Pioneer slutter med plasma - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 49
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Enda fler rykter:

Pioneer kutter ut plasma i 42" størrelse og begynner med LCD.

EXCLUSIVE: It's Official Pioneer To Sell LCD TVs March 7 Announcement - Smarthouse

Lite utdrag:

During the past two quarters and despite the plasma market growing by 62% Pioneer's share has declined by 39% according to DisplaySearch. The move into LCD TV will allow the company to trade off their brand which is well regarded in the consumer electronics market.

Under the new arrangement Pioneer will sell a range of LCD TVs up to and including 50". They will also sell a 50" and 60" plasma and next year an 80" plasma TV which insiders say will be manufactured by Panasonic.
    Dersom Pioneer kommer med LCD skjermer som er like pene som de plasma skjermene de har laget, så er det knallbra!

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Dersom Pioneer kommer med LCD skjermer som er like pene som de plasma skjermene de har laget, så er det knallbra!
    Ja,det eneste negative er vel at det er LCD teknologi

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slapp av folkens! Pioneer har vel tittet på Mitsubishi Laser-tv og skjønt hva fremtiden er....

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne overskriften er meget misvisende og bör endres. Pioneer slutter ikke med plasma, men de slutter å produsere panelene selv. Panasonic skal levere Plasma-panelene og jeg mener å ha lest at de skal kjöpe LCD-paneler fra Sharp, uten at jeg kan vise til kilde.
    Home Cinema News

"OK, Pioneer fans, you can breathe easy: contrary to rumours circulating earlier this week, Pioneer is NOT pulling out of the plasma market. It's just 'restructuring'.
    In an official announcement today, Pioneer stated that it's going to continue with production of its upcoming (9th) generation of plasma TVs as normal. But thereafter it intends to outsource the production of the core plasma panels to another party, most likely Matsushita.

HOWEVER! The announcement is at pains to clarify that this outsourcing for gen 10 and beyond does not mean future Pioneer TVs will merely be rebadged versions of another manufacturer's TVs. Rather the plan is that Pioneer will simply be procuring panel modules into which it will then incorporate the various proprietary technologies that have given rise to the current award-winning KURO TVs.

Fingers crossed these plans all come to fruition, and that we can continue to get our hands for years to come on what are for my money currently the best flat TVs in the business.

Posted by John Archer"
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Denne overskriften er meget misvisende og bör endres. Pioneer slutter ikke med plasma, men de slutter å produsere panelene selv. Panasonic skal levere Plasma-panelene og jeg mener å ha lest at de skal kjöpe LCD-panlerer fra Sharp, uten at jeg kan bekrefte det.
    Home Cinema News

"OK, Pioneer fans, you can breathe easy: contrary to rumours circulating earlier this week, Pioneer is NOT pulling out of the plasma market. It's just 'restructuring'.
    In an official announcement today, Pioneer stated that it's going to continue with production of its upcoming (9th) generation of plasma TVs as normal. But thereafter it intends to outsource the production of the core plasma panels to another party, most likely Matsushita.

HOWEVER! The announcement is at pains to clarify that this outsourcing for gen 10 and beyond does not mean future Pioneer TVs will merely be rebadged versions of another manufacturer's TVs. Rather the plan is that Pioneer will simply be procuring panel modules into which it will then incorporate the various proprietary technologies that have given rise to the current award-winning KURO TVs.

Fingers crossed these plans all come to fruition, and that we can continue to get our hands for years to come on what are for my money currently the best flat TVs in the business.

Posted by John Archer"
    Hørers bra ut,det betyr ikke så mye om panelene ikke lages hos Pioneer så lenge de blir lagd til pioneers spesifikasjoner.

Jeg vurderte og oppgradere til 9nde generasjon men nå lener jeg meg godt tilbake og venter på 10nde generasjon :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Håper bare ikke dette er starten på slutten for plasma vs lcd krigen. Hvis plasma forsvinner er det ikke mye håp igjen for de som er ute etter bildekvalitet. Må bli et gammel bilderørs tv eller lignende da.
    Dvs at det ikke finnes god bildekvalitet på LCD? Vi som er ute for å handle nye flat-tv for første gang, synes vel slike utsagn virker mer forvirrende enn oppklarende. Kunne du tenke deg å utdype noe mer?

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det finnes LCD skjermer med meget godt bilde feks Sony og Samsung har skjermer med meget godt bilde.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceman
    Dvs at det ikke finnes god bildekvalitet på LCD? Vi som er ute for å handle nye flat-tv for første gang, synes vel slike utsagn virker mer forvirrende enn oppklarende. Kunne du tenke deg å utdype noe mer?
    Billedkvaliteten på en Plasma er bedre en på en LCD.
    Det er dermed ikke sagt at LCD er dårlig men teknikken har sine begrensninger i forhold til Plasma.

Det gir igjen utslag på prisen og den vanelige forbruker er ikke interssert og betale for de små forskjellene.

Sagt i korte trekk da, dette er feil tråd for og diskutere LCD vs PLasma.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...det er uansett et STORT skritt Pioneer nå tar ved å outsource produksjonen. For det første mister de jo first-hand-kontrollen - og ikke minst lisensierer du ut teknologien til en konkurrent (riktignok kun til eget bruk i første omgang) som sikkert på sin side da har lettere for å kopiere denne til eget bruk senere.

I de fleste tilfeller der produsenter avslutter egen produksjon tar det dessverre ikke lange tiden før innovasjonsbølgen går kraftig ned (er ofte et tegn på kostnads/salgsproblemer)... Samtidig er det jo mulig Pioneer har noen veldig gode patenter på sin teknologi som gjør at Panasonic ikke har anledning og mulighet til å følge opp denne på sine TVer, men jeg tviler vel...

Uansett er det ingen overraskelse at 42-tommeren kuttes på plasmasiden. På mindre TVer funker jo tross alt LCD ypperlig, og når en også vet at bruksområdet ofte er stue med stort sett vanlig TV er jo heller ikke behovet for 100% perfekt sortnivå like overhengende... På en 50"+ TV der filmtitting er stor del av reportoaret er imidlertid sortnivå og dynamikk helt avgjørende.

Når det er sagt har jeg nylig kjøpt inn en 50" Panasonic-plasma selv (PX70), og selv om Pioneer er vesentlig bedre er jo denne plasmaen utrolig konkurransedyktig mht pris og ytelse. Mon tro hva Pioneer har sett som har fått til de til å gå til dette skrittet? Kanskje vi har noe veldig spennende i vente fra LCD-leiren, ev. Panasonic om ikke alt for lenge?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så sant som det er sagt Lygren :-D

Eller så kommer kanskje ikke den store nyheten fra LCD men fra en ny teknologi ?

Uansett så tror jeg ikke at vi vil få dårligere bildeteknlogi i fremtiden.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceman
    Jeg har tilgode å se en LCD med en fargedybde samt sortnivå på nivået til f.eks en Pioneer plasma. Det er flere grunner til det. Kontinuerlig baklys som skinner igjennom panelet. Noen firmaer har prøvd å løse dette med dynamiske rør (dimming backlight), LED lys etc uten spesiellt supre resultater. LCD har fremdeles problemer med "blur" effekt når noe er i bevegelse. Innsynsvinkel er veldig variende. Oppløsnings hype. Håpløst kontrastnivå. Til små tv'er og pc skjermer fungerer de ypperlig men ikke til større tv'er. Ihvertfall forløpig.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er den offisielle pressemeldingen fra Pioneer:
    http://pioneer.jp/press/pdf/ir/08030...ucturing-e.pdf
    Her forteller de om et sammarbeide med Sharp for utvikling av BD-recordere og spillere, samt ultratynne KURO-LCD-TV-er som kommer allerede til høsten.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samt ultratynne KURO-LCD-TV-er som kommer allerede til høsten.
    Gleder meg til å høre Pioneer argumentere for LCD. ;-)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Gleder meg til å høre Pioneer argumentere for LCD. ;-)
    Uff.
    Kanskje Pioneer blir de første til å komme med en virkelig bra LCD? Har mine tvil, men skal aldri si aldri.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    , samt ultratynne KURO-LCD-TV-er som kommer allerede til høsten.
    Det er vel det rødmerkede ordet som er det sentrale. Først skulle ALLE ha flat skjerm, så skal den nok være ultratynn (og jeg er fristet til å mene at det er ganske viktig selv som kvalitetsbevist bildemann)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...etter å ha sett den omtalte ultratynne Sharpen på IFA forstår jeg godt hvorfor selv Pioneer sikler... TVen var basert på vanlig LCD, men hadde 100.000:1 i on/off-kontrast (i følge Sharp selv, vanskelig å verifisere i lyse omgivelser selv om det så "mycket bra ut")...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sharpen var fin den men Mitsu er hakket vassere, (og mye billigere)

fra tråden
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...tml#post856411

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Jeg har tilgode å se en LCD med en fargedybde samt sortnivå på nivået til f.eks en Pioneer plasma. Det er flere grunner til det. Kontinuerlig baklys som skinner igjennom panelet. Noen firmaer har prøvd å løse dette med dynamiske rør (dimming backlight), LED lys etc uten spesiellt supre resultater. LCD har fremdeles problemer med "blur" effekt når noe er i bevegelse. Innsynsvinkel er veldig variende. Oppløsnings hype. Håpløst kontrastnivå. Til små tv'er og pc skjermer fungerer de ypperlig men ikke til større tv'er. Ihvertfall forløpig.
    Har du sett X og W serien til Sony?Eller Loewe sine lcd skjermer?Jeg synes at de har ett sortnivå som er tett opp mot det Pioneer og Panasonic har på sine Plasma skjermer.
    De LCD skjermene som jeg nevner har ikke lenger noe problem med "blur" effekt og de er meget god på kontrast.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser frem til ultratynne skjermer,pioneeren stikker fremdeles 15cm ut fra veggen og det med det tynneste veggfeste jeg kunne finne.
    Det betyr mye det,spesielt med det smale rommet jeg har nå og projektor,tenk å kunne få lerrete helt inn til veggen og samtidig ha plass til TVn.
    ikke heng meg hvis jeg tar feil men skulle ikke 10nde generasjon plasma fra Pioneer være tynn ? rundt 9mm hvis jeg ikke husker feil ?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt avklaring: