Philips PFL7403/7603

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 39
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips PFL7403/7603

Philips presenterte nye fjernsyn på CES, og stakk like så godt av med eit par prisar i same slengen.

Nokre specs:

Lysstyrke: 500 cd/m²
    Dynamisk skjermkontrast: 30000 : 1
    Svartid: 5 ms
    Skjermtype: LCD Full HD W-UXGA Act. matrix
    Paneloppløsning: 1920 x 1080p
    Bildeforbedring:
    Pixel Plus 3 HD , 3/2 - 2/2 Motion Pull Down , 3D-kamfilter , Active Control + lyssensor , Fargeforbedring , Fargetransientforbedring , Digital støyreduksjon , Dynamisk kontrastforbedring , Luminance Transient Improver , 1080p 24 / 25 / 30 Hz behandling , 1080p 50 / 60 Hz behandling , HD Natural Motion

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser lovende ut denne nye serien, men det er litt rart at det er så stor forskjell
    i oppgitt data på Norsk(EU) variant og den fra USA, hverfall i de brosjyrer som
    ligger på nettet nå:

Norsk variant: 42PFL7603D/12
    http://www.p4c.philips.com/files/4/4...12_pss_nor.pdf

USD variant (47"): 47PFL7603D/27
    http://www.p4c.philips.com/files/4/4...27_pss_aen.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes dette skjer ofte, at spesifikasjonene varierar ein del frå dei amerikanske og europeiske modellane...

Trur forresten du hadde rett i tidlegare tråd Halvor, at me kan vente oss endå meir snacks frå Philips, og at dette ikkje er high-end serien deira. Perfect Pixel er
    er eit hakk opp frå Pixel Plus 3 HD. Kor mykje dette vil ha å seie for biletet tør eg ikkje sei. Mogeleg dei andre finurleghetane har meir å sei for dette!?

Om ikkje eg hugsar feil, vart vel dei føregåande modellane i denne serien, 7***, og introdusert som high-end apparat. 9*** serien har alltid kome nokre månader seinare. Ikkje sikkert eg hugsar rett her altså.

Ser uansett ut som me kan forvente ein mykje hyggjelegare introduskjonspris på denne enn 9732 og, noko som styrkjer mistankane om at det er noko betre i vente.

Gler meg likevel til å sjå denne i forretningane!! Har ein følelse av at det kjem til å verte ei positiv oppleving med slankare lommebok som følgje.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    42PFL7603D er til salgs på netonnet.no nå, men var ikke på lager enda.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ser det ut til at toppmodellene kommer i denne serien (samme design)
    42PFL9603D er nå til forhåndssalgs på nettbutikk (er ikke på Philips web enda)
    Der jeg så den sto det også at denne har "Perfect Natural Motion" som jeg
    mener er nytt fra Philips i tillegg til Perfect Pixel osv. Den er også oppgitt
    med (dynamisk?) kontrast på 55000:1, og et nytt Ambilight Spectra 2.
    Hmm.. er nok en TV som vil bli vurdert når den gamle 28" skal kastes ut
    av loftstua.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oioioioioi!!

Er verkeleg glad for at du hadde rett med tanke på at avbilda modell ikkje var toppmodell Gledar meg t å sjå nærmare på 9603!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KingOnan
    oioioioioi!!

Er verkeleg glad for at du hadde rett med tanke på at avbilda modell ikkje var toppmodell Gledar meg t å sjå nærmare på 9603!!
    n-joy: http://www.cobrason.com/data/fr/pdf/...%20ANGLAIS.pdf

Endelig MPEG4 dekoder for Philips og :-)

-varg

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er også 42PFL9703D kommet for salg. (forholdsvis dyr, men dette er ikke en budsjettmodell)
    Ser også at det kommer modeller med typenr. som slutter på H (som i link
    i post over) disse har mpeg4 dekoder, disse vil kanskje virke i det Norske
    bakkenettet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt seg nokså høgt ja, men dette var vel venta!? Likevel legg begge dessa modellane seg eit lite hakk under forgjengarane i introduksjonspris. Får håpe prisen tikkar nedover like mykje fortare. Føregåande modellar er jo heilt sirup...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

47pfl9703h

Noen som vet hva prisen på 47PFL9703H vil bli hos leverandører i norge, og sånn ca når denne er tilgjengelig?

hva er forskjellen på 47PFL9703H kontra 47PFL9603H ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Da er Philips 42PFL9603D bestilt hjem til stua.
    Kommer i slutten av uka sier de.
    Gir 13 216,- ink.mva. for den (Pruting er lett)
    Og PS3 til 3495,- med 2 spill gratis i samme slengen

Noen som har noen erfaringer med denne tv'en enda? Den er jo helt ny på markedet.. vanskelig å finne noen reviews på den online :\

Dee

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bård
    Noen som vet hva prisen på 47PFL9703H vil bli hos leverandører i norge, og sånn ca når denne er tilgjengelig?

hva er forskjellen på 47PFL9703H kontra 47PFL9603H ?
    har å prøvd å finne ut av dette.like blank jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Deecept
    Da er Philips 42PFL9603D bestilt hjem til stua.
    Kommer i slutten av uka sier de.
    Gir 13 216,- ink.mva. for den (Pruting er lett)
    Og PS3 til 3495,- med 2 spill gratis i samme slengen

Noen som har noen erfaringer med denne tv'en enda? Den er jo helt ny på markedet.. vanskelig å finne noen reviews på den online :\

Dee
    hvor finner man denne tv til den prisen da?
    hørtes jo litt billig ut faktisk

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oryx
    har å prøvd å finne ut av dette.like blank jeg
    ser faktisk at NSE nå har fått inn hele sortimentet til phillips på hjemmesiden sin, så er vel bare å komme seg opp til ryensvingen en av de nærmeste dagene for mer informasjon.
    ser ut som det blir ca 28lapper for toppmodellen...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp vore og sett på 9603 på Elkjøp. Vart eigentleg litt skuffa over biletet denne gongen...Panoreringane sat som eit skot, men var ein tydeleg tendens til støy/spøkelsebilete. Veit ikkje om det berre var DVD eller Blueray versjonen av transformers som gjekk, var berre ein kjapp tur innom for å sjå nokre minutt.

Den forrige modellen måtte som kjent jobbast ein del med før biletet var perfekt, så det er vel sansynleg at det ikkje var kalibrert riktig. Er vel lagt til nokre funksjonar og, så det kan og vera dei som lagar støyen. Får som kjent ikkje i pose og sekk...

Ein annan ting eg beit meg merke i var at at ting som var i bakgrunnen vart noko uklart og utsmurt når objektet var framfor bakgrunn med mykje detaljar, slik som eit tre med lauv. Her vil jo pixel plusen gjera det den kan for å få fram mest mogeleg detaljar, men slik som dette var kalibrert vart lauva veldig klare og tydelege, kvart einskild av dei faktisk, men det som stod framfor vart altså noko utsmurt.

Var heller ikkje nøgd med fargane etter det kjappe overblikket, då desse framstod som plastikk aktige, og ansikta kunne i visse tilfelle minne om gummimasker.

Med så mange raritetar som skil 9603 frå 9632 i negativ retning, må det vera kalibreringa det er noko gale med. I alle fall det eg vel å konkludere med. Var i alle fall ikkje mykje som minna om det sylskarpe, krystallklare biletet på 9632.

Her trengst nok betre tid for å sjå kva 9603 er god for.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor finner man denne tv til den prisen da?
    hørtes jo litt billig ut faktisk
    Ligger til 14 995,- hos Elkjøp (Elkjøp - Mobiltelefon, Digitalkamera, Bærbar PC, TV, LCD, Plasma, MP3, Hvitevarer, Data, Vaskemaskin, GPS, Foto, Spill)
    Og med mine mad pruteskills.. you know ;D

Nei, men jeg kjøpte en PS3 samtidig. Selgeren gav meg 1000,- avslag på tv, og 2 gratis spill, you do the math.

Leser det han skriver under meg her, og det virker for meg mye som det var kalibreringen som det var noe i veien med. I butikker av typen Elkjøp/Expert kobler de bare panelet opp, setter på strøm og lar det fyke. På Forus her i Stavanger har de en imponerende vegg med tv'er! De fleste på komponent, med HD materiale kjørende.
    Dessverre har de ikke kalibrert noen av tv'ene, så man får aldri en ordentlig følelse av hvordan de vil være når de er oppe å kjøre, og hvordan de gjør det i forhold til hverandre! Det savnet jeg litt, + at de iokke hadde Philips'en jeg skal ha inne, så jeg fikk sett på den. Bestemt meg egentlig for LG 42PG5000 sin 42" til 13 995,-, men den har fått litt slakt pga etterslep, og prisforskjellen opp til ambilight var så liten atte.

Til deg som har sett den i butikken, prøvde du ikke å fikle noe med settings? Den har visstnok et ganske bra menysystem som lar deg knotte med det meste!

Tips til siddiser; besøk Elkjøp på forus, de har en philips-vegg nå, og får en samsung vegg med en 60" ifølge selgeren Imponerende setup slik de har det nå!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nemnt var eg erre ein kjapp tur innom for å sjå på den. Var eigentleg berre innom senteret for å handle måling på coop, men sidan eg visste at dei hadde den inne kunne eg ikkje dy meg Brukte ein del tid på dei føregåande modellane i butikk med mykje fikling og sjekking. Blir vel til det med desse og, så fort eg får tid til det.

Som eg og nemnte trur eg nok at det er snakk om kalibreringa, kan aldri skjønne at det skal vera noko dårlegare enn føregåande modellar. Einaste støyen var eg litt obs på, sidan det var ein av akillesane på føregåande. Med så mykje teknologi for å hindre hakking kjem ofte støy som eit uønska biprodukt, på same måten som støyreduksjon ofte kan føre til hakking. Og sidan det på den nye modellen var endå eit hakk oppgradert teknologi for å fremje god flyt i biletet var eg spent på korleis dei håndtera nettopp støy.

Skal og ta eit par rundar med det og sjå korleis det greier seg med SD signal, sidan føregåande modellar var noko av det ypperste på nettopp dette. Og det er heller ikkje til å stikke under ein stol at det kjem til å bli vist mykje i SD signal på fjernsynet mitt i stoga

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KingOnan
    Som nemnt var eg erre ein kjapp tur innom for å sjå på den. Var eigentleg berre innom senteret for å handle måling på coop, men sidan eg visste at dei hadde den inne kunne eg ikkje dy meg Brukte ein del tid på dei føregåande modellane i butikk med mykje fikling og sjekking. Blir vel til det med desse og, så fort eg får tid til det.

Skal og ta eit par rundar med det og sjå korleis det greier seg med SD signal, sidan føregåande modellar var noko av det ypperste på nettopp dette. Og det er heller ikkje til å stikke under ein stol at det kjem til å bli vist mykje i SD signal på fjernsynet mitt i stoga
    Gleder meg til å høre hva du synes! Men gleder meg selvsagt enda mer til å teste selv. Men har jo sett at det er litt alfa og omega hva de viser på stands på disse panelene.. å kjøre SD gjør jeg aldri ,så det er litt likegyldig. Hadde det ikke vært for overscan tullet på Tatung sin 42" hadde jeg valgt den (vinneren i nyeste lyd & bilde). Merkelig at det ikke er en fiks for akkurat det!

Men Elkjøp sa også at Philips'en ikke var i landet, kun i Sverige,og der i begrenset opplag, så var litt viktig at jeg bestemte meg fort.. så spørs hvor mange som kommer til landet!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor
    Nå er også 42PFL9703D kommet for salg. (forholdsvis dyr, men dette er ikke en budsjettmodell)
    Ser også at det kommer modeller med typenr. som slutter på H (som i link
    i post over) disse har mpeg4 dekoder, disse vil kanskje virke i det Norske
    bakkenettet?
    noen her som vet om 9703H/9603H med mpeg4 dekoder kan kjøres direkte på vegguttak fra get?
    har digital tuner/settopbox fra get, og luer på om det er mulig å fjerne tuneren og ha kabel direkte fra vegguttak og til tv for å slippe både ekstra fjernkontroll og bedre plass uten tuner.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen her som vet om 9703H/9603H med mpeg4 dekoder kan kjøres direkte på vegguttak fra get?
    har digital tuner/settopbox fra get, og luer på om det er mulig å fjerne tuneren og ha kabel direkte fra vegguttak og til tv for å slippe både ekstra fjernkontroll og bedre plass uten tuner.
    GET har låst sine kort til sin boks så vil nepe være mulig dessverre. bare å ringe å klage til GET. så kanskje de skifter policy til slutt.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •