Sony Bravia W4000 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 30 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 584
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Til dere som er skeptisk angående hakking...

hadde noen kunder innom siba idag som var skeptisk angående hakking på w4000, satte først på en crappy dvd film med steven segale på en sony blu-ray spiller...begge to var enig om at samtlige sony tvene hakket inkludert w4000.
    skrudde så av 24p funksjonen på blu-ray spilleren...fortsatt med litt hakking igjen...men grunnen til hakkingen var at spilleren sto på 576i...skiftet derfor over til 576p...presto null hakking...satte på finding nemo hvor det er mye panorering og funket knall

så interlaced kan være problemet som gjør at tvene hakker på visning da tvene konverterer til progresivt men med halvparten av bildeinformasjonen og dermed mer hakking...

så håper at dere som er små skeptisk til nettopp dette kanskje har fått en forklaring og løsning på dette da jeg ikke har opplevd noe plagsom hakking hjemme

på digitale signaler fra canal digital kan jeg nå og da oppleve litt hakking ved panorering men dette skyldes at det sendes i 25p

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bekrefte at bildet ikke "hakker" mer enn det kildemateriale tilsier at det skal gjøre. Ved overføring av 1080p24 vil det være små rykk i panoreringer uansett. Dette er det jo på kino også, da det er slik filmen faktisk er. Det er ikke mer hakking eller mindre flyt i bildet på W4000 enn det det var på min Pv70. Det fremstår som akkurat likt, bortsett fra at denne takler 24p og slipper å gjøre pulldown som skaper enda mer uro i panoreringer. Her er det en klar forbedring.

Min konklusjon er ihvertfall den at W4000 er like god på dette som hvilken som helst annen lcd eller plasma uten en eller annen form for 100Hz teknologi med interpolering av ekstra bilder mellom de originale.
    Hadde kontoen min vært utømmelig, hadde det derimot vært en X3500 som hang på veggen hjemme hos meg. Denne er en del bedre enn W4000.

Newcomer Steve Vice sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zenon
    Vet hva han sikter til ja, synes bare det var spesielt at ved så bra syn at han aldri har sett etterslep på sin egen Viewpia TV. at phosphor trails kan være irriterende er en ting, men etterslep, det har ihvertfall jeg nulltolleranse for.
    Ikke putt ord i min munn. Jeg har aldri sagt Viewpiaen min er bra, voldsomt så opphengt du ble i dette med at enkelte foretrekker LCD?

Ja jeg ser grønt etterslep på plasmatver, er langt mindre plaget av etterslep som finnes på lcd, da det ikke er en helt annen farge enn det som er ment. grønt etterslep på hvit farge, da foretrekker jeg etterslep som er i samme farge.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ingen info om at mpeg4 tuneren kan brukes sammen med parabol. Kun bakkesendinger og kabelnett, stemmer det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aeomholt
    Jeg ser ingen info om at mpeg4 tuneren kan brukes sammen med parabol. Kun bakkesendinger og kabelnett, stemmer det?
    Den støtter ikke DVB-S nei, iallfall ikke i følge manualen.

ps. beklager mitt forrige ikke tekniske innlegg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonerik
    Den støtter ikke DVB-S nei, iallfall ikke i følge manualen.

ps. beklager mitt forrige ikke tekniske innlegg
    Da er jo den i praksis ubrukelig for meg

Vurderer sterkt en slik KDL-46w4000(K) :twisted:

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående denne tuneren. Jeg har kabel-tv gjennom canal digital, og skal anskaffe "canal+ pakke". Vil jeg da ikke trenge leie av tuner? Vil vel kanskje uansett vurdere det. Greit å skaffe en tuner med harddisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Angående denne tuneren. Jeg har kabel-tv gjennom canal digital, og skal anskaffe "canal+ pakke". Vil jeg da ikke trenge leie av tuner? Vil vel kanskje uansett vurdere det. Greit å skaffe en tuner med harddisk.
    Teknisk sett trenger du ikke dekoder fra canal digital, men canal digital har enda ikke noen godkjent cam modul, så du får ikke bestilt kort uten å bestille dekoder.

.. men RiksTv cam modulen fungerer helt fint f.eks.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kan du få av kanaler gjennom RiksTV?
    Jeg var heldig å vinne noen ekstra grunker ekstra i kveld Nå kan jeg sikkert strekke meg til 25000-30000,-. Er det da noe annet enn Sony w4000 og samsung a656 som er verdt noen ekstra kroner?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X3500 helt klart! Dette er den desidert beste lcd tv'en jeg har sett
    Også den peneste forsåvidt.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe å tenke på. Men hvor gammel er x3500 nå? Er vel sikkert en avløser på gang, så spørs om jeg bør vente?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X3500 kom vel i salg rundt november i fjor.
    Regner med at det nok er en ny modell omtrent på samme tidspunkt i år, selv om sony ikke har like hyppigt modellskifte i X-serien som mange av de litt billigere modellene.
    Har du ett Sony-center i nærheten kan du jo gå og se hva du syns om de forskjellige modellene. Å vente er greit, men man kommer på en måte aldri noen vei Ikke er jeg sikker på om neste generasjon vil være noen revolusjon iforhold til dagens modell heller, men har ikke peiling på hvilke spesifikasjoner de kommer med på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Noe å tenke på. Men hvor gammel er x3500 nå? Er vel sikkert en avløser på gang, så spørs om jeg bør vente?
    Det er en avløser på gang, X4000, men denne blir nok en god del dyrere, denne er blant annet utstyrt med LED baklys og 100hz, og vil være mye høyere spesifisert enn W4000, men da vil jo også prisene stige så klart. Spørs jo også hvor stor TV du er på utkikk etter.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående størrelse har jeg vel kommet frem til minimum 46". Har god avstand til veggen, og tror jeg kommer til å angre om jeg ender opp på noe mindre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir nok X4000 dyrere enn 30 000 om du ikke skal kjøpe paralellimport går jeg ut ifra. Men det blir nok en av de beste LCDene på markedet,

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    viktig å ikke gå for en Tv som kan bli for liten..
    Jeg begynte på 37", gikk videre til 42" og nå sist 46". Angret umiddelbart på at jeg ikke tok en 52", men var litt redd for at evt ujevnheter i panoreringer og andre bildefeil skulle bli svært dominerende på en såpass stor skjerm.
    42" syns jeg egentlig er akkurat passe til å se tv-sendinger på, men akkurat litt for lite til at man får kinofølesen helt på plass. Det hjalp en del ved å oppgradere til 46". Jeg sitter ca. 3 meter fra tv'en

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    viktig å ikke gå for en Tv som kan bli for liten..
    Jeg begynte på 37", gikk videre til 42" og nå sist 46". Angret umiddelbart på at jeg ikke tok en 52", men var litt redd for at evt ujevnheter i panoreringer og andre bildefeil skulle bli svært dominerende på en såpass stor skjerm.
    42" syns jeg egentlig er akkurat passe til å se tv-sendinger på, men akkurat litt for lite til at man får kinofølesen helt på plass. Det hjalp en del ved å oppgradere til 46". Jeg sitter ca. 3 meter fra tv'en
    Ja, det er rart dette her. Da jeg ble eier av en 29" Trinitron i '94 var jeg lykkelig. Knallbilde og et av de flateste tv'ene som var på markedet. Denne ble byttet ut ifjor februar med 40" W2000 og da var jeg kjempelykkelig når jeg åpnet esken og fikk samboeren min til å hjelpe meg med å få den på plass og du verden så stor den var. Men, nå syns jeg denne ble litt liten igjen også etter å ha hatt den en stund. Sitteavstanden er også hos oss i underkant av 3 meter. Tenkte som så jeg kunne likså godt knalle til med en 52" denne gangen, men samboer mente den ble for dominerende, så håper VIRKELIG at jeg kommer nå til å bli en lykkelig eier av en 46". Det gjenstår jammen å se!
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Liten omtale

Her er en svært liten omtale av 40W4000. Regner med at den blir oppdatert...

Velg riktig TV til fotball-EM

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått denne til å dekode kanaler fra CanalDigital kabeltv? Er litt nysgjerrig på dette - men lurer på hvilken CAM man trenger. Og CD vil jo ikke levere bare kortet - men "selge" deg en dekoder også, får man eks. tilgang til HD kanalene i grunnpakken selv om man bare har en "basic" SD dekoder? (Må si den boksen vil bli ergerlig å erverve bare for å bli stuet vekk...)

Newcomer ASCIWhite sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Noen som har fått denne til å dekode kanaler fra CanalDigital kabeltv? Er litt nysgjerrig på dette - men lurer på hvilken CAM man trenger. Og CD vil jo ikke levere bare kortet - men "selge" deg en dekoder også, får man eks. tilgang til HD kanalene i grunnpakken selv om man bare har en "basic" SD dekoder? (Må si den boksen vil bli ergerlig å erverve bare for å bli stuet vekk...)
    Jeg har en htpc med en helt ordinær conax cam og Canal Digital... Vet ikke hvordan dekoderen innebygget i tv`n funker, men den burde kunne ta en ordinær conax. (om jeg ikke tar helt feil)

Canal Digital sa til meg at de ikke hadde noen godkjente cam`er. Men det at den ikke er "godkjent" betyr ikke at den ikke funker.. Sjekket rundt på mange forum før jeg kjøpte. Funka det gjorde den

Side 12 av 30 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •