Er det meg eller Elkjøp det er noe galt med (CRT vs Plasma/LCD) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sinsen
    Jo, det stemmer, men jeg vil gjerne komme så nære som mulig det rette valget før jeg kjøper, og eventuelt bytter.
    Det skjönner jeg godt.
    Jeg synes du skal si hva du primärt skal bruke TV-en til og hva slags lysforhold det er der den skal brukes.
    Siden du har en CRT som du er fornöyd med, regner jeg med at du ikke har problemer med solskinn direkte på TV-en. Av samme grunn konkluderer jeg også med at den ikke skal brukes i forbindelse med PC.
    Stemmer dette er det to TV-produsenter jeg anbefaler. Panasonic eller Pioneer, da snakker vi altså plasma.
    Leser du tester i diverse blader vil du se at disse TV-ene kommer ut på topp i omtrent samtlige tester (hvis man ser bort fra Panasonics Full-HDTV i siste nummer av Hjemmekino).
    Den nye generasjonen Panasonic anbefaler jeg å få testet ut, vil tro den ligger relativt närme din preferanse.
    Har selv en Pioneer plasma og synes ingen TV-er jeg har sett kan måle seg med den. Jeg har kabel TV med HDMI inn i TV-en.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruksområdet er i hovedsak alminnelig TV-bruk, med en Get HD dekoder som kilde, i tillegg en god del film. Rommet jeg skal bruke den i er en standard stue, men det er relativt gode muligheter til blending. I tillegg er spill relevant, og også noe pcbruk om mulig, men det vil ikke være det viktigste.

Jeg tror et godt valg for meg kanskje kan være en PZ85, siden den da også har (også i Europa?) "Gaming mode" og PC-inngang.

Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Det skjönner jeg godt.
    Jeg synes du skal si hva du primärt skal bruke TV-en til og hva slags lysforhold det er der den skal brukes.
    Siden du har en CRT som du er fornöyd med, regner jeg med at du ikke har problemer med solskinn direkte på TV-en. Av samme grunn konkluderer jeg også med at den ikke skal brukes i forbindelse med PC.
    Stemmer dette er det to TV-produsenter jeg anbefaler. Panasonic eller Pioneer, da snakker vi altså plasma.
    Leser du tester i diverse blader vil du se at disse TV-ene kommer ut på topp i omtrent samtlige tester (hvis man ser bort fra Panasonics Full-HDTV i siste nummer av Hjemmekino).
    Den nye generasjonen Panasonic anbefaler jeg å få testet ut, vil tro den ligger relativt närme din preferanse.
    Har selv en Pioneer plasma og synes ingen TV-er jeg har sett kan måle seg med den. Jeg har kabel TV med HDMI inn i TV-en.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruksområdet er i hovedsak alminnelig TV-bruk, med en Get HD dekoder som kilde, i tillegg en god del film. Rommet jeg skal bruke den i er en standard stue, men det er relativt gode muligheter til blending. I tillegg er spill relevant, og også noe pcbruk om mulig, men det vil ikke være det viktigste.

Jeg tror et godt valg for meg kanskje kan være en PZ85, siden den da også har (også i Europa?) "Gaming mode" og PC-inngang.
    Höres fornuftig ut.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde samme typen spørsmål som trådstarter da jeg var ute etter å kjøpe ny TV. Alle skjermene som var satt opp på Elkjøp så helt forferdelige ut, med masse farge 'banding' og etterslep og "akvarell"-effekt.

Men så er det sånn da, at de siste par TVene jeg har kjøpt selv, har sett helt på trynet ut idet jeg slo dem på hjemme også, men etter kalibrering og å ha slått av all elektronikken som liksom skal 'forbedre' bildet, men som bare fører til krøll, har jeg i hvert tilfelle fått til et meget bra bilde til slutt. Elkjøp, Lefdal etc. henger bare opp skjermene og slår dem på, så de fleste av dem står nok på Dynamisk, med masse diverse digital støyreduksjon etc. på, noe som 'smører ut' bildet. Pluss dårlig signal.

Så det å få noe riktig inntrykk av TVene i butikk er vanskelig, for ikke å si umulig. Kanskje lettere på et sted som HiFi Klubben, der de kanskje er mer flinke til å stille inn, gir bedre signaler, og lar kunden stille litt også.

Så det er nok ikke så håpløst som man tror. Man får ofte melding her på forumet om å "vente litt til", hvorpå andre sier "Du kan ikke sitte og vente, for det kommer alltid noe bedre", men akkurat NÅ vil jeg faktisk si at det kan være lurt å vente litt, f.eks. på de nye Panasonic modellene, eller LG modellene etc., fordi de nå får meget godt sortnivå, noe som også er viktig for fargene etc.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, forsåvidt, men med leilighet i femte etasje uten heis, så frister det lite. Jeg vil heller finne en butikk med litt skikkelige lokaler. Setter min lit til HiFi-Klubben i første omgang.
    Sony-senteret på CC-Vest er faktisk ikke så ille. De har satt opp fire 40" i forskjellig prisklasse ved siden av hverandre så man kan sammenligne de mot hverandre. De sender HD-signal inn, ihvertfall gjorde de det når jeg var der sist.

De nevnte at Sony-senteret på Karl Johan har oppsett med analoge signaler så man kan se hvordan TV'ene takler det.

Elkjøp & co har som du har erfart relativt ubrukelige utstillinger som man ikke kan trekke noen konklusjoner utifra...

Som nevnt i innlegget over er det også viktig å slå av alt som heter noe med 'Auto' i billedmenyen på TV'en, og heller teste ut og slå på ymse signalbehandling etterhvert. Jeg gikk nylig fra CRT til LCD, og LCD'en er mye bedre enn jeg fryktet. Har da slått av det meste av såkalte 'billedforbedringsfinesser'.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene, jeg sjekker Sony senterne.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene, jeg sjekker Sony senterne.
    Hei, Jeg må si at jeg er helt enig med din opplevelse av mange flatskjermer og spesielt LCD. Jeg endte i hvertfall opp med å kjøpe meg Panasonic th-42px80 til 9500,-. Dette er en ny modell fra Panasonic og skal etter det jeg forstår ha jobbet med akkurat panorering osv. Tror det kan være fornuftig å ikke kjøpe en for dyr TV da jeg så samme fenomen på Pioneer Kuro hos hificenter.
    Til info så fikk jeg også beskjed om at PS3 fungerer veldig bra som kilde for blueray filmer og at også dette vil hjelpe.
    Jeg har ikke testet noe av dette selv da jeg sitter å venter på TV'en skal komme i "posten"
    Moo

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •