Samsung LE52F96BD eller Philips 52PFL9632D

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE52F96BD eller Philips 52PFL9632D

Tror endelig jeg har bestemt meg for å gå for 52" lcd. Da er de alternativene som jeg har funnet:

Samsung LE-52F96BD
    Philips 52PFL9632D
    Sony KDL-52X3500

Prisene er jo forholdsvis like, og det går nok en måned eller to til før jeg kjøper, slik et prisen forhåpentligvis har godt ned mot, og kansje under 25k

Men er det noen som har erfaring med noen av disse, eller har klare meninger for hvilen modell jeg bør gå for?
    Har ikke så mye peiling selv på dette, men ser jo at spesifikasjonene på de nevnte modellene er meget bra, og ganske lik!

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsungen har jo en klar fordel over de andre to i og med at den har dynamisk LED-baklys. Det varierer litt mellom ulike tester hvor godt dette oppfattes å fungere, men variasjonene synes å være mellom "veldig bra" og "helt fantastisk" etter hva jeg har forstått. Så jeg ville valgt den, om du nå har bestemt deg for LCD da... Om du kan leve med at den har blank skjermflate da, er jo litt smak og behag om man liker det (I do )

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Samsung LE-52F96BD, og er meget fornøyd med den, 'overall'.

Den er litt 'kresen' på vinklingen du ser den fra. Skal du ha 100% sortnivå (som den er kjent for) må du sitte rett på. Skal ikke så veldig store vinkelen til før sortnivået blir merkbart dårligere på den siden av skjermen som da er lengst fra deg. MEN, når jeg sier merkbart så mener jeg bare dét (altså ikke veldig synlig). Det synes f.eks. dersom det er en 4:3 sending og du har sorte striper på sidene. Da vil - dersom du sitter litt ute på kanten - den borterste stripen være litt lysere enn den andre. Er det 16:9 sending (eller DVD - BD) vil det nok ikke merkes før man kommer litt lenger ut på siden, og da bare i veldig mørke scener.

I tillegg kan man oppleve 'haloer' rundt lyse objekter på en svart bakgrunn, men også dette er merkbart mest når man står nære TVen, eller sitter og ser på den fra en vinkel.

Sitter du ca. tre meter eller mer fra TVen og mer eller mindre rett på, er alt meget bra.

-Og dette sier jeg, som for to måneder siden betalte 10.000,- mer enn det du kommer til å behøve å gjøre.... (aaaargh! :-x )

Løyp og kjøyp (men sjekk ut de andre først, da).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •