Sony Bravia W4000 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 30 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 584
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jonerik
    Ja, den funker fint på Canal Digital kabel tv :=)
    Også med HD kanalene eller? Har hørt folk si litt forskjellig om CAM's og har ikke lyst til å brenne avgårde med 3-4 stykker - de koster jo litt

TV'en min påstår forresten at den har høyt signalnivå så det burde vel være greit...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Også med HD kanalene eller? Har hørt folk si litt forskjellig om CAM's og har ikke lyst til å brenne avgårde med 3-4 stykker - de koster jo litt

TV'en min påstår forresten at den har høyt signalnivå så det burde vel være greit...
    Ja, den funker med HD kanalene også, det eneste jeg hadde problemer med var å få oppdatert kortet mitt, men med et oppdatert kort der HD kommer inn under abonnentstatus så fungerte det med en gang.

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ikke fylt hele skjermen ,når jeg har koblet min pc til via hdmi 2
    jeg får en sort ramme på 8-13 cm rund bilde.
    Jeg har valgt 1080P oppløsning ut fra min pc..
    Noen som kan hjelpe litt, er det mulig å burke hele skjermen?

Redigert jeg bruker en macbook og dersom jeg starter den med vista får jeg full skjerm, kansje ett emne på mac forumet i stedet..

Newcomer ASCIWhite sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daytona
    Jeg får ikke fylt hele skjermen ,når jeg har koblet min pc til via hdmi 2
    jeg får en sort ramme på 8-13 cm rund bilde.
    Jeg har valgt 1080P oppløsning ut fra min pc..
    Noen som kan hjelpe litt, er det mulig å burke hele skjermen?

Redigert jeg bruker en macbook og dersom jeg starter den med vista får jeg full skjerm, kansje ett emne på mac forumet i stedet..
    Har du en funksjon i kontrollpanelet til grafikkadapteren din som heter "overscan"? I så tilfelle må du sette den til 0. Har du noe som heter GPU scaling så setter du den til "fill screen"

Du kan også gå inn i oppsettsmenyen på tv`n og sette pixel til full (Altså 1:1) Husker ikke hvilken undermeny det var akkurat nå!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnefles
    Fortsatt ikke levert.... :-( En uke nå.
    Da var den hentet på posten, det som var ille var at jeg kunne hentet den i FORRIGE uke!!
    Ringte posten og etterlyste skjermen, da fant dem ut at dem hadde glemt å "scanne" den inn på den lokale coop'en...-Fy ****-håpløst!
    Datakjeden leverte dermed meget raskt! :-)
    Koples opp i løpet av helga...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ASCIWhite
    Har du en funksjon i kontrollpanelet til grafikkadapteren din som heter "overscan"? I så tilfelle må du sette den til 0. Har du noe som heter GPU scaling så setter du den til "fill screen"

Du kan også gå inn i oppsettsmenyen på tv`n og sette pixel til full (Altså 1:1) Husker ikke hvilken undermeny det var akkurat nå!
    Jeg fant ut av det, og det er riktig som du sier , tv må stå til full pixel, samtidig som overscan må være enablet på macverket..

Fikk tv i går og var litt skuffet med det samme angående bilde kvalitet, det var ganske lyst ute, og jeg så på tv med bruk av digital tv tilkoblet HDMI
    jeg syntes det var mye forstyrrelser i bildet,
    Utover kvelden da det ble mørkere, og jeg fikk justert litt på bilde innstillingene kom tv til sin rett , det er svært gode bilder på dette tv dersom det mates med en god tv sending, enkelte kanaler/sendinger har etter min mening mye forstyrrelser/feil i bildet ,kan sammenlignet med en komprimert avi film, som desverre avsløres veldig godt på dette tv.

Jeg har valgt 576P signal ut fra HD dekoderen, for å få rett bilde format, jeg kan like gjerne bruke AV1 (scart) kontakten, det gir tilnærmet samme kvalitet..

Jeg har spilt av noen dvd filmer (img) format ved bruk av VLC player på en macbook, her er tidvis litt hakking i bildet , det var det ikke på mitt tidligere LG37BLR1 tv 1360x768 oppløsning, skriftet var også tydligere i nettleseren på LG tv..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av helge_a
    nei det er samme tv, men kan være produsert i forskjellig anlegg. det er visstnok ikke alle som har medfølgende norsk bruksanvisning, men den kan uansett lastes ned. på mange bilder ser det ut som tven er blå, men i praksis er den sort. du må enten ha ekstremt sterkt lys på tven eller gå 10cm unna for å se de blå prikkene på rammen rundt...

Har kommet over en W4000E på PIXmania. Eg går ut ifra dette er enda en versjon beregnet for et annet marked, men med samme spesifikasjonene?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daytona
    ..

Fikk tv i går og var litt skuffet med det samme angående bilde kvalitet, det var ganske lyst ute, og jeg så på tv med bruk av digital tv tilkoblet HDMI
    jeg syntes det var mye forstyrrelser i bildet,
    Utover kvelden da det ble mørkere, og jeg fikk justert litt på bilde innstillingene kom tv til sin rett ,
    Hva mener du med det? Fungerer denne TV'en dårlig i dagslys?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer ikke akuratt dårlig, det bare ikke så lett å se forbedringene i forhold til mitt tidligere tv, men når lyset er litt mer dempet er forskjellen mellom de tvène stor..

Newcomer ASCIWhite sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daff
    Har kommet over en W4000E på PIXmania. Eg går ut ifra dette er enda en versjon beregnet for et annet marked, men med samme spesifikasjonene?
    Bare vær klar over at Pixmania er stasjonert i Frankrike. Får du trøbbel med tv`n etter du har kjøpt hos dem så sliter du maks med og få sent inn o.s.v det kan ta månedsvis og få den tilbake (om du får den tilbake i det hele tatt) Kjøp heller på en annen webshop. Pixmania er billig, men garanti kan du se langt etter (Trist men sant)

Jeg ringte til Pixmania for etterspørsel av et produkt. Kundebehandleren var ærlig med meg og sa det jeg skrev ovenfor her. Så han anbefalte meg og kjøpe store ting som tv f.e.k.s i Norge. Det tåpelige er at på Pixmania så står det ikke at bedriften er basert i utlandet

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kdl-e4020 endelig i boks

Henta e4020 i dag. ser veldig bra ut.. er den samme tvn som w4000 men nytt design. noen som husker hvor i menyen man slår av overscan??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva forskjellen på KDL 40E4000 og KDL 40E4020 er?
    Tror jeg er blind for jeg ser ingen specc forskjell...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen plaget med backlight bleeding på w4000?

Sony 46W4000 er super som få, men registrerer at det i øvre høyre hjørnet samt regelmessig over skjermen er antydning til lysere svart som er som vertikale søyler på skjermen. Dette er naturligvis ikke synlig på lyse scener, men når jeg så på Doom på HD DVD i går med masse mørke panoreringer, så ble dette rimelig synlig.
    Kan dette "gå over" siden jeg bare har benyttet tvn sporadisk i 5 dager - må man påregne innkjøring av skjermen?
    Kan dette justeres bort? Har ikke justert baklyset ennå...
    Er dette så vanlig på lcd-skjermer at jeg må bare se til å bli vant med det? (Og at jeg er for kresen og petimeter akkurat nå?)
    Bør jeg ha nulltoleranse og ta kontakt med leverandør (Netonnet.no) - er det no vits? Kan man få byttet skjermer grunnet slike små, variasjoner...?

Takknemlig for svar hilsen fersk lcd-eier....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av khelben
    Noen som vet hva forskjellen på KDL 40E4000 og KDL 40E4020 er?
    Tror jeg er blind for jeg ser ingen specc forskjell...
    Fargen på rammen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doolittle
    Henta e4020 i dag. ser veldig bra ut.. er den samme tvn som w4000 men nytt design. noen som husker hvor i menyen man slår av overscan??
    Denne har jeg ikke lagt merke til. Det var en flott modell.
    Fint man kan velge i litt forskjellig desig. Gratulerer med ny TV !

Sony 46W4000 er super som få, men registrerer at det i øvre høyre hjørnet samt regelmessig over skjermen er antydning til lysere svart som er som vertikale søyler på skjermen. Dette er naturligvis ikke synlig på lyse scener, men når jeg så på Doom på HD DVD i går med masse mørke panoreringer, så ble dette rimelig synlig.
    Kan dette "gå over" siden jeg bare har benyttet tvn sporadisk i 5 dager - må man påregne innkjøring av skjermen?
    Kan dette justeres bort? Har ikke justert baklyset ennå...
    Er dette så vanlig på lcd-skjermer at jeg må bare se til å bli vant med det? (Og at jeg er for kresen og petimeter akkurat nå?)
    Bør jeg ha nulltoleranse og ta kontakt med leverandør (Netonnet.no) - er det no vits? Kan man få byttet skjermer grunnet slike små, variasjoner...?

Takknemlig for svar hilsen fersk lcd-eier....
    Jeg vil anbefale deg å se i menyen hvilken valg man har til å justere baklyset på denne modellen. Hvis den har en funksjon som ofte kalles "dynamisk baklys" , så slå denne av. Juster styrken på baklyset manuelt. Ikke sett det for høyt. Da lider de fleste LCD skjermene av høy lysblødning.

Dessverre så er det nok slik at de fleste LCD skjermer ofte har litt synlig lysblødning i varrierende grad. Som oftest synlig i et mørk rom.
    Noen opplever at det demper seg etter litt bruk. Mens andre ikke synes å kan se noen forskjell på problemet etter en tids bruk.

Den typen lysblødning du ser ut til å oppleve på din TV kalles gjerne "uhomogent baklys" . Nettopp fordi det er mest framtredene på enkelte konstante steder på skjermflaten. Noe som gjør at det er lett å legge merke til. Noen opplever at det demper seg etter litt bruk. Mens andre ikke synes å kan se noen forskjell på problemet etter en tids bruk.

Hvis problemet er for framtredende ( større enn hva produksjonstolerensen skulle tilsi ) , vil det nok regnes som produksjonsfeil. Om det er tilfellet med akkurat din skjerm vet jeg ikke noe om.

Mitt råd er ihvertfall følgende :

1. Prøv å foreta de nødvendige justeringer i menyen.
    2. Hvis det ikke hjelper nevnverdig så ta kontakt med forhandler om problemet, slik at du har ditt på det rene hvis de ikke gjøre noe med dette umiddelbart. F.eks at dem vil du skal bruke TV'n i en litt lengre periode for å se om problemet forsvinner.
    3. Hvis det ikke blir bedre. Ta kontakt med forhandler å prøv å få igjennom dette som en garantisak hvis dette ikke er noe du kan akseptere. Det er nok bare produsenten eller teknikkere som kan avgjøre om problemet er innenfor det akseptable ( produksjonens toleranseområde ) .

Nå er ikke det jeg skrev noen fasit. Kun noen råd. Lykke til !

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TV til svigers

Har fått i oppdrag å skaffe ny tv til svigers og tenkte derfor å gå for denne.

Snakket m en fyr i en butikk som kun selger Sony og han sa at W4000 gir dårlige bilder via d digitale bakkenettet.... Stemmer dette?
    Så lenge man kun skal bruke tven til å se på TV (via d digitale bakkenettet) ville man få bedre bilder med billigere modeller ifølge selgeren..

Synes dette hørtes rart ut, men har aldri sett på tven m noe anna enn CA som kilde og da synes jeg at d ser bra ut.

Kan noen hjelpe til??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At W4000 gir dårlige bilder på bakkenett er bare tull. De tjener vel mer på andre TVer i den butikken.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blødningen stoppet....

Takker og bukker AndyMcNebb - tvn ble bra etter tipsene dine sammen med at jeg satte strømsparingmodus på lavt forbruk også.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersk
    At W4000 gir dårlige bilder på bakkenett er bare tull. De tjener vel mer på andre TVer i den butikken.
    Godt å høre, tenkte samme tanken selv

Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får man 1:1 pixelmapping på W4000 og nvidia-kort via hdmi?
    (sjekka ikke noe på tv'n da jeg hadde kabelen utrullet, men når det er via hdmi, så er det bildekilden som er utslagsgivende?)

Side 14 av 30 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •