Importere Pioneer Kuro 50" fra USA - latterlig billig men noen haker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Importere Pioneer Kuro 50" fra USA - latterlig billig men noen haker?

Hei,

Har siklet lenge på Pioneers 50-tommer med Full HD, PDP-LX508D.
    Test av Pioneer PDP-LX508D Plasma-TV - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester

Men den kostet jo oppi 55.000kr, litt dyrt.

Ser at hvis jeg importerer fra USA, kan jeg få en Kuro med full HD til under 22.000kr inkl. moms. Litt annen typebetegnelse: PDP-5010FD.

Dette er jo litt andre modeller, men den grunnleggende kvaliteten skal vel være den samme, eller?

Link her:
    Amazon.com: Pioneer KURO PDP-5010FD 50" 1080p Plasma HDTV: Electronics

Noen ulemper med å bestille fra Unaiten?

mvh Thorstein Korsvold

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke vet jeg, men kan tenke meg NTSC-tuner og 110 Volt i alle fall.
    Skal du ikke bruke den til anent en "skjerm" er det vel bare å skaffe seg en omformer fra 110-->230 V så må det vel være greit.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tkorsvold
    Tja, sikkert kjekt ved feil å sende den i retur? Tenker på garanti ol i første hånd jeg. Det er jo uansett en anselig bunke kr. Hvorfor ikke feks kjøpe seg en Panasonic skjerm her hjemme i samme klassen (ja, jeg vet Pioneer er i egen klasse...) med full hd og 50" i stede for å løpe en stor risiko i forb. med frakt, garanti og bedre reklamasjons rett her hjemme i norge?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sender virkelig amazon tver fra usa. første gang jeg har hørt. er det ikke en del regler som hindrer det?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder garanti, har disse tvene såvidt jeg vet ettårs verdensgaranti, dvs at Pioneer Norge må fikse feil det første året. Uansett kan jeg reparere MYE for det jeg sparer på å bestille fra USA.

Amazon sender i utgangspunktet ikke til Norge, men man kan jo bruke f.eks. Jetcarrier. Da sendes varene fra Amazon til en amerikansk postboksadresse eid av Jetcarrier som så videresender hit. Link:
    VG Nett| Dine Penger : Slik «lurer» du nettbutikken

T

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten sikkert riktig det der med tuneren.

Vil uansett bruke skjermen som en filmskjerm primært, ikke som en tv.

T

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer 50" Plasma PDP-508XD KURO - Netshop.no - pc data foto minne digital

Er det mye forskjell fra denne da?

Edit; Er vel kanskje ikke Full HD....

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har siklet lenge på Pioneers 50-tommer med Full HD, PDP-LX508D.

mvh Thorstein Korsvold
    Største ulempen er at en del av skjermene på d4t amerikanske markedet ikke har innstillinger for 50Hz PAL, det må du sjekke nøye først. Det er litt kjipt å sitte med en skjerm til 20 lapper som bare viser 60 Hz 59,94 / 24 frames bilder i NTSC, det går jo om du kun kjører USA DVD og BluRay maskiner............

De europeiske skjermene har både amerikanske og europeiske instillinger så godt som alle sammen, det er IKKE vanlig i USA.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en annen her på forumet som har importert en PDP-5080HD til rundt 18k. Problemet med skjermen er at den ikke støtter PAL bare NTSC. Men dette gjelder ikke dersom du mater tven med digitale signaler over HDMI fra f.eks. en digitaldekoder eller DVD/BD-spiller. Det kan se ut som tven ikke støtter 576i/p så du må nok anskaffe deg en oppskalerende dvd-spiller a type Oppo 983H eller noe annet, dersom du ikke allerede har dette. 50/60hz problematikken er et ikketema etter hva han sier og du kan også lese på spesifikasjonene her for å få det bekreftet. Pioneer - press release

"Power supply: AC 100 V 50 Hz /60 Hz"

Strømadapter må du riktignok skaffe, men det finner du billig på amerikanske nettsider som har spesialisert seg på dette som f.eks. Alldual
    Jeg vil anbefale deg å kjøpe en transformator på 3-4 ganger merkeeffekten til tven da denne trekker mer enn oppgitt i startøyeblikket. Dessuten har du da nok Amp. til en kraftig forsterker/receiver til halvpris senere.:-D

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    50/60hz problematikken er et ikketema etter hva han sier og du kan også lese på spesifikasjonene her for å få det bekreftet. Pioneer - press release

"Power supply: AC 100 V 50 Hz /60 Hz"
    Vær obs på at det er to 50/60 Hz problematikker her, det ene er powersupply, det er det som oftest ikke noe problem med, det andre er bildefrekvensen, antall bilder pr sekund, og her sier spesifikasjonene fra linken din følgende:

Three HDMI 1.3 terminals supports 1080p/60-Hz and 1080p/24-Hz input signals, and Deep Color 36-bit (RGB or YCbCr) color depths for color reproducibility of greater detail as well as 16-bit, 20-bit, and 24-bit (RGB or YCbCr) color depths.

Det står ikke spesifikt at den støtter 25/50 bilder i sekundet, det kan bety at bilder fra europeiske spillere og tunere ikke funker særlig bra.
    Be om dokumentasjon på at dette er ok før kjøp, så er dere trygge.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av telecaster
    Vær obs på at det er to 50/60 Hz problematikker her, det ene er powersupply, det er det som oftest ikke noe problem med, det andre er bildefrekvensen, antall bilder pr sekund, og her sier spesifikasjonene fra linken din følgende:

Three HDMI 1.3 terminals supports 1080p/60-Hz and 1080p/24-Hz input signals, and Deep Color 36-bit (RGB or YCbCr) color depths for color reproducibility of greater detail as well as 16-bit, 20-bit, and 24-bit (RGB or YCbCr) color depths.

Det står ikke spesifikt at den støtter 25/50 bilder i sekundet, det kan bety at bilder fra europeiske spillere og tunere ikke funker særlig bra.
    Be om dokumentasjon på at dette er ok før kjøp, så er dere trygge.
    Du har et poeng der. Men jeg støtter meg på det kennethg sier, og han er den eneste jeg vet om som har praktisk kjennskap til problematikken. Han sier det funker å bruke den nye digitaldekoderen til Get med HDMI på hans 5080HD og europeisk xbox med PAL-tvsignal funket også over komponent. Å få dokumentasjon fra Pioneer USA på at tven skal fungere med 50Hz signaler tror jeg kan bli vanskelig ettersom det ikke ligger i markedsstrategien til Pioneer at vi i Europa skal importere billige tver fra USA. Dersom du tkorsvold, lurere på noe mer, anbefaler jeg deg å sende en pm til kennthg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for tipsene!

Dette kan jo absolutt bli aktuelt!

Thorstein K

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for tipsene!

Dette kan jo absolutt bli aktuelt!

Thorstein K

Legger du ut noe mer etterhvert som du finner ut mer? Dette er interessant!

Mvh
    Ørnulf

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok ingen bestilling helt med det samme. Tipper jeg venter til feriepengene mine kommer om ca to måneder :-D

Og så avhenger det litt av om jeg finner en sonefri Blu-ray spiller.
    Så lenge jeg kan koble til sonefri BD og ekstern TV-mottaker (gjerne som et kort i en HTPC) og PAL vs NTSC ikke er noe problem, da bestiller jeg!

Skal holde dere oppdatert!

T

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikket litt på å ta inn en PDP-6010FD fra USA. Har i den annledning vært i kontakt med en seriøs selger der borte. I følge han så tar denne skjermen 220V samt 720/50p på HDMI.

Det som gjør at jeg er litt betenkt er frakten. Har du vurdert det? Fly eller båt? En plasma skal vel helst transporteres i stående stilling?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har igrunn ikke tenkt mer på frakten enn at jeg antar at sånne skjermer blir veldig bra pakket inn fra fabrikken :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomala
    Har kikket litt på å ta inn en PDP-6010FD fra USA. Har i den annledning vært i kontakt med en seriøs selger der borte. I følge han så tar denne skjermen 220V samt 720/50p på HDMI.

Det som gjør at jeg er litt betenkt er frakten. Har du vurdert det? Fly eller båt? En plasma skal vel helst transporteres i stående stilling?

Heisann

Har laget en tråd i "Produkt- og prisjakt Video" angående akkurat dette. Ønsker SVÆRT gjerne at du kommer med dine erfaringer i den tråden, spesielt med tanke på hvilken selger du har snakket med.

Og til alle dere andre - jeg har altså laget en FAQ om dette temaet, men den ble altså flyttet fra dette forumet til "Produkt- og Prisjakt", av en eller annen grunn. Spread the word.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •