Sony Bravia W4000 - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 30 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 584
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hei!

lurer på to ting!

1. jeg bor på studentleilighet i oslo (sio) og der har de vanlig kabeltv. Er helt noob men betyr det at de har analoge signal eller er det digitalt? hvordan vil w4000 takle det?

2. jeg sitter ca 2,5 meter fra min gamle tv, vil en 46 tommers tv blir for stort?

takk for svar!

Hilsen Erick

Newcomer gtdominator sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErickH
    hei!

lurer på to ting!

1. jeg bor på studentleilighet i oslo (sio) og der har de vanlig kabeltv. Er helt noob men betyr det at de har analoge signal eller er det digitalt? hvordan vil w4000 takle det?

2. jeg sitter ca 2,5 meter fra min gamle tv, vil en 46 tommers tv blir for stort?

takk for svar!

Hilsen Erick
    syns w4000 takler begge deler veldig bra
    sitter rundt den samme avstanden til min 46 tommer, og er stooor fornøyd
    var litt redd dette skulle bli altfor kort avstand men den gang ei
    er overasket over hvor fort jeg og min samboer blei vant til den..
    dette er ett stk. rååå tv!!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min sony kdl52 4000 idag, skal teste mer senere, ser lovende ut
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    Fikk min sony kdl52 4000 idag, skal teste mer senere, ser lovende ut
    Hvor kjøpte du den da? Har ventet på min en mnd. nå...

Newcomer Eirik81 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhagl
    Hvor kjøpte du den da? Har ventet på min en mnd. nå...
    Jeg lurer på det samme som hhagl , gidder du å legge ut noen bilder av tven og menyene på tven ?sånn at jeg kan glede meg enda mer:-D

Edit: Er det W4000 eller V4000 du har kjøpt Bodin?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: dette er en teknisk tråd.

Har sett the rock på blu-ray på mitt nye tv nå, og spillt litt ninja gaiden 2, bildet er bare helt topp.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg har merket på min 52W4000 er at når bildet er nesten helt sort, så ser jeg 3-4 svake horisontale "lys-striper" midt på skjermen. Det virker som det er baklyset som "bryter" gjennom eller noe og danner 3-4cm tykke striper midt på skjermen. Dette syntes kun når skjermen er fullstendig sort, så det gjør meg ikke mye, men jeg lurer fortsatt på om noen andre opplever noe lignende med sin w4000 ?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg selv har 40W4000 og Rikst-TV, og er kjempefornøyd. I går kjøpte min bror 40W4210 hos Elkjøp, og han er tilkoblet et kabelanlegg som kun sender analogt. Med en sitteavstand på 2,5m, ble jeg veldig misfornøyd med bildet, det var rett og slett utrolig dårlig. Men til sammenligning sitter jeg selv nær 4m unna og ser på digitale sendinger, så det blir jo noe rått parti.
    En annen ting er at jeg liker "designet" på W4000, mye bedre enn på W4210, på sistnevnte er glasset nederst erstattet med en sort plastplate, og høyttaler"listen" helt nederst var også sort. Kjedelig utseende!

Newcomer tbraset sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innebygd tuner i W4000 mot Canal Digital

Anskaffet meg nylig Sony 46W4000 og samtidig en conax cam (Technisat TechniCrypt CXV) for å slippe å bruke CD sin tuner (standard digital tuner uten pvr eller HD).
    Må si det funker over all forventning. Bildekvaliteten er veldig god og den innbygde tuneren i Sonyen er mye raskere en CD-tuneren. I tillegg har den en rask og velfungerende EPG.
    Som bonus får jeg nå inn de få HD-kanalene som er åpne i grunnpakken hos CD. Nemlig Eurosport HD og SVT HD. Er man interressert i Tour de France er det digg å se på nå. Sendes i 1080i mener jeg.
    Eneste grunnen til å gå tilbake til ekstern tuner nå er hvis det kommer en bedre HD PVR tuner.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer W4000 med Canal Digital sattelitt?

Newcomer tbraset sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Fungerer W4000 med Canal Digital sattelitt?
    Nei desverre. Den innebygde digitale tuneren støtter dvb-t (riks-tv) og dvb-c (kabel). Har selvfølgelig analog tuner også.

Newcomer Tago sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andres skjermer som blir veldig varme? Selve panelet på min 46" blir så varmt at det nærmest er ubehagelig å ta på det. Jeg vurderer nesten å kutte ut en av ovnene i stua.

Newcomer ASCIWhite sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tago
    Noen andres skjermer som blir veldig varme? Selve panelet på min 46" blir så varmt at det nærmest er ubehagelig å ta på det. Jeg vurderer nesten å kutte ut en av ovnene i stua.
    Varmt blir det jo men ikke ubehagelig. Det som plager meg grenseløst er at fluene digger tv`n.. Fluebasj over hele skjermen!!! H**vetes fluef**n.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ASCIWhite
    Varmt blir det jo men ikke ubehagelig. Det som plager meg grenseløst er at fluene digger tv`n.. Fluebasj over hele skjermen!!! H**vetes fluef**n.
    Du må begynne å vaske deg så forsvinner fluene :lol: .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder av TV'n innvendig

Etter å ha lest meg gjennom denne tråden og saumfart internett for tester ble valget egentlig lett. Det ble en Sony KDL40W4210 på meg og. Var å kjøpte den på Elkjøp i går.

Vel hjemme oppdaget jeg en liten skade på bakpanelet. Kan ikke tro at jeg har forårsaket dette men orket heller ikke tanken på å dra tilbake og begynne diskusjonen om dette så jeg plukket av bakplate, fikk bitene på rett plass og limte alt med Tangit. Kan nesten ikke ses hvis men ikke vet om det - men det vet jo jeg. Legger ved et bilde av skaden. Bakpanelet virket i heletat veldig slarkete og lite robust. Andre som har opplevd dette ?

Når jeg først hadde av panelet tok jeg noen bilder. Hadde egentlig forventet mer elektronikk. Det som synes er strømforsyning og panel for tilkobling med støtteelektronikk. Kremen sitter vel under plata på venstre side. Den ble ikke plukket av....

Eller fungerte TV strålende rett ut av esken .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Etter å ha lest meg gjennom denne tråden og saumfart internett for tester ble valget egentlig lett. Det ble en Sony KDL40W4210 på meg og. Var å kjøpte den på Elkjøp i går.

Vel hjemme oppdaget jeg en liten skade på bakpanelet. Kan ikke tro at jeg har forårsaket dette men orket heller ikke tanken på å dra tilbake og begynne diskusjonen om dette så jeg plukket av bakplate, fikk bitene på rett plass og limte alt med Tangit. Kan nesten ikke ses hvis men ikke vet om det - men det vet jo jeg. Legger ved et bilde av skaden. Bakpanelet virket i heletat veldig slarkete og lite robust. Andre som har opplevd dette ?

Når jeg først hadde av panelet tok jeg noen bilder. Hadde egentlig forventet mer elektronikk. Det som synes er strømforsyning og panel for tilkobling med støtteelektronikk. Kremen sitter vel under plata på venstre side. Den ble ikke plukket av....

Eller fungerte TV strålende rett ut av esken .

Er litt forundret over at du ikke byttet tven med en nyen, du har jo 30dager bytterett på Elkjøp.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Er litt forundret over at du ikke byttet tven med en nyen, du har jo 30dager bytterett på Elkjøp.
    Du går vel ikke å leverer tilbake et produkt med en skade - ville du virkelig det?
    Normalt sjekker de ganske grundig før de tar den i retur og de noterer telefonnummer etc. Dessuten tror jeg det var den siste eller en av de siste. De er i alle fall tomme nå (Sandvika). Videre fraktet jeg den hjem selv og de vil trolig si at det ver jeg som var uforsiktig....
    Spiller ingen rolle da det knapt synes og det var ingen skader inne i TV'n. Det eneste som bekymrer litt er om det skulle komme noe feil på den og de ser at den har fått en liten trøkk så kan det ha noe å si for garanti og reklamasjon. Tegnet ikke forsikring - koster over 2000 og jeg synes det er bare tull. Trolig kan jeg få en nytt bakpanel for 500,-.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Du går vel ikke å leverer tilbake et produkt med en skade - ville du virkelig det?
    Normalt sjekker de ganske grundig før de tar den i retur og de noterer telefonnummer etc. Dessuten tror jeg det var den siste eller en av de siste. De er i alle fall tomme nå (Sandvika). Videre fraktet jeg den hjem selv og de vil trolig si at det ver jeg som var uforsiktig....
    Spiller ingen rolle da det knapt synes og det var ingen skader inne i TV'n. Det eneste som bekymrer litt er om det skulle komme noe feil på den og de ser at den har fått en liten trøkk så kan det ha noe å si for garanti og reklamasjon. Tegnet ikke forsikring - koster over 2000 og jeg synes det er bare tull. Trolig kan jeg få en nytt bakpanel for 500,-.

Du gjør som du selv vil, men når du tukler selv med tven så frafaller garantien har jeg hørt.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Du gjør som du selv vil, men når du tukler selv med tven så frafaller garantien har jeg hørt.
    Nja. Å demontere bakpanel for å gjøre en liten reparasjon på dette kan neppe regnes som tukling som gjør noe med garantien. I fall har jeg forspilt garantien på det meste jeg har da jeg som regel plukker av lokket for å sjekke at alt står bra til :-D .

Nå har jeg sjekket alle funksjoner, inn/ut ganger og alt fungere slik det skal så da har nok dunken ikke gjort noen skade. Trolig blir det neppe behov for service og om så tror jeg verkstedet forstår at jeg har greie på det jeg driver med når jeg forklarer hva jeg har gjort.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå bestillt KDL-52W4000 - så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente på den vakre dagen da TVen dukker opp ! (forhåpentligvis før OL)

I mellomtiden kan jeg jo bestille HD-PVR fra Canal digital og kjøpe meg Playstation 3 og Digital Video Essentials: HD Basics
    Bør kanskje vente på 80GB versjonen og den nye kontrolleren med risting.

Har jeg glemt noe da - kanskje en bra BD-film å test med ?

stable

Side 18 av 30 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •