Ny 42" maks 30.000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny 42" maks 30.000

Jeg har tenkt å kjøpe en ny tv snart, den skal prmært brukes til ps3-spilling, Blu-ray filmer, vanlig tv-titting og mye fotball. Shttp://avforum.no/forum/newthread.php?do=newthread&f=80
    AVforum.no - Legg inn ny trådå vidt jeg har forstått egner ikke plasma seg så veldig godt til spilling og vanlig tv så det er det kanskje best med en lcd-modell. Jeg har ikke veldig bra peiling på tver så det hadde vært fint om noen som har det kunne anbefale noen av disse eller noen andre jeg ikke nevner.

lcd:
    Sony 40" Bravia LCD TV, KDL-40W3000 - MPX
    Philips 42" LCD TV - 42PFL9732D 10 - MPX
    Sony 40" Bravia LCD TV, KDL-40X3500 - MPX

plasma:
    Panasonic 42" Plasma TV TH-42PZ85 - MPX
    Pioneer 42" plasma TV KURO PDP-4280XA - MPX

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler Pioneer av disse. Fantastisk TV som har vunnet alt av tester og gir et meget bra bilde til både sport, spill, TV-sendinger og film.
    En god plasma egner seg generelt veldig godt til spill, film og TV-sendinger.
    Har du en digital TV-boks vil du uansett får relatvit bra bilde, men har du utelukkende analog antenne vil du mest sannsynlig slite litt med bildet, uansett hva du velger.
    På en liten 28" ser bildet somregel bra ut, men når det blåses opp i 42" vil du lettere se konsekvensene av dårlige signaler.
    Hvis du har sollys som skinner direkte på TV-en eller du skal bruke TV-en kun til PC bør du vurdere Lcd da dette i bunn og grunn er en PC-skjerm.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du nevner noen 40" der også, som LCD. Hva med Samsung LE40F86 om du skal ha en sånn en?

Av de som er 42" hadde jeg helt klart gått for Pioneeren. Viser tett opp i mot like bra bilde som Sony W300 og Samsung LE40F86 gjør(som er Full HD) + pluss at svartnivået eier de andre

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har digitalboks så det er ikke noe problem, når det gjelder sollys så ser jeg ikke så mye på tv når solen er oppe, og hvis den er det kan jeg bruke persienner.

Jeg vil i utgangspunktet ha 42" pga. avstanden til tven, men forskjellen mellom 40" og 42" er ikke så stor at det avgjør valget.
    Som begge dere sier virker det som om Pioneeren er den beste tven, men jeg er litt redd for at faren min absolutt "må" ha full-hd, selv om det ikke er så viktig når tven er 42".

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du skal spille en del og se på Blu-ray, så skal du ikke se bort fra at Panasonic TH-422PZ85 kan bli et bra valg. Men en Full-HD skjerm er ikke nødvendigvis det beste når det kommer til fotball. Da trengs i så fall en meget god bildeprosessor. Uansett tror jeg neppe at du trenger å bruke mer enn 20 000 på markedets gjeveste 42`.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1989
    Jeg har digitalboks så det er ikke noe problem, når det gjelder sollys så ser jeg ikke så mye på tv når solen er oppe, og hvis den er det kan jeg bruke persienner.

Jeg vil i utgangspunktet ha 42" pga. avstanden til tven, men forskjellen mellom 40" og 42" er ikke så stor at det avgjør valget.
    Som begge dere sier virker det som om Pioneeren er den beste tven, men jeg er litt redd for at faren min absolutt "må" ha full-hd, selv om det ikke er så viktig når tven er 42".
    Hvor lang avstand er det til TV-en fra sitteplass?
    Sitter du lengre unna enn 2.0 meter, skal det jaggu godt gjøres å se forskjell på Full HD og HD-ready. Jeg har selv prøvd og jeg klarte det ikke. Da snakker vi om TV-er fra samme produsent (Sharp) der den ene var HD-ready og den andre var Full-HD. Jeg vet om andre her på forumet som har stått helt inntil Pioneer plasma og ikke sett forskjell på Full HD-modellen og HD-ready-modellen. Til og med Pioneer selv inrømmet at de ikke så forskjell. I tester jeg har sett er også konklusjonen at man må veldig nærme for å se forskjell. Det finnes noen krangletråder om dette her på forumet, de lærde strides fælt om dette temaet.

LCD vs Plasma er mye en smaksans. Noen prioriterer LCD-enes fortrinn, andre Plasmaens.
    LCD har somregel skarpere bilde, matcher bra med PC og har minimalt med refleksjoner på skjermen.
    På en annen side sliter de fleste LCD-er med mindre bra sortnivå, noe som merkes godt i en dus stue. Min erfarning er også at LCD ikke kommer opp mot en god plasma når det gjelder TV-sendinger.

Plasma er overlegen til film og TV-sendinger, har mere naturtro fargegjengivelse og et overlegent sortnivå, spesielt da Pioneer.
    Bakdeler kan være refleksjoner i skjermen i dagslys og de er mindre lyssterke, noe som også kommer mest frem i dagslys.

Selv har jeg en Pioneer plasma og sliter ikke med noen av de negative aspektene. Jeg kjører PS3 på denne skjermen og Blu-ray-filmer og er vanvittig godt fornøyd. TV-sendingene (kabel-TV) oppleves som DVD-kvalitet og HD-sendingene matcher hvilken som helst Blu-ray-film. Vår TV er HD-ready, ikke Full HD.

Pioneer og Panasonic er de plasmaprodusentene som kommer best ut i tester og er mine favoritter. Jeg har anbefalt plasma/Panasonic til de fleste i familien og alle er meget fornøyde.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AndreWerdenskrieg: Helt enig!

Man trenger ikke Pioneer's TVer i Full HD. De er geniale slik de er.

Panasonic'ene er ikke så innmari kresen på signalet har jeg opplevd, det er jo fint

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som det sies her i tråden vil pioneer by på den overlegent beste bildekvaliteten og som AW skriver så skal det mye til for at det vil være noe savn etter full hd.

Har selv lenge leiket med tanken på å investere i en god skjerm og har vært innom en butikk. På en vegg hang det bl.a. en pioneer 42 tommer kuro edition (hd ready) og en sharp full hd. Oppløsningen fikk jeg først vite etter at førsteinntrykket la seg; pioneer'en var noe så inni gampestumpen bra at min overbevisning om at "en tv må være full hd" gjekk rett i skammekroken.

Hvis du derimot må ha full hd og har et budsjett vil nok den nye panasonic TH-50PZ70 som fikk strålende omtale i hjemmekino være et meget godt alternativ.

Sitat Opprinnelig postet av Jørn Finnerud i hjemmekino
    Det er mye som tyder på at Panasonic har skutt en liten gullfugl med denne skjermen. Den er jevnt over meget god på de aller fleste områder. Allikevel ligger den et helt hestehode bak de nye Pioneer skjermene, men det gjør sannelig også prisen.........
    ..........
    Det er nemlig ikke mulig å få bedre bilde pr krone enn det Panasonic leverer med TH50PZ70!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ganske så enig i det som blir nevnt angående at plasma på mange måter er overlegen LCD når det gjelder film og TV-titting. Kontrast og spesielt fargegjengivelsen er mye bedre på plasma... og Pioneer sine skjermer er ikke akkurat dårlige

Men jeg må si at jeg har en viss tiltrekning til Sony sine nye Full-HD LCD skjermer. Spesielt hvis man da har en prosjektor til å se film på, så kan man bruke LCD skjermen til spill, data og mest sannsynlig TV-titting.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom du ser mest TV og film er det plasma som er det absolutt beste for deg. Jeg anbefaler deg å ta en titt på LG's PG6000 serie som får rosende omtale og blir sammenlignet med Pioneer, men til en langt lavere pris.

Med denne modellen kan det virke som om LG har tenkt å begynne å spise kirsebær med de store

Er også fortalt at LG leverer produkter med veldig lav feilprosent.

Test plasma-tv: LG 50PG6000

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hvor lang avstand er det til TV-en fra sitteplass?
    Sitter du lengre unna enn 2.0 meter, skal det jaggu godt gjøres å se forskjell på Full HD og HD-ready.
    Jeg sitter over to meter unna ja, så det bør ikke by på problemer.
    Jeg var på elkjøp å så idag og pioneeren så veldig bra ut, det blir nok den eller phillipsen.
    Så vidt jeg har forstått kommer Pioneer med en ny generasjon kuro nå snart, men de var vel alle over 50".
    Har de andre produsentene(Phillips, Sony osv.) noe spennende på gang slik at kanskje bør vente til de nye modellene kommer eller er det bare å løpe og kjøpe?
    Skal helst ha tv-en i hus før fotball-EM starter.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom valget skulle falle på LCD ville jeg tatt en titt på tven jeg kjøpte, en av samsungs nye modeller.
    Høres forøvrig ut som om pioneeren er beste valg for deg, men husk at den piper noe helt jævli... får helt avsmak på plasma hver gang jeg er hjemme, mor sin 50" har en sykt irriterende pipelyd, pioneeren og andre plasmaskjermer har det samme.. større skjerm = mer bråk.. det slipper du med lcd

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tven din så ikke så dum ut, men har den noen negative sider som det er verdt å legge merke til eller alt bra?

Er det med piping i plasma-skjermer et vanlig problem eller det kun en feil? Jeg har nemlig aldri hørt om det før.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Piping eller elektrisk støy.. vet ikke hva folk kaller det. Er noe alle plasma skjermer har, men tror ikke det er særlig plagsomt på 42". På 50" irriterte det vettet av meg når jeg satt nærme tven, men er vel vanesak som alt annet. Står feks om det i FAQ på pioneer sine egne sider..

Tven min i posten akkurat nå så jeg skal ikke påstå at alt er perfekt, generellt mindre problemer enn hva lcd-skjermene hadde i fjor, men er vel fortsatt litt å klage på... Fargdybde og sortnivå er jo fortsatt bedre på plasma.

Grunnen til at jeg nevnte samsungen var at den har komt bedre ut i test enn feks W3000 fra sony som du hadde oppe til vurdering.. linker enda en norsk test av den jeg.. TEST: Philips 42PFL7862D vs. Samsung LE40F86BD - Dingz : Dingz Test

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, W3000 har kommet veldig godt ut av alle testene jeg har sett av den. Dingz. kåret den til fjorårets nest beste lcd, bare slått av Phillips PFL9732D.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony kommer jo med ny serie nå. W4000.
    Ikke så lenge til den kommer heller tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1989
    Tja, W3000 har kommet veldig godt ut av alle testene jeg har sett av den. Dingz. kåret den til fjorårets nest beste lcd, bare slått av Phillips PFL9732D.
    absolutt, men den ble testet opp mot F86 i testen jeg har i signaturen fra hjemmekino.. finner desverre ikke resten av testen på pdf..

Som overnevnte sier er jo W4000 så og si på vei ut i butikkene, og vil muligens utklasse F86, hva vet jeg

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fenixen
    Dersom valget skulle falle på LCD ville jeg tatt en titt på tven jeg kjøpte, en av samsungs nye modeller.
    Høres forøvrig ut som om pioneeren er beste valg for deg, men husk at den piper noe helt jævli... får helt avsmak på plasma hver gang jeg er hjemme, mor sin 50" har en sykt irriterende pipelyd, pioneeren og andre plasmaskjermer har det samme.. større skjerm = mer bråk.. det slipper du med lcd
    Nå feier du mye under én kam her.
    Jeg har Pioneer og den gir ikke fra seg en eneste ulyd. Min Panasonic-plasma gir heller ikke fra seg en eneste ulyd. Mine brødres plasmaer gir ikke fra seg en eneste ulyd.
    Det du slipper med LCD er sortfarge og naturlige farger.
    Den siste kommentaren var en smakløs spøk, altså.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe mulig det AndreWerdenskrieg, har bare vært borti en pioneer 50" og en samsung 50", begge bråkte noe voldsomt. Men det varierer vel mye fra hver enkelt tv sikkert..

ps: fy F%&N for en nice stue du har...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaring med Metz?
    Bilde - LCD TV | Hi-Fi Klubben: METZ Linus 42 LCD TV

Rent spesifikasjonsmessig virker denne bra, men jeg har ikke funnet noen tester/omtaler av den på hverken engelsk eller norsk og det gjør meg veldig skeptisk.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •