PX80 i hus..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 73

Tråd: PX80 i hus..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PX80 i hus..

Hei !

Når er PX80'en i hus og gamle tv'en pensjoneres på gutterommet til poden. Er litt novise på tv'er, så jeg spør dere. Er det noe spesielt jeg bør tenkte på når jeg setter det i drift ? Er det behov for noe form for innkjøring ?

Spennende med Star Wars på 42' ikveld :-D

Setter pris på innspill om tips & trick for å ta vare på og få optimalt utbytte av ny tv.

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får begynne med "grattis".
    Sikkert et knallkjøp!
    Mye god info om innkjøring og behandling av plasma skjermer her på forumet!
    Men for å gi et par kjappe: Ikke knall til med de høyeste kontrastene i begynnelsen, ikke sikkert det ville gjort noe, men for å sikre deg, hvertfall.
    Styr unna statisk bilde for lenge. ( timer )
    Beste bilde-innstilling ligger i cinema-warm-området på Panasonic PX70, og regner med det vil være noe likt på 80, selv om spesifikasjonene er noe forskjellig.
    Ikke styr på for mye med plugger bak, når TV er slått på (kan brenne inngangen, gjelder spesielt HDMI)
    Nyt en ny tv hverdag,da!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De innstillingene i den linken syns jeg ikke funka noe særlig her med SD-kilde..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De innstillingene i den linken syns jeg ikke funka noe særlig her med SD-kilde..
    De innstillingene som normaltgir et best bilde på Panasonic er TV-modus i STANDARD/NORMAL og fargetemperatur i NØYTRAL.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innstillinger

Hei, Jeg bruker ca 60% på kontrast, og temperatur kjølig på film. På TV bruker jeg normal.
    Min erfaring, PX 70, er at det er mer behagelig å holde litt tilbake på skalaen og gi det noen minutter. Kan virke en tanke blast ved første øyekast, men er svært behagelig over tid. Ikke for mye farge og kontrast.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen og takk for svar.

Var godt fornøyd med de første inntrykkene. Var litt skeptisk til resultatet når jeg skulle bruke analoge kabel signaler på denne. Det fungerte helt utmerket her hos meg. Skarpt og rolig bilde. Klart en "ekspert" som sitter og ser etter feil vil nok av og til se noen bevegelser i bilde som ikke er ønsket. Samme personer ville nok ikke bruke analoge tv signaler på tv'en heller :-D.

Koblet til min gamle DVD spiller via scart og satte på "Attack of the clones". Det var som en "ny" film og en rekke detaljer jeg ikke har sett før dukket opp. Fargene naturtro, "dønn" stabilt bilde. Svart var svart, ikke noe tvil om det. Så det er ikke noe å lure på. Samme med hudtoner som framsto naturtro, dette gjelder både for analoge og dvd.

Har fortsatt en del å hente på å finjustere, men er ikke i tvil om at denne kan anbefales til andre. Er du "bilde-freak" og leter finner du sikkert noe å klage på. For oss andre (80-90 % vil jeg hevde) dødlige løser denne oppgaven med god margin.

Regner også med at det blir litt bedre med dedkoder/blueray og hdmi kobling.

Vurder denne hvis du kikker på tv i denne prisklassen.

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    De innstillingene som normaltgir et best bilde på Panasonic er TV-modus i STANDARD/NORMAL og fargetemperatur i NØYTRAL.
    Jeg bruker "cinema", "varm"- par hakk ekstra på kontrast og syns dette ser ganske bra ut men kommer til å prøve litt forskjellig i tiden fremover.

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Bruker selv warm, noen hakk mer kontrast. Ned på lys.
    Har kjørt Digital video essentials på min, og når du er inne på Lys/brightness kalibreringen, og ser på test patterns der, så er det bare Cinema/warm funksjonen som får frem detaljene man er ute etter i svart-grått.
    Fargene er også mer korrekt i denne innstillingen.
    I begynnelsen etter jeg kjøpte tv'en, synes jeg det så knall og "fresht" ut med normal, men stilte etter hvert på Warm, og etter et par timer var det ikke tvil om at det ble bedre. Går jeg tilbake og tester normal i dag, ser det blått og forferdelig ut.
    Men så sier jo ekspertene i dette feltet at Cinema/WARM er der kalibreringen fører de for å finne det perfekte bilde med flest detaljer i de mørke scenene i denne skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Px80

Hei, Vil bare si at jeg har hatt PX80 i noen dager og er kjempe fornøyd. Kjøpte samtidig en PS3 og har kjøpt noen BD filmer også Nå håper jeg egentlig bare på flere titler i blueray.
    Kjøpte tv'en for ca 10k inkl levering noe som må sies å være veldig billig for en såpass bra TV
    Mooo

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så sier jo ekspertene i dette feltet at Cinema/WARM er der kalibreringen fører de for å finne det perfekte bilde med flest detaljer i de mørke scenene i denne skjermen.
    Ja, det gjelder for PV/PX70. Men eldre panasonic-modeller gir en fargetemperatur på bare 5500 kelvin i modus "varm" og 6500 (D65) i nøytral. Mye tyder på at PX80 følger PV/PX70 på dette området, så da er det sikkert rett å velge fargetemperaturen "varm" på den nye skjermen.....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i det som skrives om detaljer i skyggen. Disse er mangelfulle når jeg kjører "default" instillinger. Litt justering så faller det på plass også.

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer til de som har gått til anskaffelse av denne tven.

Var å så på denne tven selv i dag og må si meg ganske imponert. Men har noen av dere lagt merke til hakking ved panorering? tenker da på feks dvd som kilde? Mulig det var noen innstillinger i butikken..

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic skryter av responstiden... Er den så bra på raske bevegelser som de sier? Hakking? Eller er det bare progressiv scan?

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Panasonic skryter av responstiden... Er den så bra på raske bevegelser som de sier? Hakking? Eller er det bare progressiv scan?
    Her et et intervju med Panasonic som lyd og bilde har gjort:

PX80 bruker 10-15 prosent mindre strøm enn forrige modell, og panelene er nå uten bly, for å skade miljøet minst mulig. Skjermen er dessuten herdet for å tåle et kraftig slag direkte på glasset. Modellen leveres i to størrelser, 37 tommer (TH-37PX80) og 42 tommer (TH-42PX80).
    Målet er å gjøre hjemmeelektronikkmarkedet grønt. Akkurat nå er vi i en tidlig fase av dette miljøarbeidet, men det finnes allerede prototyper der vi har lykkes i å halvere strømforbruket, sier Jarle Ruud, produktsjef for Viera hos Panasonic, i en pressemelding. Støtte for 24p gjør tv-en kompatibel med det digitale filminnspillingsformatet som gir 24 bilderuter pr sekund, og sørger for jevnere bevegelser i bildet. PX80 skifter automatisk fra 100 til 96hz, og gir dermed ekte 24p uten bildeflimmer. Responstiden er på under ett millisekund, for å forhindre etterslep i bildet ved raske bevegelser. Perfekt for fotballkampen? PX80 er utstyrt med Viera Link, som gjør det mulig å enkelt styre tv, blu-ray, DVD-spiller og hjemmekinoanlegget med samme fjernkontroll. Modellen har tre HDMI-utganger, innebygd tv-mottaker og plass for SD-kort.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, merkelig. Syns bildet var hakkete og det var brukt dvd som kilde. Får vel bare ta med meg en tv hjem og prøve

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sikkert på at disse elkjøp/expert folkene ikke kan kalibere en skjerm.
    alle levrandører skulle sendt ut en ferdig kalibrert skjerm til forhandlerene sine.

Panasonic TH42PX80 Plasma Calibration & Benchmark Test

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rampi
    sikkert på at disse elkjøp/expert folkene ikke kan kalibere en skjerm.
    alle levrandører skulle sendt ut en ferdig kalibrert skjerm til forhandlerene sine.

Panasonic TH42PX80 Plasma Calibration & Benchmark Test
    Ja, det er umulig å vurdere en skjerm som er kalibrert i butikken. Jeg har allikevel lest at denne skjermen er veldig lett å kalibrere, men jeg vet ikke hvorfor det hakker :? Kan jo være at signalet er delt på flere tver. Tror jeg skal prøve å sjekke det ut selv. Fargene, sortnivået og alt det der er helt topp.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det meste skulle tilsi at dette er en bra skjerm, men jeg orker ikke å levere tilbake flere tv-er. Så denne gangen vil jeg gjøre skikkelig research. Et annet problem er at forhandlerer sjelden vil koble til dvd spiller til tv-en slik at man kan teste den grundig selv. Selv om prisene på flat tv-er har falt litt så er det fremdeles en stor innvistering. 10-14 000 høvdinger er ikke småpenger...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

Kan ikke si annet en at jeg er fortsatt er fornøyd. Vel værdt å sjekke ut nærmere. Tror du må ta deg bryet med å teste uansett. Vi er jo alle forskjellig og det synes og menes alle steder. Til slutt er det jo din mening som teller.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •