Problem med å få lyd fra PS3 til anlegg via TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med å få lyd fra PS3 til anlegg via TV

Jeg har nylig anskaffet meg en Tatung V37MCGI.

TVen er tilkoblet en PS3 via HDMI. Fra TV`en har jeg koblet lyd ut til et stereoanlegg via vanlig rød\hvit kabel (er ikke helt inne på tekniske termer). Når jeg ser TV eller spiller på PS2 tilkoblet TV`en med Scart sendes lyden til anlegget uten problemer. Men når jeg går til HDMI vil den ikke sende lyden ut.

TV`en har to panel på baksiden hvor det ene har Scart, RGB, analog signal osv, og det andre har HDMI og PC-inngang. Lyd ut- er på førstnevnte panel om det skulle ha noe å si.

Kan jeg få lyden fra PS3 til TV`en (via HDMI) og videre fra TV til anlegg (Via rød\hvit)? Dette fungere som sagt med analog TV signal og scart fra ps2 så jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke fungerer når jeg skifter til HDMI. Anlegget er noe gammel og har ikke optisk inngang. Blir litt stusselig å spille Rock Band med bare lyd fra TV-høytalere.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Turbonegro

TVen er tilkoblet en PS3 via HDMI. Fra TV`en har jeg koblet lyd ut til et stereoanlegg via vanlig rød\hvit kabel (er ikke helt inne på tekniske termer). Når jeg ser TV eller spiller på PS2 tilkoblet TV`en med Scart sendes lyden til anlegget uten problemer. Men når jeg går til HDMI vil den ikke sende lyden ut.

TV`en har to panel på baksiden hvor det ene har Scart, RGB, analog signal osv, og det andre har HDMI og PC-inngang. Lyd ut- er på førstnevnte panel om det skulle ha noe å si.

Kan jeg få lyden fra PS3 til TV`en (via HDMI) og videre fra TV til anlegg (Via rød\hvit)? Dette fungere som sagt med analog TV signal og scart fra ps2 så jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke fungerer når jeg skifter til HDMI. Anlegget er noe gammel og har ikke optisk inngang. Blir litt stusselig å spille Rock Band med bare lyd fra TV-høytalere.
    Tror du sliter med dette, tror nok kun du får lyd i TVen via HDMI.
    HDMI er digitalt vet du, og konvertering fra digitalt til analogt på denne måten er visst ikke helt enkelt hvis jeg har skjønt det riktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Turbonegro

Det går nok ikke bra.

Hvorfor babler du ikke direkte fra PS3 til forsterker? Alt etter hvilke innganger du har på forsterkeren din så er det godt med muligheter for lyd ut fra PS3. Husker ikke hva som går an med medfølgende kabler, men det er lyd ut via optisk og via multi-out kontakten.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk koblet til anlegg via multi out! Takk for svar. Kan ikke tro at jeg ikke tenkte på det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •