Pioneer slutter med plasma - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Pioneer selv, ser på omstruktureringen som positiv da mere midler frigjøres til produktutviklingen. Merkenavnet KURO vil også bli videreført uavhengig av hvilken plasma produsent de velger å samarbeide med videre. Pioneer mener også at bildekvaliteten ikke skal gå ned, men at den skal forbedret ytterligere.
    Hvem samarbeidspartneren blir er ikke bestemt enda, selv om Panasonic/Matushita er nevnt.

Forhåpentligvis har vi ingenting å frykte mtp. kvaliteten

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pana er heldigvis en meget dyktig produsent, så dette kan bli spennende.
    Kanskje dette også kan føre til en liten prisreduksjon på Pioskjermene ?

Også interessant at de velger å prøve seg på LCD markedet.
    Men Sharp har jeg ikke mye tro på. Fryktelig dårlig feilstatistikk. Faktisk like ille som Phillips...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Har du sett X og W serien til Sony?Eller Loewe sine lcd skjermer?Jeg synes at de har ett sortnivå som er tett opp mot det Pioneer og Panasonic har på sine Plasma skjermer.
    De LCD skjermene som jeg nevner har ikke lenger noe problem med "blur" effekt og de er meget god på kontrast.
    deg om dette, jeg er på ingen måte enig i noen av utsagnene.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    deg om dette, jeg er på ingen måte enig i noen av utsagnene.
    Ja det er helt greit det men det er nok ulike oppfatninger om det meste og ser du i siste nr av Hjemmekino og testen som de har der av TV så sier jo også de at noen av de nye LCD skjermene ikke har noe dårligere sortnivå enn Plasma.
    Mvh bigtor

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer slutter med plasma,ja hurra hva så, da blir det slutt på denne håpløse innbrenning !! Lcd er nu tingen NB anng sortnivå er mitt nye philips ikke noe dårligere på sortnivå enn mine tidl plasmaer.mrk som samsung og panasonic

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pio skal ikke slutte med plasma. De skal bare flytte/utlyse panelproduksjonen for å øke lønnsomheten. Muligens til Panasonics fabrikker.

Edit : Og innbrenning er nærmest et ikketema på dagens plasmamodeller

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Pioneer selv, ser på omstruktureringen som positiv da mere midler frigjøres til produktutviklingen.
    Hehe.. Klart de gjør... ;-)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett X og W serien til Sony?Eller Loewe sine lcd skjermer?Jeg synes at de har ett sortnivå som er tett opp mot det Pioneer og Panasonic har på sine Plasma skjermer.
    De LCD skjermene som jeg nevner har ikke lenger noe problem med "blur" effekt og de er meget god på kontrast.
    Ja jeg har sett nevnte Sony TV og de er slettes ikke verst (for å være LCD) men de er på ingen måte i nærheten av en god plasma. Når det gjelder Loewe har jeg kun sett noen veldig få modeller i forbifarten men tatt i betraktning at det er Sharp tv'er i en fin forkledning så har jeg sett veldig mye på Sharp sine modeller og de har på ingen måte overbevisst på noen annen måte enn andre LCD toppmodeller.

Nok OT fra min side.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er helt greit det men det er nok ulike oppfatninger om det meste og ser du i siste nr av Hjemmekino og testen som de har der av TV så sier jo også de at noen av de nye LCD skjermene ikke har noe dårligere sortnivå enn Plasma.
    En sannhet med modifikasjoner. Jeg har ikke sett noen målinger som viser at LCD er i nærheten av plasma når det kommer til sortnivå. Ser man på skjerm mot skjerm i et opplyst lokale, får en kanskje inntrykket at det ikke er så store forskjeller, men i en mørk stue har jeg fortsatt tilgode å se en LCD som rekker plasma lenger opp enn til knæra. Sort blir rett og slett grått. Av samme grunn tviholder jeg fortsatt til plasma...

Når det er sagt, så er det mange andre områder der toppmodellene til Loewe & co utmerker seg ift. plasma. Men sortnivå er desverre ikke et av de....

Jeg tror vi nok (desverre) må vente på en ny teknologi (oled?) før vi kan hente ut det beste fra begge verdener. Så Sony sin (lille) OLED skjerm i Tyskland, og bildet fra vanvittig rått. Vanskelig å få noe skikkelig inntrykk på en liten skjerm, men det var lett å se at skarphet, kontrast og farger var i en helt egen klasse ift. både LCD og plasma. Det eneste den hadde litt "problemer" med var panoreringer, men det er ikke teknologien (oled) sin skyld.

Blir spennende å se hva Pioneer kommer med i årene som kommer, og om de klarer å opprettholde sin posisjon som referanse blant flatskjermer. 5 år frem tid? Jeg har mine tvil....

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •