Koble TH-42PX70 til pc,hvordan fylle hele skjermen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble TH-42PX70 til pc,hvordan fylle hele skjermen?

Heisan godtfolk.

Dette er mitt første innlegg her på forumet. har lenge vært "leser" her inne men ikke regget meg.

Vet ikke om overskriften sier så mye om problemet mitt men la meg forklare det hele

Jeg har en Panasonic TH-42PX70 som jeg har koblet til en HTPC med et helt greit grafikkort (Geforce 7600)
    Pc`n er koblet til tv`n via VGA kontakten.
    Problemet jeg vil frem til er at når jeg skal se film fra HTPC`n så blir det bare 16:9 format, det vil si at jeg har svart stripe oppe og nede.
    Jeg liker ikke dette helt, jeg vil fylle hele skjermen med bilde, det var jo derfor jeg kjøpte med en 42" tv

Bør jeg koble pc`n til via en annen tilkobling eller det noe anneet som kan gjøres for å fylle hele skjermen med bildet??

Mvh

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok noe du må leve med, svarte striper oppe og nede er standard på meste parten av 16:9 filmer.
    Det er vel bare anamorfisk 16:9 som vil fylle hele skjermen.
    Svarte striper er 2:35 fromat

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men er det for at jeg bruker VGA kabel mellom pc og tv?
    DVD spilleren som er koblet til med HDMI kabel fyller hele skjermen når jeg ser film.

Det som er koblet til tv`n via SCART/HDMI kan jeg velge forskjellige visning når jeg går inn på aspect på fjernkontrollen men på VGA inngangen kan jeg bare velge mellom 16:9 og 4:3 når jeg går inn på aspect...hva kommer det av?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det har ikke betydning at du bruker vga-kabel. er vel egentlig ikke behov for flere aspectratioer fra pc, kan jo stille derfra også når man har disse to valgene. for å teste innstillingerl, sjekk formatet på filmen på imdb, eller test med noe annet du vet er 16:9.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan vel velge det i avspillingsprogramvaren på PCen også. Tror da jeg kan fylle hele skjermen hvis jeg vil ved bruk av VLC, men blir jo ofte litt rart aspect ratio av det da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •