FUJITSU Plasma, Gjemt eller glemt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

FUJITSU Plasma, Gjemt eller glemt?

Har akkurat startet jakten på en plasma og noe av det første jeg møtte var en FUJITSU P42VHA30ES
    (bortsett fra en B&O som måtte betales med blod.)

Ble kjempe imponert og helt sikker på at det var en slik jeg måtte ha.
    Blir så klar over at den "samme" finnes som "High Defenition" utgave, nemmelig P42HHA30ES. Fikk ikke sett noen demo på denne, men den burde vært meeeget mye bedre da den kostet ca 15k mer.

Er det noen som har en mening om disse to produktene? Gjerne noen som har fått sammenlignet begge.

Finner svært lite om Fujitsu's plasmaer her på forumet, betyr det at det finnes langt bedre skjermer i samme pris klasse?
    Finner noen hentydninger om at Fujitsu bruker Hitatchi skjermer, stemmer det?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: FUJITSU Plasma, Gjemt eller glemt?

Sitat Opprinnelig postet av Ookami
    Finner svært lite om Fujitsu's plasmaer her på forumet, betyr det at det finnes langt bedre skjermer i samme pris klasse?
    Finner noen hentydninger om at Fujitsu bruker Hitatchi skjermer, stemmer det?
    Fujitsu lager skjermene sammens med Hitachi ja. Det er samme skjermene som f.eks brukes i Philips apparater. (De lager for mange)

Fujitsu er gode skjermer, men pga av at de selges av et monopol firma her i landet så virker det som om konkurransen ikke er så spesielt stor og dermed prisene noe høyere. Men det er en god skjerm som blant annet har 10 bits fargedybde som gir 1 milliard farger.

Vil også ta en titt på Panasonic sin PA20 modell som ligger i samme prisleie og som mange regnes som den beste TV'n i den prisklassen.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ....Tror rett og slett distribusjonen her til lands har vært for begrenset for Fujitsu. De lager noen av verdens aller beste skjermer.

Hvis de produserer for Philips, forklarer det for øvrig 10 bit på 9955 modellen vi diskuterer i annen tråd, Peakman!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Produktjakt tråd flyttet HIT

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da veldig strengt?
    Kansje om noen heller prøvde å svare?

Vel, resten hører vel til her, så copy/paste:

Ang mitt eget ubesvarte spørsmål om P42HHA30ES er verdt de 15K extra i forhold til P42VHA30ES fant jeg noe her, nederst.
    http://www.avsforumfaq.com/~plasma/#alis
    Ser ut til å gjelde litt elder modeller, vet ikke om det er forbedret på de nye.

Addon: Noen som vet noe om ALIS "virker"?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lenge vurdert en P42VHA30ES og har lest en god del om de to modellene på bl.a. avsforum.

Det virker der som om P42HHA30ES er overlegen dersom man har tilgang på hi-def-signalkilder. På SD TV-sendinger og DVD skal P42VHA30ES være mer enn god nok, ja faktisk bedre, bl.a. på grunn av bedre kontrastforhold i forhold til HHA30.

Har observert at flere har valgt P42VHA30ES istedenfor P42HHA30ES nettopp på grunn av manglende tilgang på HD-kanaler.

Da HDTV fremdeles ligger langt frem i tid her hjemme falt mitt valg på P42VHA30ES (selv om dette senere ble endret til Pioneers PDP-434HDE :wink: )

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor byttet du til Pioneer? Og har du sett nærmere på Panasonic PA20?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg valgte Pioneer til slutt fordi jeg likte designet på denne skjermen mye bedre. Skjermen er eyecandy selv i avslått tilstand Også er den jo én tomme større en de andre :lol:

I tillegg så jeg ikke så voldsomt store forskjeller i bildekvalitet i forhold til Fujitsuen eller Panasonicen du nevner. De ble ikke sett side-ved-side med Pioneeren, så direkte sammenlikning ble ikke gjort. Men; jeg så alle skjermene med tilnærmet like lysforhold ("dagslys" og "kveldsmørke") og jeg fikk lov til å stille bildeparameterne slik jeg selv ville.

Jovisst er sortnivået på Pioneeren noe dårligere enn begge, men det plaget meg ikke. Fargegjengivelsen var utvilsomt best på Pioneeren, men verken Fujitsu eller Panasonic lå langt bak. Dessuten ble bildekvaliteten i en helt annen klasse enn de andre to når skjermen ble matet med signalet fra Pioneers egen DV-868 via HDMI. Helt klart det beste bildet jeg har sett på noen plasma noengang (ikke at jeg har sett så voldsomt mange, men allikevel...)

Uke 14 kommer ikke fort nok for meg, det er nemlig da Pioneeren kommer "til papa"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •