Piksel feil på plasma tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Piksel feil på plasma tv

Hei,
    Jeg poster denne her i håp om at noen kanskje vet mer enn meg. Jeg har nemlig funnet flere defekte piksler på min 42" Samsung plasma TV. Er det sort i bilde er de defekte pikslene også sort. Men når det forandrer til farger og hvit blinker de mellom sort og det som er fargen rundt den defekte pikselen. Ut ifra denne er kanskje 2 av pikslene innenfor A-zone og 2-3 utenfor. Nå tok jeg bare en kjapp sjekk, men det kan muligens være flere defekte piksler.

Er det noen som vet eksakt hvordan denne Samsung "Pixel-garantien" funker i praksis? ...har jeg krav på nytt TV, reparasjon, pengene tilbake etc?
    PS! TV er ca 2 år gammelt.

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SAMSUNG's Digital World - Press Release

Her heter det:

Samsung is committed to continuously developing its digital visual technology and launching the most state-of-the-art Plasma and LCD TVs with unprecedented size and quality to the Hong Kong market. As testament to its innovation and award-winning R&D programmes, Samsung’s 4th Generation 42” Plasma TV (PS42S4S & PS42P4H) has become the first model to be awarded the Electronic and Mechanical Services Department’s Energy Efficiency Label, further confirming its accomplishment and dedication in providing the highest quality products to its consumers.

To celebrate this latest Samsung milestone, customers who purchase selected Samsung Plasma TVs in June 2004 will enjoy the following special offers*:

• Samsung’s first-ever 7-year guaranteed warranty service, which only costs HK$499 per year (including labour costs, parts and panel) with fees waived for the first two years (applicable to PS42S4S and PS42P4H)

Internasjonalt kunne man altså kjøpe seg en 7-års garanti men jeg ville hørt med forhandleren i første omgang, "ca." 2 år gammelt har også mye å si. Er det mindre enn 2 år siden kan du sloss for en garantisak. Etter 2 år kan du bruke reklamasjonsretten på produkter som er ment å vare i (mer enn) 5 år.

Som oftest går det greit, jeg hadde en 3 år gammel crt som tok kvelden og jeg fikk ny etter å ha kranglet litt. En tid opererte bransjen med en feilmargin på døde pixsler slik at de avskrev seg ansvar ved pikselfeil innenfor gitte satser.

Ellers er vel saker som dette snadder for FBI og TV2 Hjelper Deg :-D Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

Sjekk på samsung.no, under Ofte Stilte Spørsmål, kategori tv. Der står det kort om pixel garantien.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Jeg får høre hva de sier i morgen, men de er ikke alltid like forståelsesfull og hjelpesom på Expert synes jeg. Kjøpte TVen februar -06...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •