Hvilken sony modell..?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken sony modell..?

Halloen
    Skal hjelpe foreldrene mine med å kjøpe nytt tv (37-40"). Kommer bare til å bli brukt til tv titting (mye sport) ved hjelp av en canal digital tuner. Et er veldig mange og store vinduer i stuen...

Hvilke flatskjerm bør de kjøpe? Hva er forskjellen på de 2-3 full hd skjermene til Sony?

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slo til på et tilbud på Sony Bravia 3550 med ps3. Det er en av de billigste full hd 40" de har.

Jeg bruker den med get digital tv, ps3 og xbox.

Forskjellen fra denne og de over finner du på sony siden, men kort fortalt har min bravia engine BE, den over har bravia engine EX, og over der har bravia engine PRO. Bedre bildeforbedrings kretser. Også noe økt kontrast. Det er også en ekstra hdmi kontakt og komponent.
    Også er det 1 watt mer lydpower.. Jeg har lyd på anlegg.

Til prisen, er jeg veldig fornøyd.
    Billig tv med bra bilde.
    Det jeg liker og som du også nevner, er at den er i matt svart, og skjermen er antireflekterende. Så selvom jeg har vinduer bak sofa, kan jeg se på tv om dagen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er sortnivået på D3550? Og hvordan er det med etterslep/panoreringer? Har du kalibrert den eller er det out-of-the-box?

Vurderer denne selv

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etterslep har jeg ikke sett så mye til. Det varierer litt. På den nyeste pirates of the caribien på bluray var det ikke store tegn på etterslep. Heller ikke på taxi på dvd. Men noen ganger med vertikale striper kan det hakke bittelitt.
    Fotball ser jeg ikke mye på.

Sortnivået kommer veldig ann på hvordan du kalibrerer den. Og om du ikke har den til å svi øynene dine med lyse bilder så kommer det detaljer fram i de mørke partiene.
    Ved kalibrering med DVE fra laptop og VGA kabel viste den ikke "sortere enn sort", men det kan også være pc som klippet signalet. Sort er også mørkere enn på tidligere brukt hitachi projektor.

"out of the box" er den ikke brukbar uten å skru av "dynamisk". Da ser den ganske normal ut. Etter det har jeg litt forskjellig kontrast og lys styrke på tv signaler og ps3. Bakgrunnslys står helt på minimum ved film, og noe høyere på tv om dagen. Kontrast 70, lys 50 og farge 50. Fargetemperatur nøytral og skarphet 10. All støyreduksjon er deaktivert og alt på avanserte innstillinger (sortnivåkorrigering, avansert kontrast korrigering, gamma, fremhev hvit, osv) er skrudd av. Samt fargespekter står ikke på bred, men standard.

Ps3 har blitt satt til å vise RGB FULL, og jeg får best bilde med det. TV støtter også dette. Den støtter også 24p true cinema fra bluray.

Jeg har testet og lest en del en stund nå, og skulle egentlig sitte på gjerdet et år eller to til. Etter at jeg så et tilbud på denne med ps3 til 13000, kjøpte jeg den på siba til 15 for å teste, og den holdt mål. Kjøpte den derfor på amentio så nå har jeg to, i to uker til.
    Plasma har nok bedre sortnivå, samt dyrere tv også. Men til denne prisen har denne tv bra sortnivå og bilde. Det finnes både langt dårligere tv og bedre, men et sted på lista må man alltid legge seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dere foreldrene mine vil se forskjell på 40D3550 og 40W3000 evt noen av de andre modellene? Skal som sagt kun brukes til tv -signal fra CD

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor Sony? Siden de kun skal se på tv fra Canal Digital, ville jeg gått for en Panasonic PV70 42" eller en fra den ny 80 serien til Panasonic.

Edit: Hvorfor Plasma? Jo fordi det rett ut er det beste på vanlige tv signaler.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

720p vs 1080p

Det holder vel strengt tatt med 720p om de kun skal bruke den til tv.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Hvorfor Sony? Siden de kun skal se på tv fra Canal Digital, ville jeg gått for en Panasonic PV70 42" eller en fra den ny 80 serien til Panasonic.

Kan jo diskuteres;-)
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport

PGA det jeg skrev i første post -mange og STORE vinduer i stua.. Har selv Panasonic PV70 og har ikke angret et sekund. Men SLITER når sola skinner inn, derfor vil jeg ha LCD som er mer lyssterk til foreldrene mine!

Ang 720 eller 1080 er d egentlig fett ett, men de fleste nye sony skjermene har 1080p...

Fortsatt ingen som kan hjelpe meg å velge rett Sony til mitt bruk??

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hawk
    PGA det jeg skrev i første post -mange og STORE vinduer i stua.. Har selv Panasonic PV70 og har ikke angret et sekund. Men SLITER når sola skinner inn, derfor vil jeg ha LCD som er mer lyssterk til foreldrene mine!

Ang 720 eller 1080 er d egentlig fett ett, men de fleste nye sony skjermene har 1080p...

Fortsatt ingen som kan hjelpe meg å velge rett Sony til mitt bruk??
    W3000 er meget god og med veldig bra sortnivå.
    Mvh bigtor

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •