Sony Bravia W4000 - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 30 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 584
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ah da har min 52W4000 ankommet. Skal hente den imorgen. Kommer sikkert til å sove dårlig inatt, hehe ..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisgarantien består, men de er nok ganske gniene på at det skal være nøyaktig samme ordlyd i navn på produkt. Lefdal har fått kjeft for å endre navn mange ganger.

Newcomer Eirik81 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pcprono
    Ah da har min 52W4000 ankommet hentebua til Netshop. Skal hente den imorgen. Kommer sikkert til å sove dårlig inatt, hehe ..
    Det kan jeg tenke meg :-D

Venter fremdeles på min 52W4000..

Kan du ikke legge ut noen bilder når du har fått tven i hus da?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah da har min 52W4000 ankommet hentebua til Netshop. Skal hente den imorgen. Kommer sikkert til å sove dårlig inatt, hehe ..
    Grattis! Hvor lang sitteavstand har du? Jeg vurderer selv 52" og har ca 3,5-4 m i sitteavstand.

Hvordan synes du tv'en fungerre på SD signaler? Jeg var selv på Sonycenter i dag å så på 46". Bildet var bra på gode sendinger(parabol), men elendig på f.eks nyhetssending fra TV " med klipp som sikkert var fra USA og andre land. Også X3500 hadde dårlig bilde på nyhetssendingen. Dette er vel bare noe man må leve med i dag - at det er variabel kvalitet på sendinger, og at det ikke er svakhet ved tv. Har hørt/lest at plasma er bedre på vanlige tv' sendinger, men selv de tv'ene kan vel neppe trylle..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heldige Anton
    Grattis! Hvor lang sitteavstand har du? Jeg vurderer selv 52" og har ca 3,5-4 m i sitteavstand.

Hvordan synes du tv'en fungerre på SD signaler? Jeg var selv på Sonycenter i dag å så på 46". Bildet var bra på gode sendinger(parabol), men elendig på f.eks nyhetssending fra TV " med klipp som sikkert var fra USA og andre land. Også X3500 hadde dårlig bilde på nyhetssendingen. Dette er vel bare noe man må leve med i dag - at det er variabel kvalitet på sendinger, og at det ikke er svakhet ved tv. Har hørt/lest at plasma er bedre på vanlige tv' sendinger, men selv de tv'ene kan vel neppe trylle..
    Jeg sitter ca. 3 meter fra TV'en, så 52" blir vel det absolutt største som er fornuftig å ha for meg.

Nå har jeg hele tiden hatt en 42" 720p-plasma og den takler SD-sendinger meget bra. Litt forstyrrelse i bildet dersom man sitter veldig nærme (som med alle plasmapaneler), men meget godt bilde både på HD-materiale og SD-materiale. Nå er jeg helt sikker på at "dårlig" SD-materiale på Sony 52W4000 kommer til å se ut som en YouTube-video i fullscreen, men det er vel bare sånn det må bli og ingen ting å gjøre med..

Jeg kommer til å poste en mini-review så snart jeg har henta TV'en og fått testa den et par timer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muntiadok
    KDL40W4210AEP:

Elkjøp - Sony 40" LCD-TV

Noen som kjenner sammenhengen?
    Spurte sony norge om bl.a. "Elkjøp har en modell de kaller KDL40W4210AEP. Hva er dette for en modell? Det står ingenting om det på sony.no..."
    Svaret var: "Andre modeller i W-serien skiller seg i farge på rammen."

Ser på bildet på elkjøp (W4210) ut som at denne har sort (evt. "midnight blue") farge på høytallerlista nederst. Den er opprinnelig sølvgrå på W4000. Litt vanskeligere å se hva som er forskjlelen på W4220 (euronics)...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bertn
    Spurte sony norge om bl.a. "Elkjøp har en modell de kaller KDL40W4210AEP. Hva er dette for en modell? Det står ingenting om det på sony.no..."
    Svaret var: "Andre modeller i W-serien skiller seg i farge på rammen."

Ser på bildet på elkjøp (W4210) ut som at denne har sort (evt. "midnight blue") farge på høytallerlista nederst. Den er opprinnelig sølvgrå på W4000. Litt vanskeligere å se hva som er forskjlelen på W4220 (euronics)...
    Presisering etter nytt svar fra sony:
    "Selve rammen er "Midnight Blue", men det er nederste delen som heter grill som dekker høyttalere varierer i fargen. Ser ut at W4210/4230 har en svart grill og W4220 en silver".

Så sånn er det.

Men fremdeles ikke helt klart for meg.. W4000 og W4220 har sølv, W4210 og W4230 har sort høytalergrill. Hva mer er forskjell? Er vel ikke to modeller med sølv og to med sort uten at det er mere forskjell?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da er Sony Bravia 52" W4000 hentet og koblet opp. DETTE ER EN RÅ TV!

Jeg har foreløpig kun testet den med Get HD PVR (koblet til med HDMI) og bildet er over all forventning! Selvfølgelig blir det litt "kornete" når man ser eldre TV-serier på TV3 osv. i SD, men bildekvalitet er vel så og si så bra som den får blitt. Kikka også litt på Eurosport HD og alt ser helt rått ut. Skal nå teste Xbox360 via HDMI i 1080p, noe jeg tror går over all forventning. Imorgen skal jeg koble til PC'en og teste litt nettleser/1080p mkv etc. Jeg er så sykt fornøyd og har foreløpig ingenting negativt å si. Designet på denne TV'en er også helt rått synes jeg!

Jeg har heller ikke merket noe til hakking ved panorering, lysblødning e.l. Ingen døde pixler heller (såklart). Jeg er 100% fornøyd. Løp og kjøp!

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min 40W4000 idag, og må bare si meg helt enig med Pcprono!

Jeg har i de siste 3 årene hatt toppmodellen av Panasonic 100hz CRT TV, rett og slett fordi alt av både plasma og LCD skjermer jeg så på for 3 år siden falt igjennom på bildekvalitet. Men med digitale signaler inn på W4000 kommer jeg absolutt ikke til å savne CRT skjermen!

Jeg og samboeren er tilsammen minst 200% fornøyd med dette kjøpet :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad

Jeg har i de siste 3 årene hatt toppmodellen av Panasonic 100hz CRT TV, rett og slett fordi alt av både plasma og LCD skjermer jeg så på for 3 år siden falt igjennom på bildekvalitet. Men med digitale signaler inn på W4000 kommer jeg absolutt ikke til å savne CRT skjermen!

Jeg har bestillt 46-tommeren til w4000 i dag, og håper jeg har gjort det rette valget hehe. Jeg har Get HDpvr, hvordan ser bildet ut der?? Noen som har testa det?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Atle321
    Jeg har bestillt 46-tommeren til w4000 i dag, og håper jeg har gjort det rette valget hehe. Jeg har Get HDpvr, hvordan ser bildet ut der?? Noen som har testa det?
    Jeg bruker Get HD PVR på 52W4000 og bildet er strålende. Selvfølgelig blir det litt pikselert på enkelt sendinger, men det må du regne med.

Nå har jeg testet alt av signaler: Get HD PVR, Xbox 360 og PC - alt via HDMI og jeg sier bare: WOW! Jeg ble spesielt imponert av PC-bildet; 1:1 pixelmapping og minst like bra bilde som på Samsung SyncMaster 245B LCD monitoren. Jeg er så fornøyd at jeg får ikke sagt det. Kjøpte meg også Logitech DiNovo Mini igår som ligger ved siden av TV'en og den var også helt rå.. Er veldig glad og fornøyd med alt nå egentlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppskalering av DVD signal

Jeg har en Cambridge Audio DVD-89 og forsøkte å kjøre et oppskalert bilde i1080i til min 40W4000. Dette funket OK, men synes faktisk bildet er best når jeg sender 576i rått inn (også bedre enn 576p).

Litt merkelig da jeg trodde CA'en skulle være svært bra på oppskalering av bilde, men det kan se ut som om den interne oppskaleringen (og deinterlacing)i W4000 gjør det enda bedre? Andre som har erfaring med dette?

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min erfaring...

Sitat Opprinnelig postet av norcad

Har hatt 40 tommeren i ca. en mnd. nå, og er strålende fornøyd på ALLE måter. Tilfredsstiller alle mine krav til TV og PC skjerm! Tror ikke det er, pr. i dag, mulig å få bedre skjerm til 11-12 høvdinger...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Get HD PVR på 52W4000 og bildet er strålende. Selvfølgelig blir det litt pikselert på enkelt sendinger, men det må du regne med.

Nå har jeg testet alt av signaler: Get HD PVR, Xbox 360 og PC - alt via HDMI og jeg sier bare: WOW! Jeg ble spesielt imponert av PC-bildet; 1:1 pixelmapping og minst like bra bilde som på Samsung SyncMaster 245B LCD monitoren. Jeg er så fornøyd at jeg får ikke sagt det. Kjøpte meg også Logitech DiNovo Mini igår som ligger ved siden av TV'en og den var også helt rå.. Er veldig glad og fornøyd med alt nå egentlig.
    Det høres bra ut! :-) Gleder meg til å få den, den kommer mandag ettermiddag.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Atle321
    Det høres bra ut! :-) Gleder meg til å få den, den kommer mandag ettermiddag.
    Gled deg, den er absolutt verdt pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forskjeller på Sony W og V modell

Her prøver jeg å lage oversikt over forskjellen på de forskjellige modellene:

http://avforum.no/forum/tv-apparater...tml#post948214

Kom gjerne med innspill.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NRK uten CAM-modul på W4000 ??

Er det mulig å ta inn gratiskanalene fra NRK rett på tven?
    Uten å ha Rikstv abbonement eller å kjøpe kort?
    Det vil si bare ved å plugge inn en ekstern antenne og begynne å søke?

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Recce72
    Er det mulig å ta inn gratiskanalene fra NRK rett på tven?
    Uten å ha Rikstv abbonement eller å kjøpe kort?
    Det vil si bare ved å plugge inn en ekstern antenne og begynne å søke?
    Svaret er ja

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Manglende opptak av tekst

Har koblet en Panasonic harddiskopptaker til AV1 på 46W4000, samt HDMI mellom TVen og opptakeren. Bruker digitalt bakkenett. Bildene er veldig gode. Har et problem: Når jeg går inn i EPG og stiller inn tidsstyrt opptak av et program, blir ikke undertekst med på opptaket når jeg spiller det av. Andre som har opplevd det samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bertn
    Presisering etter nytt svar fra sony:
    "Selve rammen er "Midnight Blue", men det er nederste delen som heter grill som dekker høyttalere varierer i fargen. Ser ut at W4210/4230 har en svart grill og W4220 en silver".

Så sånn er det.

Men fremdeles ikke helt klart for meg.. W4000 og W4220 har sølv, W4210 og W4230 har sort høytalergrill. Hva mer er forskjell? Er vel ikke to modeller med sølv og to med sort uten at det er mere forskjell?
    Førstesida på tilsvarende tråd på avforums.com (Official Sony 32/40/46/52 W4000 Full HD(Bravia Engine 2,33.000:1 Contrast) Thread - AVForums) er nå oppdatert med litt info om de forskjellige variantene. Forskjellene ligger i farge på ramme, farge på høytalergrill og farge på det gjennomsiktige glasset mellom ramma og høytalerne. Slik jeg ser det er dette forskjellene:

W4000: "Midnight sky" ramme, sølvgrå høytallergrill og klart glass.
    W4210: Som W4000 men med mørkt glass ("midnight sky" ramme, mørk høytalergrill og mørkt glass).
    W4220: Som W4000 men svart ramme (svart ramme, sølvgrå høytallergrill og klart glass).
    W4230: Svart ramme, mørk høytalergrill og mørkt glass.

Det var vel fasiten, vel!?

Side 17 av 30 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •