Hvitt skjermbelegg til hvit lcd-tv.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Hvitt skjermbelegg til hvit lcd-tv.

Hei!

Vet noen av dere om muligheten for å kjøpe et hvitt belegg til skjermen på min hvite samsung tv? Dette for å gjøre også skjermen hvit, i den hensikt å gjøre tv`en som helhet minst mulig synlig når den ikke tas i bruk.

På forhånd takk for hjelpen!

Med vennlig hilsen Thomas

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du på en slags hvit film til å klistre på rammen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Hans Marius

Det stemmer - en hvit film til å klistre på selve skjermen. Rammen på tv`en er hvit så jeg ønsker å dekke til det svarte på skjermen når den er slått av og ikke i bruk.

Vet du om noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomasito_
    Hei Hans Marius

Det stemmer - en hvit film til å klistre på selve skjermen. Rammen på tv`en er hvit så jeg ønsker å dekke til det svarte på skjermen når den er slått av og ikke i bruk.

Vet du om noe?

Jeg håper dette er en spøk!:shock: Hva er det med hvite TV'er og at de ikke skal synes for tiden?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så du vil altså stresse ræva av deg for å klistre på en hvit film hver gang du ikke bruker tven.. for så og dra den av, pakke den sammen og legge den i skuffen når tven er i bruk ?
    Cirka det teiteste jeg noen gang har hørt, men stå på heng et laken over :P

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er poenget med å være så sabla negativ til denne ideen, da? Trådstarter ber ikke om kritikk av sine TV-vaner, eller hvordan han vil innrede stua si. Han spør om noen kan hjelpe ham med å finne en film som vil gjøre TV-en mest mulig diskret. Dere vet ikke engang hvor mye han ser på TV, så det trenger ikke være tungvint for ham i det hele tatt.

Over til spørsmålet ditt, thomasito_:
    Jeg vet ikke hvor man kan få tak i noe slikt, men det sitter jo ofte en lapp av selvklistrende materiale på skjermer man kjøper, så det burde jo være mulig å få tak i noe brukbart. Noe bedre tips har jeg dessverre ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville tatt kontakt med et reklamefirma som driver med sånt. De kan sikkert skaffe en type selvklebende folie til deg.

(Hvis jeg har tolket ønsket ditt riktig, så vil du ha en hvit folie som slipper bildet gjennom, og ikke noe som du må fjerne ved bruk av tv.)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Firear
    (Hvis jeg har tolket ønsket ditt riktig, så vil du ha en hvit folie som slipper bildet gjennom, og ikke noe som du må fjerne ved bruk av tv.)
    Det høres vanskelig ut. Et hvitt belegg er hvitt fordi det reflekterer innsendt lys i tilfeldige retninger. Hvis du prøver å legge et slikt belegg på TV'n så skjønner jeg ikke annet enn at mye av det utsendte lyset vil bli reflektert tilbake i stedet for å bli sendt ut, og kontrasten vil gå åt skogen. Det vil dessuten bli litt uskarpt, siden det er noen millimeter klaring mellom pikslene og filmen du limer på.

Tror det er lurere å kjøpe DVD'n "Isbjørn spiser is i snøstorm" og sette den på repeat. Vips, hvit skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei!

Takk for respons

Jeg tror jeg gjorde meg selv litt misforstått. Det hvite belegget er kun ment for bruk av interiørmessige grunner. Ikke nødvendigvis for daglig bruk men når jeg har besøk,tv`en er slått av og jeg ønsker å tone ned det dominerende elementet en 40" har i min lille stue. Altså; kun med tanke på når tv`en er slått av. Ved å legge på et belegg som gjør skjermen hvit og ikke svart så vil det stå i stil med hvitfargen på resten av tv`en og veggen bak. På den måten gjør jeg tv`en minst mulig synlig når jeg føler behov for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jan Thomas?

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAHA Lættis!!

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da enda bra at du ikke skal ha det på når du skal se på TV! :-D

Dersom du skal 'klistre' dette over skjermen, må det bli en type plast som klistrer av seg selv, uten lim selvsagt. Som beskyttelsen over display på mobiler etc. når de er nye.

-Det jeg personlig isteden ville ha forsøkt å gjøre dersom jeg skulle gjort dette, ville vært å prøve å få tak i et 'ark' av helt hvit plast, bittelitt større enn 40" diagonalt, gjerne ganske tykt slik at det ikke blir skjolder/folder, og så ville jeg ha kjøpt fire borrelås 'punkter' (små runde borrelås 'klistremerker') og satt én borrelås i hvert hjørne av skjermen (på rammen!), og de tilsvarende borrelåsene i hvert hjørne av plastarket. På den måte ville det gå kjapt å ta det av og på mange ganger.

Det er nå hva jeg ville ha gjort. Om det blir pent vet jeg ikke, men det blir vel like pent (minst - gjerne penere vil jeg tro) som en plast "duk" klistret mot skjermen, noe som gjerne ville føre til luftbobler, folder etc., og ville føre til en del mer jobb hver gang.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bols
    ... Et hvitt belegg er hvitt fordi det reflekterer innsendt lys i tilfeldige retninger. ...
    Dette er kanskje off-topic, men der har tankegangen din slått krøll på seg.

Ting er hvitt fordi det reflekterer alle farger (frekvenser). Det forutsetter naturligvis at belysningen er hvit.
    Hvis ting reflekterer lys i alle retninger vil det se matt ut, reflekteres det rett tilbake er det blankt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Ting er hvitt fordi det reflekterer alle farger (frekvenser). Det forutsetter naturligvis at belysningen er hvit..
    Helt korrekt, men det var ikke fargen som var poenget i denne sammenhengen. Men det er klart at ideen om en plastfilm ville blitt enda dårligere hvis den skulle ha en annen farge enn hvit...

Hvis ting reflekterer lys i alle retninger vil det se matt ut, reflekteres det rett tilbake er det blankt.
    Nja... Hvis alt reflekteres "rett tilbake" så er det ikke hvit plast lenger, men en speilflate (som ville vært direkte uegnet foran en TV-skjerm...). Hvis det bare er deler av lyset som reflekteres, så får man hvit plast med en blank finish.

Dette er kanskje off-topic, men der har tankegangen din slått krøll på seg.
    Selvfølgelig, men det er interessant likevel. Og nei. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    -Det jeg personlig isteden ville ha forsøkt å gjøre dersom jeg skulle gjort dette, ville vært å prøve å få tak i et 'ark' av helt hvit plast, bittelitt større enn 40" diagonalt, gjerne ganske tykt slik at det ikke blir skjolder/folder, og så ville jeg ha kjøpt fire borrelås 'punkter' (små runde borrelås 'klistremerker') og satt én borrelås i hvert hjørne av skjermen (på rammen!), og de tilsvarende borrelåsene i hvert hjørne av plastarket. På den måte ville det gå kjapt å ta det av og på mange ganger.
    Tror du er inne på noe der. Men personlig tror jeg heller jeg ville gått for stoff istedenfor plast, og bygd noe lignende de panelene i Smallhandz.'s hjemmekino.

Et panel som dekker hele TVen og som er i akkurat riktig størrelse til å holdes fast med friksjon. Best "visuelt" resultat får man kanskje hvis TVen henger på veggen og man har nok klarning under den til å sette panelet rett under når TVen er i bruk.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn har jeg løst det "problem". Alt er borte....

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å få sydd et trekk som du kan tre over. En eller annen systue/mor/svigermor burde være egnet til å gjennomføre et slikt prosjekt. Hva jeg jeg... kanskje du har en symaskin på soverommet :lol:

Da kan du få trekket formet til ditt tv som muligens kan bli et bra resultat.

Edit:

Og etter å ha tenkt litt over det og søkt på google så fant jeg denne:

Tv Dust Cover - Compare Prices, Reviews and Buy at NexTag - Price - Review

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du en til, ikke helt min stil..

Flat Screen TV Cover - Instructables - DIY, How To, home, craft

Men, ideen er god

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så flott!;D

Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Sånn har jeg løst det "problem". Alt er borte....
    Ja fysj fysj!!:shock: TV'er er stygge ass, få dem vekk! LoL:lol:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •