Min review av Sony BRAVIA KDL 46W3000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer dEEP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Min review av Sony BRAVIA KDL 46W3000

Handla meg W3000 for 2 uker siden og har nå fått testa TVen og funnet ut litt småting:

1. Så lenge det er lyst og er lyse, sterke farger, blir bildet helt fantastisk! Når det derimot er mørke farger, og overganger til mørkere farger, blir bildet helt grusomt! Her har jeg testa flere BR filmer og resultatet blir det samme. Det ser nesten ut som om det er for lite farger i fargepaletten (omtrent som når man skrur ned til 16 biters farge i Windows). Overgangene mellom mørke partier blir veldig hakkete og brå. Får veldig ofte sølvskjær i svart/gråtoner - dette har jeg bare til liten grad klart å kalibrere bort. Rødt blir også veldig fosfor-aktig i mørke partier.

2. Så Matrix trilogien fra mkv pr film på 8 gig i 1080 (vet dette uansett blir rimelig dårlig) og her var det helt enormt med ghosting. Filmene er jo ganske mørke, så her fikk man se skikkelig hvor dårlig tven viste bildet.

3. Matrix trilogien ble spilt i fra en TViX 6500, som jeg også må si meg veldig skuffa over - her måtte brightness og baklys på tv nesten skrus helt av for at det skulle blir et akseptabelt bilde. Med samme innstillinger som PS3, så ble et kraftig hvitt "slør" på bildet. Ødelegger veldig for farger og blir omtrent som de matte innstillingene som er foreslått i kalibreringsguiden her.

4. TV signaler fra GET er det eneste jeg har følt meg noenlunde fornøyd med, men her har jeg heller ikke hatt noen høye forventninger. Her finner jeg iallfall ikke noen av problemene jeg har med HD materiale. Blir spennende å se hvordan det vil ta seg ut når jeg henter GET sin nye HD dekoder på lørdag...

Synes at dette er ufattelig lite akseptabelt for en TV i denne prisklassen og hadde ventet meg MYE mer av den. Er det andre som har samme erfaringer som meg både på godt og vondt? Tar svært gjerne imot kommentarer her, da jeg lurer på om det en seriøs produksjonssfeil på akkurat min TV. Har kompiser med Tatung og Mirai TVer som får bedre bilde enn meg, og disse kosta halvparten av min for et år siden...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei,

kan ikke si meg helt enig. har du testet med flere innstillinger?

jeg må si meg veldig fornøyd med disse:

http://avforum.no/forum/tv-apparater...tml#post851558

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dEEP
    2. Så Matrix trilogien fra mkv pr film på 8 gig i 1080 (vet dette uansett blir rimelig dårlig) og her var det helt enormt med ghosting. Filmene er jo ganske mørke, så her fikk man se skikkelig hvor dårlig tven viste bildet.
    har selv sett endel 1080p filmer i mkv - og TV'n er helt rå.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også kjempefornøyd med min 46W3000, men jeg brukte en god stund før jeg ble fornøyd med kalibreringen.

Det eneste jeg har å utsette er at jeg synes sweet spot er litt for trangt – det blir blast hvis du sitter for langt ut på siden.

Hvordan har du satt opp PS3 og hvordan har du kalibrert denne inngangen på TV'en?

Mvh
    Sven

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3. Matrix trilogien ble spilt i fra en TViX 6500, som jeg også må si meg veldig skuffa over - her måtte brightness og baklys på tv nesten skrus helt av for at det skulle blir et akseptabelt bilde. Med samme innstillinger som PS3, så ble et kraftig hvitt "slør" på bildet. Ødelegger veldig for farger og blir omtrent som de matte innstillingene som er foreslått i kalibreringsguiden her.
    jeg bruker XP i BootCamp på Mac Mini med de codec'ene som trengs. dette fungerer veldig bra for meg.

Newcomer Chris_ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver meg på det mogul sier her. Jeg hadde samme problemene som du over her til å begynne med men etter jeg fikk kalibrert riktig og ble vant til innstillingene så fikk skjermen vist sitt sanne jeg. Aldri vært så fornøyd med en tv før uansett signal. Jeg bruker nå de instillingene som han har kommet med på slutten av den tråden der å jeg må si at fortsatt sitter jeg å tenker over hvor bra bildet faktisk er. De innstillingene du har med get bruker jeg sammen med CD dekoder å det funker helt supert. Knivskarpe bilder. Til og med MacGyver ser knallbra ut, og det sier litt

Newcomer dEEP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først takk for kjappe tilbakemeldinger

Har nå satt opp innstillinger med mogul sine valg. Synes tv ble rimelig dårlig (har jo selv GET digital dekoder), da bildene ble veldig pikslete. Tydeligvis alt for skarpt for TV. Dette blir sikkert mye bedre med nye HD dekoderen.

Skal teste med Mac Mini innstillingene på PS3 med samme film i morgen. Testa kjapt med noen av HD trailerne som finnes for nedlastning på PS3 og vil si at med disse fikk man en jevnere fin helhet på bildet. Mørke scener virket mye bedre, men til gjengjeld følte jeg at lyse scener også ble litt svakere. Skal teste dette skikkelig på "Into the Blue" i morgen og se hvor bra det blir der

Newcomer dEEP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå har jeg innstillinger som gjør susen!

Svensen var meget hyggelig og sendte meg sine innstillinger. Disse gjorde underverker med problemene mine

Kjører litt mer backlight enn ham, men ellers like innstillinger.

I tillegg fikk jeg kjørt inn siste firmware for TViXen og denne gjorde at bildet på den også ble MYE bedre.

TAKKTAKK

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question W3000 innstillinger

Svensen var meget hyggelig og sendte meg sine innstillinger. Disse gjorde underverker med problemene mine
    Kan du dele disse med meg?
    Jeg sitter nemlig med litt av den samme opplevelsen som du beskriver i det første innlegget. :cry:

Har selv:
    Sony W3000
    Get boks digital m/scart
    PS3 via HDMI
    Pioneer DVD/HD opptaker via component 576p.

Newcomer dEEP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar meg den frihet å kopiere innstillingene jeg fikk

PS3

BD/DVD innstilling:
    DVD Oppskalering: Linje dobling
    BD/DVD Video Output Format: Y Pb/Cb Pr/Cr
    BD 1080p 24Hz ut: På

Skjerminnstilling:
    Innstillinger for Video utdata: 1080p (og alle oppløsninger opp til og med det.)
    Kryssfarge reduksjonsfilter: Av
    RGB Full Range: Full
    Y Pb/Cb Pr/Cr Super-Hvit: På

TV

Skjermkontroll:
    Skjermformat: Wide
    Autoformat: På
    4:3 standard: 4:3
    Bildestørrelse: Full piksel

Video innstillinger:
    Filmmodus: Auto1
    Spill/Tekst-modus: Av
    Video/Foto: Video-A
    x.v. Colour: x.v. Colour
    Fotofargespekter: sYCC
    RGB Dynamisk område: Auto

Innstilling:
    Strømsparing: Lav
    Lyssensor: Av

Bilde:
    (Valgt inngang: Av6)
    Bildemodus: Kino
    Bakgr. lys: 3 (her har jeg valgt å sette min til 7 for å få et friskere bilde)
    Kontrast: 84
    Lysstyrke: 53
    Farge: 50
    Fargetemp.: Varm 2
    Skarphet: 20
    Støyreduksjon: Av
    Avanserte innstillinger:
    Sortnivåkorrigering: Av
    Avansert kontrastkorr.: Av
    Gamma: Av
    Fremhev hvitt: Lav
    Fargespekter: Standard
    Ekte farger: Av
    Hvitbalanse: Rød-forsterkning –3, (øvrige 0)
    Detaljforbedring: Av
    Kantforbedring: Av

Håper dette fikser problemet ditt også

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback