Pioneer slutter med plasma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 49
    Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer slutter med plasma

Se mer info her:
    ITavisen | - Pioneer slutter med plasma

og her:
    Pioneer reviewing plasma business - Yahoo! News

Vi som sverger til Pioneer's overlegene bildekvalitet får krysse fingrene og håpe på det beste

Panasonic er nok uansett ingen dårlig erstatter, men det er noe eget med Pioneer

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så spørs det vel litt også hvor lenge Panasonic klarer å produsere Plasma skjermer videre i konkuranse med LCD da. Plasma prinsippet er oppbyggd med en hel del mer komponenter og et mye mer komplisert oppbyggd panel osv, enn LCD, så det er nokk ikke så lett å holde tritt med LCD sine priser, selv om plasma prinsippet og Pioneer skjermenes bildevisnings ytelsene vel ofte har ligget foran de fleste LCD skjermene.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NEI!!! F*en, jeg som driver og sparer til en 9. gen Pioneer-skjerm! Forbannet... Men de kan vel takke seg selv, med de prisene... Hadde holdt seg bare f.eks. 20% dyrere enn Panasonic hadde det vært greit, men når de som regel er dobbelt så dyre (eller mer) så er det kanskje ikke annet å vente.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig skremmende utvikling. Hvis man etterhvert ikke har andre alternativ enn LCD ser det ikke lyst ut for filmopplevelsen på TV.
    For håpe Panasonic fremdeles klarer å holde stand mens vi venter på nye teknologier.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Veldig skremmende utvikling. Hvis man etterhvert ikke har andre alternativ enn LCD ser det ikke lyst ut for filmopplevelsen på TV.
    For håpe Panasonic fremdeles klarer å holde stand mens vi venter på nye teknologier.
    For håpe dette ikke stemmer... Det vil i såfall gi en sikkelig nedtur for oss som har sansen for Plasma og de positive egenskapene de har.

Spørsmålet er om Panasonic har like dårlige resultater som det Pioneer har? Jeg har vanskelig for å tro det - med bakgrunn i deres agresive prising. Samsung, Philips og LG(?) produserer vel fortsatt Plasma.

Hva slags skjermer kommer Pioneer med hvis de kutter ut Plasma? Ingen? Lcd?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp. ser ut som om jeg må revurdere min avgjørelse om å selge projectoren min. en LCD skjerm er helt utelukket.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    jepp. ser ut som om jeg må revurdere min avgjørelse om å selge projectoren min. en LCD skjerm er helt utelukket.
    Panasonic sine paneler leverer da virkelig ypperlige bilder, så er vel ikke såå farlig om Pioneer slutter å produsere plasma. Er overhodet ikke verdt prishoppet spør du meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Panasonic sine paneler leverer da virkelig ypperlige bilder, så er vel ikke såå farlig om Pioneer slutter å produsere plasma. Er overhodet ikke verdt prishoppet spør du meg.
    tjah.. sitter på en panasonic nå. kun til tv og xbox bruk riktignok. men jeg er absolutt villig til å betale ekstra for pioneer. fargene er mer naturlige og jeg ser mindre fargebånding.

samtidig forstår jeg deg veldig godt, jeg har forelsket meg litt i pioneer skjermene, og da er det ikke noen vei tilbake

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I denne artikkelen...

Pioneer To Halt 42-Inch Plasma Production

...påstås det at det er konkurransen mot andre plasmaleverandører som Matsushita (Panasonic) og LG som er det viktigste problemet. Disse leverandørene er større og mer effektive, og har lavere produksjonskostnader per enhet, noe som kan forklare den store prisforskjellen mellom Pioneer og f.eks Panasonic. Pioneer har jo i lang tid gjentatt budskapet "kvalitet koster så vi konkurrerer ikke på pris", mens de sannsynligvis har visst at "vi GREIER ikke konkurrere på pris..".

Uansett, framtida for plasma som teknologi er nok ikke avlyst ennå..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at det store prishoppet opp til Pioneer er et særnorsk fenomen?

Selv blant brukerne her på forumet (som må antas å være relativt "power users") er det jo vanskelig for mange å se den kompetitive fordelen ved plasma kontra lcd, både ut fra specs og titting. Jeg er ikke den rette til å fortelle noen at de tar feil.

Siden det er vanskelig å sammenfatte plasma sine dyder i en kort setning som er enkel nok til at Ola Dunk (som kjøper digitalkamera ut fra megapixel) ser lyset, så ligger vel plasma an til å forbli et nisje-produkt?

Ofte hørt på forumet: "Jeg kjøper ikke et display med mindre enn 1920x1080 uavhengig av bildekvalitet"

-k

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Ofte hørt på forumet: "Jeg kjøper ikke et display med mindre enn 1920x1080 uavhengig av bildekvalitet"
    Etter at HD-DVD og vinneren BD nå mer og mer kommer på banen, synes jeg ikke det å kjøpe en FullHD skjerm helt sammenlignbart med MP hysteriet for digital kameraer. Er selfølgelig enig i at det er mange andre viktige bildeparametere som må være på plass også for å få et godt bilde, og det blir veldig galt å bare tenke oppløsning i denne sammenhengen.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel det er en bra synlig forskjell på plama fra Pansonic og Pioneer.
    Har selv Panasonic th42px70e og tante og onkel har en 42" pioneer som koster ca 20.000. (kommer ikke på produktnavnet).

Etter og ha sett forskjellen på bildet, spessielt kontrast og svart.
    Største forskjellen ble da vi jeg så en del bilder fra min bærbare pc via hdmi. Det ble utrolig klare og gode bilder på pioneer med perfekt svart og hvit på pioneer tvn, mange ganger bedre en det er på lcd skjermen på pcn min.

Om pioneer er vært det lille ekstra... ja, nesten så mye som prishoppet er.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Etter at HD-DVD og vinneren BD nå mer og mer kommer på banen, synes jeg ikke det å kjøpe en FullHD skjerm helt sammenlignbart med MP hysteriet for digital kameraer. Er selfølgelig enig i at det er mange andre viktige bildeparametere som må være på plass også for å få et godt bilde, og det blir veldig galt å bare tenke oppløsning i denne sammenhengen.
    Poenget mitt var ikke at det var fryktelig "galt" å tenke slik (selv om min overbevisning kanskje skinner litt igjennom), men at folk tenker sånn. Man kan like at folk tenker sånn eller ikke like det, men de gjør det, og det vil antagelig påvirke tv-produsentene.

-k

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slapp av !!

For det første så er det snakk om 42" ikke 50" eller 60"
    Rykter sier at de kommer med 43" isteden for og at det bare blir produsert i full HD.

For det andre så er det ikke bekreftet av Pioneer.

9 generasjon kommer til høsten en gang med ett par forbedringer og 10 generasjon til neste år,den største nyheten da blir sikkert at pioneer ikke lenger oppgir kontrast forhold siden sortnivået er på 0 ansi (helt sort) og at skjermen er bare 3-4 cm tykk

Dette er rykter selvfølgelig,men vent og se :-D

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper bare ikke dette er starten på slutten for plasma vs lcd krigen. Hvis plasma forsvinner er det ikke mye håp igjen for de som er ute etter bildekvalitet. Må bli et gammel bilderørs tv eller lignende da.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Link til uttalelse fra Pioneer 4/3 http://pioneer.jp/corp/ir/pdf/press/080304_plasma-e.pdf

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten grunn til å tro at dette skulle bety at Pioneer skulle slutte med plasmaskjermer. Å sette bort produksjonen av selve panelene til noen som er mer kostnadseffektive er ikke noe nytt. Dette gjøres av mange. Pioneer vil garantert fortsette å utvikle paneler, men la noen andre produsere dem for dem.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og sjekk denne linken Press Release : PIONEER CORPORATION
    Helt klart at vi har noe og se frem til :-D

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda fler rykter:

Pioneer kutter ut plasma i 42" størrelse og begynner med LCD.

EXCLUSIVE: It's Official Pioneer To Sell LCD TVs March 7 Announcement - Smarthouse

Lite utdrag:

During the past two quarters and despite the plasma market growing by 62% Pioneer's share has declined by 39% according to DisplaySearch. The move into LCD TV will allow the company to trade off their brand which is well regarded in the consumer electronics market.

Under the new arrangement Pioneer will sell a range of LCD TVs up to and including 50". They will also sell a 50" and 60" plasma and next year an 80" plasma TV which insiders say will be manufactured by Panasonic.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    80" Plasma?
    Crap.. Hører lommeboken vrir seg litt i smerte allerede...

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •