

Noen fler som gidder å sjekke om de har disse? Bare skru på TV'en din og sett på en HDMI-source som ikke har noe signal (slik at skjermen blir svart mens TV'en står på), så ser du etter om du har noen svake horisontale, lyse striper over skjermen. Takk!
    Ingen hos meg etter det jeg kan se, men så er det relativt lyst så det er ikke så lett å se. Nå har jeg 40" så det kan være forskjeller i konstruksjonen. Hvor brede er stripene ca ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer ASCIWhite sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bekreftet på en 46W4000.

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kablang
    Denne funker vel.. Bilde - Tilbehør | Hi-Fi Klubben: SMS Flatscreen WM T

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min 46W4000 har samme fenomen, tror det er dette de kaller for clouding.
    Ser det kun dersom det er mørkt i rommet, og dette er noe Sony har slitt med på de fleste modeller. Ikke veldig irriterende for meg, siden jeg liker å ha litt belysning på når jeg ser på film, men likevel det største negative aspektet ved disse Tv'ene.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Clouding" kun på de største modellene ?

...Nå er det relativt mørket men ser forsatt ingen striper på min 40w4000. Er dette bare en svakhet ved de største modellen 46 og 52" ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takke ASCIWhite og Eriond.

Da kan vi konkludere med at KDL-46" til 52" W4000 har svake horisontale lys-striper over skjermen når bildet er helt sort. Dette irriterer meg ingenting og synes kun når skjermen er helt sort (som kun skjer et sekund eller to mellom skifte av signaler f.eks.). Da er jeg glad det er slik på alle modeller og at det ikke er noe feil med min TV. Takk igjen!

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Min 46W4000 har samme fenomen, tror det er dette de kaller for clouding.
    Ser det kun dersom det er mørkt i rommet, og dette er noe Sony har slitt med på de fleste modeller. Ikke veldig irriterende for meg, siden jeg liker å ha litt belysning på når jeg ser på film, men likevel det største negative aspektet ved disse Tv'ene.

Clouding forekommer vel mer som lysere "skyete" partier når skjermen er helt svart, og ikke som striper.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angåënde bilde fra pc

Prøver så godt jeg kan å stille skjermkortet min inn fra pc'en min. Har et Radeon X1950 og bruker Sony'en som skjerm nr 2 med innstilling 1920x1080 50Hz, og bruker full pixel på tv'en. Men likevel så får jeg ei lita sort ramme rundt. Dvs at det er ikke helt ut. Stiller jeg det til normal på tv'en så blir ramma mye større. Noen som vet hva jeg skal gjøre? Kjører XP SP3 med DVI til HDMI.
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Newcomer ASCIWhite sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Mandelid
    Prøver så godt jeg kan å stille skjermkortet min inn fra pc'en min. Har et Radeon X1950 og bruker Sony'en som skjerm nr 2 med innstilling 1920x1080 50Hz, og bruker full pixel på tv'en. Men likevel så får jeg ei lita sort ramme rundt. Dvs at det er ikke helt ut. Stiller jeg det til normal på tv'en så blir ramma mye større. Noen som vet hva jeg skal gjøre? Kjører XP SP3 med DVI til HDMI.
    I catalyst control panel er det en funksjon som heter "overscan" under dvi/hdmi sett denne til 0. Det burde hjelpe deg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ASCIWhite
    I catalyst control panel er det en funksjon som heter "overscan" under dvi/hdmi sett denne til 0. Det burde hjelpe deg
    Hehe! Prøvde såvidt før jeg måtte på jobb idag! Det så vanvittig bra ut! Takk så mye!
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Optisk lydutgang

Er på utkikk etter et nytt TV og vurderer W4000 eller Samsung LE40A656. Jeg har bare én optisk inngang på forsterkeren min så jeg tenkte det måtte være glimrende å bruke TV'en som en "switch" for digital lyd og sette en optisk kabel mellom TV og forsterker. MEN - etter hva jeg har klart å lese meg til vil ikke lydutgang gi mer enn to-kanals lyd dersom inn-kilden er HDMI. Dette gjelder begge modeller.

Er det en teknisk begrensning her eller har produsent bare valgt å redusere funksjonaliteten?

Ellers; Har noen hatt problemer med synkronisering av lyd og bilde. Endel nye forsterkere har vel mulighet for å forsinke lyden noe for å matche bildet, men min er ikke helt siste modell....

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test av 40W4000

I siste nr. av Lyd og Bilde er TV-en testet mot JVC 42R90, Toshiba XV500PG, Grundig Vision 7 og Samsung LE40A656.
    -Slått på målstreken av Samsungen som har 100Hz bildebehandling og valgbar bevegelseskompansasjon....men ikke mpeg4 tuner...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellG
    I siste nr. av Lyd og Bilde er TV-en testet mot JVC 42R90, Toshiba XV500PG, Grundig Vision 7 og Samsung LE40A656.
    -Slått på målstreken av Samsungen som har 100Hz bildebehandling og valgbar bevegelseskompansasjon....men ikke mpeg4 tuner...
    ... en 100Hz behandling som mange utenlandske og mer grundige testere, anbefaler å slå av da den ofte gjør mer ugang en gagn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    ... en 100Hz behandling som mange utenlandske og mer grundige testere, anbefaler å slå av da den ofte gjør mer ugang en gagn.
    Mener du generelt eller akkurat for den aktuelle Samsung modellen? De testene jeg har sett (blant annet hdtvtest.co.uk og hdtvorg.co.uk) mener jo at 100Hz faktisk gjør en god jobb på dette apparatet - bedre enn på tidligere modeller; spesielt for sportsprogrammer kanskje.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var konklusjonen på w4000 vs w42xx (f.eks 4230)?
    Kun designforskjeller?
    Likte en 4230 bedre in the flesh, enn bildene av 4000.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyrrer
    Hva var konklusjonen på w4000 vs w42xx (f.eks 4230)?
    Kun designforskjeller?
    Likte en 4230 bedre in the flesh, enn bildene av 4000.
    Sjekk denne. Tror det bare er kosmetikk. http://avforum.no/forum/tv-apparater...en-lcd-tv.html

Side 19 av 30 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •