Anskaffet Philips 37PFL3312 - justerer lys av seg selv! :(

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anskaffet Philips 37PFL3312 - justerer lys av seg selv! :(

Hei, i går kjøpte jeg denne TVen Philips 37PFL3312: og er fornøyd med den. Bortsett fra et par ting som jeg lurer litt på.

1. Det virker som at den justerer lys osv av seg selv utfra hvor mye lys som er på skjermen. Dette er definitivt ikke bra og skulle gjerne ha fått slått det av!
    Er det mest mørke partier på skjermen så justerer den selv slik at det blir enda mørkere av seg selv! Samme når det er mest lyse partier.

2. Det står i brukermanuelen at det skal være et valg på menyen som heter "Installer", men dette har jeg ikke! Og derfor får jeg ikke søkt inn kanaler osv. Når jeg først slå på TVen for første gang så begynte den å søke etter kanaler osv, men vil jo gjerne ha mulighet til å søke inn i ettertid også!

3. Når jeg kobler til en minijack til uttaket på headphones så er det fortsatt lyd i høyttalerene på TVen.. Skjønner ikke helt dette. Ville tro at hele poenget med uttak til hodetelefoner var at det ikke skulle være lyd i disse da?

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Kenny Bones
    Hei, prøvde å søke etter denne modellen på google osv men fant fint lite om denne. Har noen prøvd den? Grunnen til at jeg tenker på den er fordi den akkurat nå koster knappe 7000,- på Obs! Samt at jeg får medlemsfordeler osvosv. Men, er det et godt kjøp? Kan den sammenlignes med andre?

Jeg tenkte også eventuelt på Toshiba 37X3030DG til litt over 8000,-. Hva synes dere? Kan disse sammenlignes og hva er det beste? Jeg ser at Toshibaen har Full HD ihvertfall.

Philips 37PFL3312:

37''LCD Flat tv i High Gloss Black finish, HD ready, Digital Crystal Clear, Dynamisk kontrastforbedring, 3D kamfilter gir et knivskarpt bilde, Digital støyreduksjon, Progressive Scan, 6ms responstid og 500 siders smart tekst. Bordstativ medfølger. Kan også henges på vegg (VESA 600 x 400mm)

1366x768 (HD-Ready)

2 x HDMI
    2 x Scart
    Komponent
    AV, S-VHS og hodetelfon-utgagpå siden

500 cd/m2
    5000:1 Dynamisk
    __________________________________________________ ____________

Thoshiba 37X3030DG:

1920x1080 (WUXGA)
    Kontrast: 800 :1
    Kontrast Dynamisk: 200 :1
    Lysstyrke: 500 cd/m2
    Den burde holde til d meste,men tipp topp er dette jo ikke.Men har du ikke full hd matriale som bla... blue ray ,og er fornøyd med det nest beste er det ingen grunn til og tvile på dette apparatet Philips leverer meget gode tv i de fleste sjangere og prisklasser.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare bumpe denne.. Må da gå an å overstyre noen innstillinger? Håpløst hvis dette ikke går an. Skulle gjerne også hatt tips om hva som er beste innstillinger for denne også hvis noen har peiling. Finner ganske lite om denne TVen på google, men går ut fra at andre apparater også bruker samme panel? Så jeg kan kanskje bruke innstillinger basert på andre apparater?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, i går kjøpte jeg denne TVen Philips 37PFL3312: og er fornøyd med den. Bortsett fra et par ting som jeg lurer litt på.

2. Det står i brukermanuelen at det skal være et valg på menyen som heter "Installer", men dette har jeg ikke! Og derfor får jeg ikke søkt inn kanaler osv. Når jeg først slå på TVen for første gang så begynte den å søke etter kanaler osv, men vil jo gjerne ha mulighet til å søke inn i ettertid også!
    Prøv å velge kanal 1, og ikke en AV kilde, så trykker du på meny, nå bør du ha installer valget.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, takk! Har ikke tenkt på dette før i hele tatt! Skal teste dette når jeg kommer hjem. Virker jo nå ganske logisk egentlig.
    Forslag til de andre punktene? Hovedsaklig dette med at den justerer lys automatisk?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, takk! Har ikke tenkt på dette før i hele tatt! Skal teste dette når jeg kommer hjem. Virker jo nå ganske logisk egentlig.
    Forslag til de andre punktene? Hovedsaklig dette med at den justerer lys automatisk?
    Sitter på jobb nå, men viss jeg ikke husker feil så finner du denne også under samme menyen. Mener det fins en "snarvei" på fjernkontrollen også, kansje nederste knapp til venstre, eller husker jeg helt feil...?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det finnes en snarvei for et eller annet kontrast-greier. Men dette gjør ingenting med at lyset endrer seg. Det som skjer er vel at sortnivået ser ut til å bli mørkere. Ihvertfall når jeg ser film. Har prøvd alt i menyen også, men finner ingenting som ser ut til å endre dette. Har jeg bare visst hva det heter for noe så har jeg kunnet søkt det opp ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest råmasse på nettet ser jeg at Philips-TVer har et problem med at det ikke går an å sku av dette via de vanlige valgene i menyen. Men det går vistnok an via Service Menu. Men jeg aner ikke hvordan jeg kommer meg dit?

Vet noen noe om dette? Kan en tekniker hjelpe med dette? Leste også at enkelte fjernkontroller kan hjelpe meg å komme meg inn i disse menyene?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To activate SERVICE-DEFAULT:
    Press 0 6 2 5 9 6 and then the [menu] button
    The message ‘Service Default’ appears and channel ‘SER T’ will be selected. This only sets some settings to a preset value (channel/color/brightness/volume and such).
    This mode is primarily intended to set things to a predefined state for servicing. Measurements/adjustments are usually carried out with service default active. You can exit the service default mode by placing the TV into standby (not through the mains switch).

To activate SERVICE-MODE:
    Press 0 6 2 5 9 6 and then the [i+] button (Note: the [i+] button is also known as [OSD] or [STATUS] button.

After pressing 0 6 2 5 9 6 the message ‘Dealer’ should have appeared.

Other codes which seem to work:
    0 1 6 2 5 9 6
    0 3 6 2 5 9 6
    0 4 6 2 5 9 6
    0 7 6 2 5 9 6
    0 8 6 2 5 9 6

These alternative codes have just an additional number after the '0'.The additional number is any number which was not part of the 'original' code.
    More precisely: the number following the '0' can be repeated multiple times, so
    0 1 1 1 6 2 5 9 6 is also acceptable.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg greide å komme meg inn i menyen ved å taste 062596 og så [i+].
    Da kom jeg inn i noe helt annet der det stod SAM til høyre.
    Alle menyvalgene stod bare som 1,2,3 osv. Ingenting som tilsier hva alt gjør for noe, så jeg torde ikke endre på noe som helst. Det jeg må få funnet ut er hvilken innstilling som står for akkurat dette problemet. Backlight dimming har jeg hørt andre på nettet har brukt som eksempel og det er vistnok dette som også står i flere Philips service menualer.

Men så har det vel med hva slags panel TVen min er i?
    Det fulgte med et diagram over elektronikken i TVen og der står det:

3139 125 63961 SERVICE DIAGRAM LC07 SSB SCART

Går ut fra at det er teksten markert i fet skrift som beskriver panelet?
    Er det sansynlig at Philips har brukt samme fremgangsmåte på flere av modellene sine da? Fant denne lenken som beskriver det litt:

Philips 32pfl5322 disable dynamic dimming?? - AVForums

Legg merke til at det tydeligvis er samme som jeg har (LC07) så burde det da være samme fremgangsmåte? Noen som har gjort dette før? Føler det er litt teit å ødelegge TVen lissom..

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vær Forsiktig med dette.

Alle menyvalgene stod bare som 1,2,3 osv. Ingenting som tilsier hva alt gjør for noe, så jeg torde ikke endre på noe som helst. Det jeg må få funnet ut er hvilken innstilling som står for akkurat dette problemet. Backlight dimming har jeg hørt andre på nettet har brukt som eksempel og det er vistnok dette som også står i flere Philips service menualer.

Er det sansynlig at Philips har brukt samme fremgangsmåte på flere av modellene sine da? Fant denne lenken som beskriver det litt:

Legg merke til at det tydeligvis er samme som jeg har (LC07) så burde det da være samme fremgangsmåte? Noen som har gjort dette før? Føler det er litt teit å ødelegge TVen lissom..
    Vær ytterst forsiktig med og gjøre noe som helst i servicemenyn,vær klar over at du mister all garanti,skulle det skje noe med tv,n.Jeg var selv inne og sjekket en samsung modell jeg hadde og dette gikk godt,da jeg skrev opp alt fra fabrikk før jeg stilte om.Dette gjaldt anng sortparti på tv,n ,og tv,n ble bedre etter det jeg gjorde.Jeg fulgte en svensk link!! Men du kan fort gjøre vondt værre med og gjøre om noe her,uten største forsiktighet.Jeg ville heller ha kontaktet Philips service om dette

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror Philips bruker mye de samme menyene, fordi min tv er en plasma tv(42PFP5532D), men alle disse "komandoene" virker på min tv også. Som sagt tidligere her, er det lurt å skrive ned alle verdiene FØR du prøver på noe. Jeg fikk stilt litt ned på grønnfargen i denne menyen, og nå er jeg kvitt det irreterende grønnskjæret som av og til kom i mørke sener.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt en e-post til Philips kundeservice. Får håpe de svarer!
    Men hvis dere ser på den lenken i den forumtråden jeg postet ovenfor så ser dere at det står "LC71ELA" som "chassis-nummer".
    http://www.robuust.nl/~maarten/LC71ELA.pdf

Hva det måtte bety aner jeg ikke, men når jeg går inn i service-menyen på TVen min står det faktisk "LC71EL1-1.22" Kan det være en sansynlighet for at det er samme fremgangsmåte på min egen TV da?

Likevel sinnsykt usikker.. Det står jo faktisk ikke på selve TVen hva disse bits og bytene faktisk gjør. I dette bildet her:

Kan dere se at det er under OP2 og under Bit4 at dette valget ligger.
    Men spesielt når jeg ikke er sikker på om denne service manualen faktisk fungerer for min TV også. Skulle ha fått tak i den som definitivt er for min TV uansett. Jeg har jo f. eks ikke ambilight. Hva er da istedet for denne verdien på min lissom? Vil da alle de andre valgene bli forflyttet opp? Nei, jeg må bare først og fremst vente på Philips kundeservice for dette. Eller kanskje noen her vet hvordan jeg får tak i service manualen for min TV?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumpe?
    Ingen som tilfeldigvis har servicemanualen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, vil bare informere om at jeg nå har fått ordnet dette ved å endre én innstilling i servicemenyen. Fikk kontaktet en servicetekniker fra InfoCare som fortalte meg at ved å forandre Op2 fra 023 til 007 så skulle det bli bra. Noe det faktisk ble!

Helt detaljert kom jeg meg inn i servicemenyen ved å trykke 062536 for å så trykke på [i+]. Så kom servicemenyen opp.

Da trykket jeg på et menyitem som heter Options. Her endret jeg Op2 fra 23 til 7. (023 og 007 ble 23 og 7). Trykte så på lagre og slo strømmen av på TVen for å så slå det på igjen. Og da var det i orden!
    Bare til informasjon til andre som kanskje har samme problem! Og det er helt trygt, ingenting annet enn baklyset som sluttet å dimme.

Edit: Men nå ser jeg også hvorfor de sansynligvis har hatt det på i hele tatt. Det er nok for å skjule det litt smådårlige sortnivået. Derfor skulle jeg gjerne ha fått skrudd ned styrken på baklyset en smule. Går ut fra at dette også går an å få gjort i servicemenyen. Holder på å finner ut av dette nå. Poster update etterhvert!

Newcomer Caldera sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viftestøy?

Hei. Er det noen som kan opplyse om denne har innebygget vifte?

Mvh

Caldera

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •