Anbefaling av flat tv??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer Syltynn sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefaling av flat tv??

Jeg er en av sikkert ikke så mange mennesker i Norge som ennå ikke har gått til anskaffelse av en flat tv til stua. Tar gjerne imot noen anbefalinger på LCD eller Plasma tv fra noen som har erfaringer på disse. Jeg tenker på et tv på 42", helst med full HD. Pris fra ? - 18.000.-

Anbefalinger mottas med takk:-)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syltynn
    Jeg er en av sikkert ikke så mange mennesker i Norge som ennå ikke har gått til anskaffelse av en flat tv til stua. Tar gjerne imot noen anbefalinger på LCD eller Plasma tv fra noen som har erfaringer på disse. Jeg tenker på et tv på 42", helst med full HD. Pris fra ? - 18.000.-

Anbefalinger mottas med takk:-)
    Nye Panasonic plasma kommer nå snart. Mitt råd er å vente på en slik. Panasonic plasma har kommet ut på topp i alle tester jeg har lest i flere år, hvis man ser bort fra PZ700(?) som fikk terningkast fire i siste Hjemmekino.
    Har selv Panasonic plasma, kamerater har Panasonic plasma og flere i familien min har Panasonic plasma og vi alle er kjempefornøyd.
    Virkelig gode TV-er og en av de absolutt beste på markedet når det kommer til bildekvalitet.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Lg's nye 42" tommers plasma PG6000? Eller panasonic px80, eller om du vil Pioneer 4280XD?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldinger, jeg skal sjekke ut litt forskjellige modeller. Heller kanskje litt mot panasonic plasma. Hva med sony sine full hd lcd skjermer? Er det noe å ta i betraktning?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er forholdene der du skal bruke TV-en og hva skal du bruke TV-en tll?
    Er det en lys stue, et mørkt rom, skal du se på vanlig TV-sendinger, eller skal du koble den opp mot en data?
    Hva/hvor er bruksområdet?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal stå i en lys stue, vil bli brukt primært som en vanlig tv koblet opp mot en digital mottaker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal stå i en lys stue, vil bli brukt primært som en vanlig tv koblet opp mot en digital mottaker.
    Jeg ville tenkt meg litt om ang. plasma. Om du ikke har god blending kan reflekser lett bli irriterende.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic og Pioneer har en skjermflate som reflekterer minimalt og laaaangt mindre en en gammel billedrørs-TV.
    Ser du utelukkende på TV om dagen, da helst i sollys som skinner direkte på TV-en vil jeg anbefale deg en LCD.
    Ellers anbefaler jeg enten en Panasonic eller Pioneer plasma.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony

jeg har Sony full hd oppløsning w 3000 mener jeg den heter. lcd tv, kan definetivt gå god for den

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok mest tv titting på kveldene men om sommeren får jeg solen inn i stua og det er sjenerende. Her må jeg nok ordne med bedre avblending uansett. :-D Tenkte også på å anskaffe en PS3 så småning om, hva er best til PS3? Plasma eller LCD??

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok mest tv titting på kveldene men om sommeren får jeg solen inn i stua og det er sjenerende. Her må jeg nok ordne med bedre avblending uansett. :-D Tenkte også på å anskaffe en PS3 så småning om, hva er best til PS3? Plasma eller LCD??
    Tror det er hipp som happ angående PS3 til plamsa eller LCD. Har selv PS3 på min Pioneer plasma og synes enkelte spill har helt sykt bra bilde.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange gode tilbakemeldinger. Det er en jungel av tv å velge i og man ønsker jo å bli fornøyd:-)

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med "innbrenning" på de nye plasma'ene?
    Jeg måtte gå over til LCD pga for mye Guitar Hero på PS2 :P
    Var ikke akkurat innbrenning, men meget høy "retention" da..

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått denne anbefalt av en kjenning som har "peil" på tv: SONY KDL-40X3000. Han har selv en ganske dyr pioneer 50" plasma i stuen men vurderer seriøst å skifte til sonyen. Noen som har erfaring og eventuellt kan gi sin vurdering av sony tvèn??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Oslo
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo som sagt ca 100 ganger tidligere i denne tråden: Anbefaler Panasonic plasmaer på det varmeste! Du overskrider nok budsjettet ditt noe hvis du vil ha en full HD plasma fra Pioneer:P

Men Panasonic er tingen!
    Hegel H80 - Dynaudio Excite X14 - Nordost Blue Heaven - QED XTC

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

panasonic

jeg har sett og testet mange lcd og plasma tver.

kjøp den nye panasonicen du. så blir du fornøyd.

det finnes ingen bedre tv til ditt bruk.

hvis skulle bruke tven til blue-ray og pc, så ville jeg vurdert noe annet, men for og så på tv, så er det ingen jungel der ute. det er bare en tv som passer for deg.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg legger merke til at "alle" anbefaler plasma og panasonic. Det jeg ba om var en objektiv mening vedr. sony lcd tvèn.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg legger merke til at "alle" anbefaler plasma og panasonic. Det jeg ba om var en objektiv mening vedr. sony lcd tvèn.
    for det første så kan du bare glemme og få full hd på tv sendinger. 720p er det eneste som kommer til og bli sendt i hd kvalitet. med din mottaker kommer du ikke til og få hd med det første uansett.

jeg kan også fortelle deg at full hd 1080p mot 720p kan du bare glemme og så forskjell på så lenge du ikke har en veldig stor skjerm. da snakker vi fort 100"

Derimot som monitor til pc så vil jeg si at LCD har en fordel. men du vil forstsatt ikke bruke 1080p som skjerm oppløsning. Da ser du ingen ting av hva som står under iconene

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått denne anbefalt av en kjenning som har "peil" på tv: SONY KDL-40X3000. Han har selv en ganske dyr pioneer 50" plasma i stuen men vurderer seriøst å skifte til sonyen. Noen som har erfaring og eventuellt kan gi sin vurdering av sony tvèn??
    Kan bare snakke for meg selv her. Sonyen er en veldig bra TV, men hvis kjenningen din har siste generasjon pioneer i stua, er jeg redd han kommer til å angre hvis han bytter den. Forrige generasjon Sony hadde mye støy i bildet og kunne ikke på noen måte måle seg mot Panasonic plasma på hverken DVD, analog-TV eller HDTV.
    Siste generasjon skal være markant bedre, men har bare sett den utstilt, da med en PS3-demo som jeg personlig syntes var veldig skuffende kontra min Pioneer eller min svogers PV70. Dette kan selvfølgelig være innstillingene fra butikken, jeg har jo sett den gjøre det bra i tester.

Sony kom meget bra ut i Hjemmekinos test av Full-HD-skjermer i siste nummer. Den fikk 5 av 6 mulige, mens Samsung LE40F86BD fikk 6 av 6.
    Har selv sett Samsungen i butikk og bildet imponerer veldig.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lest siste nummer av hjemmekino, det må skaffes i morgen. Var det X modellen av sony de testet eller var det W3000, det er vel litt forskjell på de to (iallefall på prisen)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •