Lg 42LY95 og Samsung M86 Hvilken er best?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lg 42LY95 og Samsung M86 Hvilken er best?

Jeg har et spørsmål.

Jeg har fått i oppdrag av en kamerat å finne en lcd tv til han. Den skal være fullhd, og jeg fant at Samsung M86 var et utrolig godt kjøp, og er en bra tv.

Så ringer han meg idag, og forteller at hificenteret har salg. Der selges LG tv'en til 9.995, litt dyrere enn Samsung (100 kroner), men LG er altså satt ned fra 17.995

Det jeg lurer på er, hvilken av de er best.

Samsung har 150000 i dynamisk kontrast
    Lg har 5000

Samsung har 3x Hdmi

Lg har 2x.

Men så spørs det hvilken av dem som er best. Lg er jo satt ned fra 17.9995, så det er jo egentlig en dyr tv. Kontrast er viktig, men nå skal det sies at jeg er godt fornøyd med min Toshiba wl66z, selvom den har bare 1200 i kontrast (tror jeg det var). Men 5000 er jo bra nok det, og hvis bildet på LG'en er bedre enn samsungen, og at det ikke gjør så veldig mye at den har 10.000 mindre i kontrast, så går jeg for lg'en.

Jeg har lest litt, og har funnet ut at sortnivået er ikke så veldig bra på LG sin tv, men hvor dårlig er det.

For Samsung M86/M87 for god kritikk for sortnivå, Lg er dårligere på det.

Bildet(farger) skal visstnok være bedre på Lg LY95 enn på Samsung M86/M87

Begge har positive og negative ting. Selv ville jeg kanskje gått for M86, siden den har bedre sortnivå, og fargene ser ikke så dårlige ut, utifra bilder jeg har sett av tv'ene i aksjon på minhembio. Du får jo bare et nogenlunde inntrykk av hvordan kvaliten er, utifra bildene, men det blir jo mye bedre å se dem "live". Og ser det bra ut på de bildene, så har man noe å glede seg til.

Han skal skaffe (bestille på nett) ikveld, så hvis noen vet noe, så er det bare å rope.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På farger og innsynvinkel er vel LG sitt s-ips panel overlegent,men samsung har bedre sortnivå og høyere kontrast,så det blir vel en smaksak.Skal du koble en til pc er lg ett sikkert valg.Byttet til Lg fra samsung på grunn av mye rødskjær i mørke partier og litt etterslep.

Newcomer Cueball sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok jeg ville holdt en knapp på Samsungen i denne sammenhengen. Vurderte LY92 selv før jeg handlet, men landet på F86 (vet ikke om dette gjør meg inhabil, eller om det gjør meg mer troverdig...)

På den annen side er det ingen tvil om at LG tv'n er en svært god TV som også ser svært bra ut (Penere enn M86 mener jeg). Samtidig får han et par tommer ekstra

Her bør du sette opp en pros and cons og levere til din venn, slik at han tar avgjørelsen selv (så slipper du framtidig henging)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •