Erfaringer med Tatung V42MMFJ-ET2 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Okay, da utgår denne.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også lurt på denne til å erstatte min gamle 28" CRT i stua, men ut ifra disse erfaringene, så tror jeg at jeg drøyer en stund til.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Billige LCD'er

Som nevnt - jeg hadde denne TV'en på veggen og sendte den straks i retur. Senere har jeg sett de samme problemene som denne sliter med på andre billige LCD'er. Tipper dette er TV'er som posisjoneres som "budsjett-TV med riktig spekk - 3HDMI, fullHD etc" hvor selve bildekvaliteten lider. Sikkert en grei PC monitor, men ingen TV. Helt uforståelig hvordan Lyd&Bilde kan lande på sin konklusjon. Jeg har derimot landet på en annen budsjettvariant - Panasonic 42PX80 (plasma). Det er en helt annen opplevelse!

Newcomer Kjellis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hei, Kjellis.
    Har man til å slå av eller på TruDHD funksjonen ?

Hvis man har det, kan du jo prøve å slå den av og på mens du ser på en fotballsending for å se om det har noen innvirkning, evt hva som gir best resultat.

Sørg også for at Støyreduksjon ol. er slått av.
    Hei, har ingen av/på TruDHD såvidt jeg har funnet ut.
    Ser 2 fotballer på skjermen, trist nå som EM begynner

SKal ringe igjen mandag til teknisk og få sendt tv'n inn til sjekk. Var et firma i Kjeller som hadde rep av Tatung. Lite aktuelt å sende den helt dit nå som tv-esken er kasta. Må da finnes verksted her i Tr.heim....!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjellis
    Hei, har ingen av/på TruDHD såvidt jeg har funnet ut.
    Ser 2 fotballer på skjermen, trist nå som EM begynner

SKal ringe igjen mandag til teknisk og få sendt tv'n inn til sjekk. Var et firma i Kjeller som hadde rep av Tatung. Lite aktuelt å sende den helt dit nå som tv-esken er kasta. Må da finnes verksted her i Tr.heim....!!!
    Du fikk ikke tilfeldigvis noen fornuftig løsning på problemet ditt? Kjøpte samme skjermen og er sjokkert over at det er mulig å levere en TV i 2008 med et så stort etterslep som denne skjermen har. Kjøpte skjermen for å erstatte en 3 år gammel JVC 37" LCD som var i samme prisklasse den gangen. JVC-en leverer betydelig bedre bildekvalitet!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heldigvis funker den ok i HD fra PS3

Det ser ut som om det er oppskalering på selve skjermen som er problemet med etterslep etc på min skjerm. Når jeg gir den PS3 HD oppskalerte HDMI signaler, så ser det bra ut både fra spill, DVD og UPNP.

Så man må se på denne skjermen som en stor monitor, og ikke som TV.
    Om den da er verd prisen, kan man jo lure på..

Newcomer Kjellis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zerblatt007
    Det ser ut som om det er oppskalering på selve skjermen som er problemet med etterslep etc på min skjerm. Når jeg gir den PS3 HD oppskalerte HDMI signaler, så ser det bra ut både fra spill, DVD og UPNP.

Så man må se på denne skjermen som en stor monitor, og ikke som TV.
    Om den da er verd prisen, kan man jo lure på..
    Jeg bestillte ny HD tuner fra viasat og HD-kanalene.
    Tatungen var fremdels like dårlig og slet med etterslep av bilde, så fortsatt 2 fotballer selv i full HD.
    Jeg leverte min tv til reparasjon, og fikk tilbud om en ny tv, noe jeg takket nei til. FIkk oxo vite av butikkens tekniske avdeling at de hadde fått mange tv'r enten i retur eller til reparasjon. Jeg fikk valget om å legge imellom litt penger for så å kjøpe en annen tv, og det slo jeg til på. Butikken anbefalte meg fornuftig nok Samsung LE-A656 ("norsk versjon"), og den er helt fantastisk. Nå sitter jeg og koser meg med b.l.a. OL-sendinger i full-HD - knallbra bilde - har ikke ord for hvor bra det er!!!
    Mitt tips for dere som har en Tatung og er blitt lurt av alle testene som ga Tatung "best i test" score, ta kontakt med butikken og bytt den inn straks!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Vet dette er en veldig gammel tråd nå, men håper jeg kan få noen kjappe svar forde.

Jeg har problemer med etterlslepp også, helt umulig å se fotballkamper osv. Jeg kjøpte tv`n i butikk(Datakjeden) for 3/4 år siden. Er det bare å ta kontakt med de å si at tv`n er elendig og om de kan fikse den? Eller hvordan skal man gå fram?

Takk for alle tips =)

PS: Hvilken tv burde jeg eventuelt bytte til nå?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •