Håper noen tar seg tid til å lese dette og svare selv om problemet er både enkelt (og kjedelig)

Jeg har liten rutine på kobling med de "nye" kablene som HDMI og component. Anlegg som skal sys sammen:

Pana DVD-spiller med komponent, Xbox 360 med komponent, Pana PX80, H/K AVR645 med SVS SBS-01+ B&W PV1 i 5.1. (fikk forresten PX80 idag, meget fornøyd)!

Tenkte å koble komponent fra Xbox og DVD inn på H/K og videre med HDMI til PX80. Filmkvelden endte opp med scart fra DVD til PX80 ettersom bildet ble grønt når jeg forsøkte løsning 1. Har søkt i forumet og googlet uten å finne svar. Regner med problemet er veldig enkelt, kanskje et fluebein i en innstilling jeg har glemt?

Tjener jeg noe på å la componentsignalet gå via H/K og videre som HDMI til tv? Hva tjener jeg evt på å bruke optisk utgang på DVD-spilleren? Jeg har en drøss andre spm, men begynner forsiktig

Fant ut at alle kablene jeg hadde lyst på koster skjorta, kjøpte enkle kabler mot elkjøp-selgerens anbefaling, regner med det ikke er stor forskjell på komponent/HDMI kabler.

Takk
hilsen
Knut