Hjelp med LG MZ-42PZ45v!!!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer storole sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med LG MZ-42PZ45v!!!!!

Hei!

Trenger hjelp til min nyervervede LG MZ-42PZ45v!

Er ikke fornøyd! Hudtoner er helt forferdelig! Kun studiosendinger fra NRK o.l. ser noenlunde bra ut. Det meste ser overeksponert ut! Har stilt og stilt til jeg ikke har mer å finne på! Er det noen som har noen hint, og evt. kjenner til problemet?

Hvis jeg ikke finner ut av dette blir det Angrefristloven neste!

Data og tegnefilm er konge, men jpg stillbilder og film (DVD) er egentlig "dritt"! Alle bilder ser ut som om de er overeksponerte!

Kan det være AV-Input kortet som fulgte med som er dårlig?

mvh OT

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde aldring trodd at noe til 30k kunne se så lite levende ut! Minner meg om bilder fra den tiden PC?er hadde 256 farger (= 4 bit)!

Men, jeg tror at mine negative ord ikke må tas for alvorlig! Har nemlig studert andre skjermer, og kommet frem til at disse alltid er utrustet med demonmateriale som er ekstremt Plasma vennlig!

Når jeg krevde å få se andre filmer på skjermene, var ikke selgeren så ivrig lengre, og joda, samme feilene kommer frem!

Min LG er pakket og klar for retur! Jeg er ikke klar til å betale 30k for å sitte å irritere meg over feil i bildet, isteden for å få med meg hva som skjer på skjermen!

--> OT

PS! Jeg skal sjekke ut Fujitsu og Panasonic! Vi får se, men 32" ble plutselig veldig liten!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ....det er nok 8-bits svakheten du ser, storole! I tillegg kan det synes som om fargehåndtering også er litt på jordet... Har du forsøkt å tweake fargene litt? Uansett, synes du graderingene blir for ille, er det kun Pioneer, Panasonic og Fujitsu som gjelder. Det er da av disse kun Panasonic som i tillegg til økt fargedybde også leverer kontrastnivåer på nivå med LGen du returnerer... MEN moroa koster selvsagt! En Panasonic 42" PA20 ligger på ca. 45k, men det er kanskje verdt det??

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke som mål å kjøpe noe som kun er brukelig til å se tegnefilmer og datagrafikk! Selv om det er datagrafikk disse i utgangspunktet er laget for.

LG'en med TV-Tuner, Bordstativ og Video-kort, kommer (veiledende) på 36K+, Panasonic PW6 kommer på ca. 34K (Før pruting!) Har egentlig ikke bruk for tv-tuner. Funderer også på 37" til Panasonic! Det eneste er at Panasonic's PW serie, må utstyres med "ekstra" inngagner! k++

-->OT

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •