Sony KDL-40W3000 oppløsning?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Jaune sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony KDL-40W3000 oppløsning?

Beklager å måtte starte enda en tråd ang denne TVen, men jeg finner ikke noe svar etter og ha søkt flere ganger.

Bestemte meg for denne TVen i går, ringte Sony og fikk beskjed om så lange mitt skjermkort støttet 1920x1080 så skulle TVen gjøre det på både HDMI og VGA. Sitter litt med en irriterende følelse av at jeg gjør noe galt, for ikke 1920 oppløsning i fullformat, TVen støtter det men jeg for kun2/3 av skjermen til å vises. Smart, Zoom, 14:9 osv er ikke valgbart med den oppløsning.

Lest på Komplett av en anmelder at han var strålene fornøyd med 1920x1080 oppløsningen på denne TVen (VGA, samme bruker jeg) Brudd i DVI kablen

Noen som har noen kvikke tips å komme med en sen onsdags kveld.

JanA

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erfaringsmessig fungerer ikke alltid oppløsninger større enn 720p via VGA. For liten båndbredde i kabelen.

Dog er det som regel ikke resultatet du opplever som er problemet, men som regel et bilde med nedsatt lysstyrke og "falming av bildet".

Skaff deg derfor ny (eller lån en) DVI-kabel og sjekk om det fungerer da.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for raskt svar

Ja jeg for vente til lørdag, da er vel butikkene åpne igjen.
    Jeg får klare meg med 1680x1050 i mens.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Hadde samme problem på min 46W3000 med et ATI2600XT kort via HDMI. For min del så var det bare å endre frekvensen på skjermkortet fra 60Mhz til 50Mhz.

Høres ut som om du har samme problem.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de meget interesserte:
    Alt funkker som det skal nå, det var få alternativ på en formiddag påskeaften så da gikk turen til Biltema og de hadde assorterte utvalg av HDMI løsninger.
    Plukket med 1 HDMI -HDMI 5m, 1 DVI-HDMI 10m og 1 DVI-HDMI 5m + et lite adapter (Hun)HDMI-DVI(Han). Gikk for 10m først siden det er det jeg helst bør ha, og det var ingen problem, TV gikk rett i 1080p i oppstarten og i Windows gikk den 1280x720, forandret til 1920x1080 og vips så var det gjort.

Fikk kanskje i overkant skarpt bilde, sikkert bare litt tweaking så er det fikset. Synes det virker som om det er godt med juterings muligheter på denne TVen, det skal Sony ha.

Så da er det bare å henge Qpvision på soverommet og kjøpe en ny PC så blir nok ting så bra, så for man heller ty til en god romantisk film hvis andre ting skulle svikte og slappe av

God Påske!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •