HD ready eller full HD, hva trenger jeg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD ready eller full HD, hva trenger jeg?

Hei.

Ny tv skal i hus og jeg er i ferd med å gå meg vill. Alt for mye å velge i :-)

Jeg ser mest på vanlig tv og litt på film, så jeg tror det kommer til å bli en plasma (men er åpen for argumenter for LCD også...) Blir nok litt spilling via PS3 etter hvert også, men det er ikke så viktig.

Særlig på plasma så skjønner jeg at man må betale mye ekstra for full HD. Mitt spørsmål til dere med erfaring på området er da: hva vil jeg få får de ekstra kronene jeg må ut med for full HD?

Blir f.eks. Blue Ray som kilde mye bedre med en full HD skjerm?

Mvh
    Ørnulf

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Full HD LCD som er like bra som Full HD PDP er jo relativt like dyre. Husker ikke eksakt pris på Panasonic PZ70 nå, men den ligger vel rundt 16000 på nett. Panasonic kommer forøvrig med nye Full HD tv'er nå innen et par måneder, så jeg råder deg til å vente litt med å handle. Ellers er jo Pioneer det beste på plasma, men mye dyrere.

Hvis du har rundt 20 000 ville jeg kanskje kjøpt en Pioneer 42. Etter min mening overgår den alt. Den er dog ikke full HD, men slik du beskriver din bruk, trenger du ikke det. Ved 3 meters sitteavstand ser du ikke forskjellen, og du vil sette mer pris på svartnivået og fargene Pioneer gir deg - enn oppløsningen. Lykke til med tv valg!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •