Fordeler eller ulemper ved 100hz LCD??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fordeler eller ulemper ved 100hz LCD??

Må kjøpe ny tv......kanskje!

Jeg har tre merker oppi huet som et alternativ:
    -Samsung
    -Sharp
    -Philips

Av det jeg har sett så leverer disse varene bra, men ønsker å høre etter med dere om deres opplevelser, og om 100hz virkelig leverer?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordeler:
    * Du kan få bevegelser og panoreringer til å flyte bedre, med mindre hakking.
    * Avhengig av hastigheten på panelet vil det være mindre etterslep

Ulemper:
    * En del synes at det å få bevegelser i film til å flyte bedre er feil. På samme måte som noen synes at farge-tv var feil. :-)
    * Bedre flyt skapes ved å "gjette" på bildene som skytes inn. Denne prosessene er ikke perfekt, og det vil av og til være mulig å se artifakter

Personlig er jeg 100% for 100Hz, det kunne ikke falle meg inn å kjøpe en TV uten, og jeg synes at alle som tviholder på 24/25fps er reaksjonære tullinger. Men så finnes det purister som tviholder på at 24/25 fps er det eneste riktige for å se film, og folk som liker 100Hz burde holde seg til å se såpeoperaer.

You choose, gæli blir det uansett. Men sørg for å ha testet det personlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ha jeg ikke sett de tv´ene du referer til i aksjon, men jeg har en sony-40"d3000 og er veldig fornøyd Som Bols sier så er 100hz veldig kjekk på panoreringer. Selv så syntes jeg at bildet blir mer realistisk/virkelighetsnært, og det er ikke alle som er fan av dette.. Ett eksempel på dette må være at dama trodde hun bare leide dokumentarer etter at tv´en var i hus:-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men man kan få i både pose og sekk i mange tilfeller, for disse bildeforbedringsoppleggene kan ofte skrus av for å få den "rette filmfølelsen"

Vel vel, got to go, fikk beskjed om at gamletven var kreditert isted så da er det avgårde for å handle nytt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stemmer det Lykke til m handlingen!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg TV i hus, utålmodig som jeg er så endte jeg med å "måtte ta noe", uff, Elkjøp har jo aldri noe på lager!

Kjøpte en Samsung 37ME86, men har jo et problem der, jeg får ikke lyd via HDMI når jeg kjører CD kabel-tv dekoder. Noen fler som har det problemet?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD sin HDMI utgang sender ikke lyd! Slik er det bare . Selv på nyeste skjer ikke dette.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer ikke, leverte akkurat ifra meg en 32" LCD som jeg kjørte kun HDMI med og der gikk både lyd og bilde knirkefritt. Dette var en AMOI som ikke kunne reppes og ble kreditert istedet!

Men bildet via scart suger, så denne går nok rett inn igjen på lageret til Elkjøp.
    Noen som har gode erfaringer med Sharp? Sharp LC-42X20E 42" LCD-TV har et KNALLBILDE, men koster dog noget mer. Men har til gjengjeld dobbel så kjapp responstid, 4ms og 100hz.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Da har jeg TV i hus, utålmodig som jeg er så endte jeg med å "måtte ta noe", uff, Elkjøp har jo aldri noe på lager!

Kjøpte en Samsung 37ME86, men har jo et problem der, jeg får ikke lyd via HDMI når jeg kjører CD kabel-tv dekoder. Noen fler som har det problemet?
    Gjelder det alle kanaler/programmer? Man kan be dekoderen sende i AC3 over HDMI. De færreste TV'er støtter det, da de jo bare har stereo høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    øye til menneske kan bare se ca24-27 bilder i sekundet (FPS), 100hz er ingen nødvendighet. du har ikke sjangs til å legge merke til dette, ingen kan det.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flaron
    øye til menneske kan bare se ca24-27 bilder i sekundet (FPS), 100hz er ingen nødvendighet. du har ikke sjangs til å legge merke til dette, ingen kan det.
    Mja.... How many frames per second can the human eye see?

Tests with Air force pilots have shown, that they could identify the plane on a flashed picture that was flashed only for 1/220th of a second.
    Det er en del variabler her.

How many FPS human eye can see - Whisper's Wiki

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor er den testen av de pilotene? dette er så raskt at det skjer på et subliminalt nivå. subliminale stimuli kan affektere atferd og emosjonelle reaksjoner men det er heller tvilsomt at disse pilotene bevisst så dette, ettersom det bevisste ikke kan oppfatte så raske stimuli.

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flaron
    tror du tar feil der........ vi kan nok registrere langt flere en 24-27 bilder....
    Amerikanere klager stadig vekk på vårt TVsystem som viser 50 delbilder i sekundet, de synes at TVbildene i Europa flimrer, mens de sjøl har 60, noe som virker mye mer stabilt og utem flimmer.
    Det som er diskutabelt er å innføre 100Hz TVer, hva tilfører det egentlig utenom å korrigere for flimmeret i et 50 signal?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •