LE40F86BD eller KDL40W3000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LE40F86BD eller KDL40W3000

Klarer ikke bestemme meg for hvilken jeg skal velge,var på Siba igår og så de side om side.Synes egentlig at Samsungen var best,virket som Sonyen hakket litt på visning av siste Bond filmen.Men sonyen har fått sinnsykt mye skryt her mens samsungen er nesten ikke omtalt.HVEM SKAL JEG KJØPE? Bruks området er PS3, film og tv titting

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henningny
    Klarer ikke bestemme meg for hvilken jeg skal velge,var på Siba igår og så de side om side.Synes egentlig at Samsungen var best,virket som Sonyen hakket litt på visning av siste Bond filmen.Men sonyen har fått sinnsykt mye skryt her mens samsungen er nesten ikke omtalt.HVEM SKAL JEG KJØPE? Bruks området er PS3, film og tv titting
    At sony sin skjerm hakker er fordi de i butikken ikke har stillt inn skjermen riktig så det skal du ikke bekymre deg for og jeg har selv sony og er meget godt fornøyd med den.
    Mvh bigtor

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan desverre ikke sammenligne skjermer som viser samme bilde i butikker. Den splitteren siba på alnabru, elkjøp lørenskog mm. bruker er synderen til hakkete bilde. Bildet er heller ikke kalibrert riktig, og tv er stort sett bare tatt ut av eska og satt på.

Det beste du kan gjøre er å kjøpe begge, kalibrere dem, og teste dem hjemme. Så leverer du den du ikke liker..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shpongle
    Det beste du kan gjøre er å kjøpe begge, kalibrere dem, og teste dem hjemme. Så leverer du den du ikke liker..
    Yter et flertall av elektro-sjapper en slik service? Vanlig ville jeg tro at de helst ikke ville det, da TV'en da er brukt og den blir vanskelig å selge uten tap?

LE40F86BD er sinnsykt rask. Ser du mye på film så trenger du ikke 100Hz'en Samsungen har. Jeg så Pirates of the Caribbean på den med 100Hz på, så nesten ut som om enkelte av scenene med mennesker var 3D animert!(Tenker ikke på spøkelsesfigurene nå.)

KDLW3000, har en tendens til å "lægge" litt ved panorering og vipping i bildet, heller ikke spesiellt rask ellers. Skal du se på film og ikke fotball så er svartnivået fint syns jeg, ikke KURO, men det er fint. Kontrastene er derimot helt sjukt bra på Samsungen.

Dette er slik jeg ser det, sikkert noe som har en HELT annen oppfatning, men sånn er det jo.

Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DTS Audio
    Yter et flertall av elektro-sjapper en slik service? Vanlig ville jeg tro at de helst ikke ville det, da TV'en da er brukt og den blir vanskelig å selge uten tap?

LE40F86BD er sinnsykt rask. Ser du mye på film så trenger du ikke 100Hz'en Samsungen har. Jeg så Pirates of the Caribbean på den med 100Hz på, så nesten ut som om enkelte av scenene med mennesker var 3D animert!(Tenker ikke på spøkelsesfigurene nå.)

KDLW3000, har en tendens til å "lægge" litt ved panorering og vipping i bildet, heller ikke spesiellt rask ellers. Skal du se på film og ikke fotball så er svartnivået fint syns jeg, ikke KURO, men det er fint. Kontrastene er derimot helt sjukt bra på Samsungen.

Dette er slik jeg ser det, sikkert noe som har en HELT annen oppfatning, men sånn er det jo.

Lykke til.
    Takk tror jeg satser på Samsungen.synes bildet er skikkelig bra,og sort nivået er utrolig rått

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DTS Audio

Lykke til.
    Vel da regner jeg med at du ikke har sett en W3000 som har vært riktig innstillt for det du skriver her opplever jeg ikke på min W3000.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er utifra samme bilder spilt fra Blu-Ray spiller, 100Hz på og av litt om hverandre.

Akkurat, vi har antakelig sett de i forskjellige innstillinger. Kommer jo litt ann på omgivelsene TV'n er plassert i, hvordan man ser det.

Var ikke mye "lægg" i bildet, slik at man blir irritert av det, men hvis man spesiellt ser etter det, så syns jeg det var litt. 100Hz gjør jo sitt når den er på, men syns bildet flyter bedre på Samsungen ellers også.
    Det er sånn jeg ser det, sier ikke at det er riktig eller fakta.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •