PX80 i hus.. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 73

Tråd: PX80 i hus..

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er ikke så rart at Loewe ikke nevnes her inne. Det er jo ikke så mange som har råd til dem.

Min loewe er av den gode gamle crt typen. Det de har prestert av lcd er jeg ikke så stor fan av. Jeg så en demo på en av deres nye 100HZ modeller og selv om detaljnivået var høyt så var det ikke til å skyve under bordet at video looken var en smule markant. Filmen de viste var Pirates Of The Caribien 3 og selv den fikk hjemmevideo preget.

Egentlig er det litt synd fordi Loewe sitt interpoleringssystem på crt funker meget godt. Det er kun tidvis at videopreget legger seg over bildet.

Uansett så er dette en PX80 tråd så vi bør vel holde oss til det. Det ruller en del rykter om at denne tv-en ikke er særlig god på SD-DVD og at den hakker en del i panoreringer. Noen mener hakkingen avtar etter som tv-en går seg inn, men dette er litt bekymringsfullt og ikke så rent lite gåtefullt siden produsenten hyler om at dette er tv-en for kjappe bevegelser. Er det 100hz som gjør det? Eller er det rett og slett bare progressiv scan?

Jeg har sett enorm hakking på en Pioneer Kuro pågrunn av dette...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Px80...

heisann, nå fulgte jeg flere råd her inne og kjøpte i dag en PX80.. Sitter nå og justerer litt på bildet.. Men må innrømme at jeg er helt grønn på dette.. Min første flatskjerm.. hehe.. Hva er mest fornuftig å sette innstillingene på?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pacman27
    heisann, nå fulgte jeg flere råd her inne og kjøpte i dag en PX80.. Sitter nå og justerer litt på bildet.. Men må innrømme at jeg er helt grønn på dette.. Min første flatskjerm.. hehe.. Hva er mest fornuftig å sette innstillingene på?
    Det handler for det meste om hva du selv liker, men de 200 første timene plasmaen kjører så bør du ikke sette kontrasten særlig over halvfull... Uansett så vil du nok finne de mest tilfredstillende settingene i det området.

Jeg har ikke PX80 selv, men det er kommet et godt tips her om å skru av overscan i menyen. Du finner den sikkert... Dette skal gi deg et skarpere bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, det hjalp absolutt å slå av overscan.. men eller er det jo som du sier litt smak og behag.. Må kjøpe persienner til vinduet her i stua i alle fall

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med denne omtalte "game modus" funksjonen tvn skal ha. Jeg kan ikke finne noen som har funnet denne, men ifølge panasonic selv så skal denne være på px80 serien. Noen som vet mer om dette? Jeg selv har ikke tvn, men kanskje de som har denne nå har forsket mer på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Innuendo
    Hvordan er det med denne omtalte "game modus" funksjonen tvn skal ha. Jeg kan ikke finne noen som har funnet denne, men ifølge panasonic selv så skal denne være på px80 serien. Noen som vet mer om dette? Jeg selv har ikke tvn, men kanskje de som har denne nå har forsket mer på dette?
    Så langt jeg har fått med meg har den ikke "game modus". Det er det andre modeller som har, som PZ85. Sjekk mer info her http://avforum.no/forum/tv-apparater...-serie-11.html.

Har lett gjennom min egen, og finner bare muligheten til å sette en HDMI inngang til "SPILL"

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så der ligger ingen game modus under picture slik som på PZ85?
    Hmm, da tror jeg panasonic selv ikke har full kontroll eller så er det kun US modellene som har dette valget på denne modellen.
    Kunne vært interesannt å vite hvor stor betydning denne modusen har kontra å ikke ha det.....

Newcomer FSOL sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var endelig min px80 i hus

Fikk den levert i går.. med en skikkelig knekk i esken slik at esken hadde blitt kuttet rett av på siden :evil: Tollpost må ha vært litt vel uforsiktige, men hadde i det minste satt en lapp på esken om at det var en mulig skade på tvn. Får ringe Netshop idag og informere dem om dette i tilfelle senskader.

Var nedtur det, men når jeg først fikk pakket den opp og satt den oppå det nye tvbordet kom smilet raskt tilbake! UTROLIG bra bilde selv om jeg justerte alt av innstillinger ned til under 50%. Det hadde jeg absolutt ikke forventet!! Sitter ca 3,5/4 meter fra tvn og syntes nesten tvn (42") så liten ut:-D hehe.. men bildekvaliteten var virkelig en skikkelig opptur. Bra signal fra get og god scart gjør tydeligvis susen!

Så, i kveld (og resten av helga) blir det filmkveld gitt... så.. nå gjenstår bare å velge hvilken film som skal få ta seg av "jomfruturen" på den!:-D

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FSOL

Fikk den levert i går.. med en skikkelig knekk i esken slik at esken hadde blitt kuttet rett av på siden :evil: Tollpost må ha vært litt vel uforsiktige, men hadde i det minste satt en lapp på esken om at det var en mulig skade på tvn. Får ringe Netshop idag og informere dem om dette i tilfelle senskader.

Var nedtur det, men når jeg først fikk pakket den opp og satt den oppå det nye tvbordet kom smilet raskt tilbake! UTROLIG bra bilde selv om jeg justerte alt av innstillinger ned til under 50%. Det hadde jeg absolutt ikke forventet!! Sitter ca 3,5/4 meter fra tvn og syntes nesten tvn (42") så liten ut:-D hehe.. men bildekvaliteten var virkelig en skikkelig opptur. Bra signal fra get og god scart gjør tydeligvis susen!

Så, i kveld (og resten av helga) blir det filmkveld gitt... så.. nå gjenstår bare å velge hvilken film som skal få ta seg av "jomfruturen" på den!:-D
    Gratulerer :-D. Fikk solgt gamle tven min, så det skal mye til for at jeg ikke sitter med en splitter ny tv i stua mi også.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gråsonen
    Så langt jeg har fått med meg har den ikke "game modus". Det er det andre modeller som har, som PZ85. Sjekk mer info her http://avforum.no/forum/tv-apparater...-serie-11.html.

Har lett gjennom min egen, og finner bare muligheten til å sette en HDMI inngang til "SPILL"
    Fant denne i en test på nett...

"Even though there is no dedicated [Game Mode] available on the Panasonic TH42PX80Buy this for £684.99 at Dixons
    Use code 'AW20' to get £20 off , gaming response is never a concern – I measured its input lag to be equal to a Samsung F96 set to [Game Mode]".

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du bildet er bra over scart, da skulle du sett Planet Earth i HD over HDMI

Newcomer bjornetjeneste sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FSOL

TRANSFORMERS

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VAF
    Jeg har kjøpt meg PX 80. Er veldig fornøyd.

Min TV klikker når jeg slår den på. Først når jeg bruker knappen på tven så tikker det litt når jeg slår på med fjernkontrollen.

Er det noen andre som har dette?

Ja, samme med PV60 hvertfald.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra man er fornøyd med px80. Jeg ventet selv spent på denne, men i begge de butikkene jeg har sett den utstilt, synes jeg den markant blinker/flimrer.

Bare jeg som ser dette?

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kommer av overscan som man kan slå av.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med overscan av og 100 hz så er bildet steady as a rock...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Overscan

Sitat Opprinnelig postet av bler
    Dette kommer av overscan som man kan slå av.
    Hvordan slår man av overscan? Finner ikke det valget på min TV...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teknofilen
    Hvordan slår man av overscan? Finner ikke det valget på min TV...
    Tror det var under "oppsett" - et stykke nede.

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jippi:razz:

Nå kom tollpost med den nye tv'n min,px80e
    Akkurat fått den inn døra, så nå venter jeg på litt bære hjelp fra en
    kamerat.Han er blitt lykkelig eier av min gamle 42pa50.
    Klør i fingra mine etter å få den kobla opp:-P
    Alltid moro å oppgradere litt:-D

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Tror det var under "oppsett" - et stykke nede.
    Jeg leter også etter overscan, men finner det ikke. I bruksanvisningen så står den mellom sidepanel og inngangsetiketter, men i oppsettet på tv'n så står den ikke der.
    Er det bare visse modeller som har den eller?

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •