Strøm Støy fra Pioneer 508XD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Strøm Støy fra Pioneer 508XD

Jeg har kjøpt meg Pioneer 508XD og sliter med irriterende elektrisk støy / summing fra tv'n (ikke høytalerene), jeg hører den også godt med normal TV volum..:cry:

Er det noe løsning til dette, eller må jeg ringe Pioneer Norge?:neutral:

Takker på forhånd for svar!

MVH Chrisonfire

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha ringt Pioneer Norge. Jeg opplever ingen slik summing fra min, men om jeg legger øret inntill baksiden av TV`en hører jeg at den er på. Umulig å høre 50-100cm fra TV`en. Hører heller ikke noe støy fra min 506, men der vet jeg enkelte klagde over støy.

Har du prøvd å koble fra alle kildene, for å se om problemet vedvarer? Evn. koble fra antenneledningen?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg har kjøpt meg Pioneer 508XD og sliter med irriterende elektrisk støy / summing fra tv'n (ikke høytalerene), jeg hører den også godt med normal TV volum..

Er det noe løsning til dette, eller må jeg ringe Pioneer Norge?

MVH Chrisonfire
    Det var sjelden støyproblemer med Pioneer-skjermene så lenge strømforsyningen ble holdt i en ekstern tunerboks (til og med 6 gen.). Men fra og med generasjon 7 (427/507) kom problemet da strømforsyningen ble integrert i selve skjermen. Min bråkte så ille at jeg til slutt solgte skjermen. Det har imidlertid sjelden med lokale strømforholdene å gjøre (da skal det i såfall være svært ille). Jeg har eid de dyreste nettfiltrene (Nordost Thor og Hydra 8) uten at det hjalp på "buzzingen".

Min tidligere Pioneer PDP-508 var derimot tilnærmet "summefri". Men kanskje vare jeg bare heldig med min modell? Andre har nemlig opplevd støy fra 508 (Google 508, og se). Det har vist seg at Pioneer har brukt litt forskjellig innmat i strømforsyningene til 8. generasjon, men så vidt jeg har forstått på Pioneer Norge, skulle alle skjermer med feil innmat ha vært byttet nå. Men kanskje du har fått en av dem likevel?

Jeg ville ringt Pioneer Norge

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problem med min 5080XA. Den er produsert i nov 2007, så den er rimelig ny for å si det sånn. Høres fra sofa, selv med lyden på.. 5 meter unna.

Overlever, men det er litt irriterende.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Har også en anelse strømstøy på min 5080xa, også nyprodusert.

Gjør meg uansett ikke så mye da jeg ikke ser på annet enn Hd kilder med heftig 5.1 lyd i stuen:-D

Så da er det løst!

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den økte kontrasten i skjermene har gjort at flere produsenter har problem med trafostøy fra skjermene når kontrasten senkes fikk jeg opplyst fra LG ,fordi jeg hadde samme problem både på en samsung og lg lcd skjerm,heldigvis forsvant lyden når jeg økte kontrasten opp imot 90%,ergelig at det skal være slik på ting man betaler over 10 000 for.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar!
    da ringer jeg Pioneer norge imorgen.

Har ringt dem før, men de sa at summing er vanlig.
    Jeg svarte med at min far har 37pv50 som ikke høres i det hele tatt, da svarte han at de nyere modellene av plasma støyer mer.

Jeg bestemte meg da for å gi pioneern litt tid, men summingen er der ennå, selv etter mange tips... Så nå må jeg gjøre noe...
    Får vel høre imorgen, for jeg betaler ikke 28k for en tv som irriterer meg...:neutral:

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kan bytte "jamt"... Du får en 32" lcd som er lydløs g jeg får den superduper skjermen din

Alvorlig talt... Jeg hadde levert denne tilbake at once!

Selv om en tv har bra specs, ... så skal den ikke plage livet av eieren...!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg svarte med at min far har 37pv50 som ikke høres i det hele tatt, da svarte han at de nyere modellene av plasma støyer mer.
    Det er ikke rart. Panasonic PA 50 er spesiell. Den er faktisk helt støyfri (vi har 3 stykk av den i familien!)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Pioneer LX508D har også meget transformatorstøj når jeg sidder lige foran skærmen. Flytter jeg mig lidt til siderne, hører jeg næsten ingen støj. Har i samme problem med jeres?

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm trodde pioneer var nesten feil fri jeg. Siden disse blir karaktrisert som det ultimate,innen plasma.
    Men skal man sitte med øresus dagen lang, så blir det nok noe annet

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støyen på min pioneer varierer, det støyer mest når panelet viser sort bilde...
    Noen dager kan være værre enn andre, kan det være noe med temperatur?
    Min Pioneer står like ved ett vindu..

Fra noen vinkler høres støyen mindre, kanskje det har noe med akustikken i rommet? på min hjemmekino ser dere mitt roms byggemåte..

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode N
    Min Pioneer LX508D har også meget transformatorstøj når jeg sidder lige foran skærmen. Flytter jeg mig lidt til siderne, hører jeg næsten ingen støj. Har i samme problem med jeres?
    Dette er noe som de fleste som har denne skjermen med summing hører. Summinga er veldig retningsbestemt, høres kun når du sitter rett foran og i en viss høyde. Når jeg står oppreist så forsvinner lyden. Ett tips kan være å ha den ganske høyt montert på veggen og bruke drive mode 2.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett tips kan være å ha den ganske høyt montert på veggen og bruke drive mode 2.
    Problemet er bare at drive mode 2 gir et dårligere bilde enn drive mode 3 (BTB) over HDMI. Og da blir det et litt vanskeligere valg.....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Dette er noe som de fleste som har denne skjermen med summing hører. Summinga er veldig retningsbestemt, høres kun når du sitter rett foran og i en viss høyde. Når jeg står oppreist så forsvinner lyden. Ett tips kan være å ha den ganske høyt montert på veggen og bruke drive mode 2.
    Præcis som du beskriver. Skærmen støjer mest når jeg sidder i den bedste placering med hensyn til billedet og surroundlyd. Det hjælper altså ikke at få det byttet. Nu overvejer jeg virkelig at sælge det. Jeg havde før en Panasonic TH42PX700. Den var næsten støjfrit, men billedet på Pioneer er det bedste, jeg har set.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode N
    Præcis som du beskriver. Skærmen støjer mest når jeg sidder i den bedste placering med hensyn til billedet og surroundlyd. Det hjælper altså ikke at få det byttet. Nu overvejer jeg virkelig at sælge det. Jeg havde før en Panasonic TH42PX700. Den var næsten støjfrit, men billedet på Pioneer er det bedste, jeg har set.
    Det er mulig at Pioneer kan fikse det. Jeg har ikke tatt meg bryet med å prøve. Er ikke veldig plagsomt slik jeg sitter i forhold til skjermen.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 427xa støyer ikke når den viser sort, men den er satans irriterende når det kommer lys. Dvs generellt lys. En logo er nok.

Dessuten jo mer av skjermen som blir hvit jo lavere blir lysstyrken på hele skjermen. Sitte med pc f.eks er ganske irriterende. Åpne et mindre hvitt vindu så detter lysstyrken over hele skjermen. Lukker vinduet og den kommer tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Det er mulig at Pioneer kan fikse det. Jeg har ikke tatt meg bryet med å prøve. Er ikke veldig plagsomt slik jeg sitter i forhold til skjermen.
    Jeg har talt med Pioneer i dag. De sender en tekniker ud på onsdag. Det bliver spændende, om de kan gøre noget ved støjen. Fik dog at vide, at alle plasmaskærme støjer mere eller mindre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Problemet er bare at drive mode 2 gir et dårligere bilde enn drive mode 3 (BTB) over HDMI. Og da blir det et litt vanskeligere valg.....
    Men er det ikke anbefalt å bruke drive mode 2 på PAL filmer uansett om man bruker HDMI eller ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir helt deprimert av hele avforum..

Fikk tilbud av en kompis i dag, han trur han klarer å ordne pdp5080XA til akkurat 20.000kroner.. Er egentlig litt over min prisklasse, men med så god rabatt må jeg kanskje ta meg råd.. Også tenker jeg, fader må sjekke litt avforum, og hver gang jeg søker opp en ny tv jeg har lyst på her inne så er det alltid noe sinnsykt klaging på modellene jeg vil ha

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •