Strøm Støy fra Pioneer 508XD - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjøpte meg en pioneer LX608d for noen dager siden. Ble imponert over bildet men jeg sliter også med kraftig elektrisk støy. I rolige partier på film/tv så hører man støyen godt. Ringte til butikken hvor jeg handlet tven og de skulle sende en til å se på den i morgen. Håper det går ann å fikse problemet, enten med ny tv eller bytte ut noen "defekte komponenter"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pfordal
    Kjøpte meg en pioneer LX608d for noen dager siden. Ble imponert over bildet men jeg sliter også med kraftig elektrisk støy. I rolige partier på film/tv så hører man støyen godt. Ringte til butikken hvor jeg handlet tven og de skulle sende en til å se på den i morgen. Håper det går ann å fikse problemet, enten med ny tv eller bytte ut noen "defekte komponenter"
    gi tilbakemelding på hvordan det gikk

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg velger å vente til jeg flytter med samboer til leilighet, får se om det er noe med rommet jeg er i nå, sitter tross alt 2 meter unna her inne...
    Kan det være noe med at jeg ikke bruker jordet uttak? jeg bruker monster HTS-2600 strømfilter, men uten nytte...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg havde besøg af en tekniker i dag. Han udskiftede to moduler i tv'et. Men det hjalp desværre ikke på støjen. Teknikeren mener ikke han kan gøre mere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp kjøpt meg PDP4280XA, og har registrert akkurat det samme som flere her beskriver.

Symptomene er nøyaktig de samme: Retningsbestemt elektrisk støy, som varierer med bildet.

Pioneer omtaler dette i brukermanualen sin og på FAQ siden sin på nettet flere steder (Pioneer Error page. Så det er ikke noe tvil om at det er noe man må leve med at det er "noe" lyd fra tv'en.

Det jeg lurer på er om det varierer fra TV til TV hvor fremtredende denne støyen er, og om det er noen om har klaget på dette og fått det utbedret på noen måte. Lite sansynlig at det noensinne kommer til å forsvinne helt, men det hadde hjulpet på frustrasjonsnivået og det ble betraktelig bedre.

PS.: Til de som leser dette, og tror at jeg av den grunn er misfornøyd med Pioneer, så er det feil. Fortsatt strålende fornøyd, men det er lett å bli perfeksjonist, og ønske at alt annet skal matche kvaliteten i bildet.

CH

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at de kan løse det ved å kapsle inn de delene som produserer støyen? Produserer de mye varme så plasser en kjøleribbe som går igjennom innkapslingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er normalt

Min lx508d støyer også, akkurat slik det er beskrevet i brukermanualen som fulgte med. Så det er nok noe Pioneer ikke har lyst/mulighet til å gjøre så mye med.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 508XD er stille som en mus, kan såvidt høre en svak summing hvis man legger øret inntil på baksiden av skjermen. Men fra 30 cm og utover er det umulig å høre noe som helst fra den, uansett lyst eller mørkt bilde. Så det er tydeligvis forskjeller mellom TV'ene... Men nå kommer jeg antagelig til å returnere min 508 siden den har èn død pixel, og heller vente på LX-5090 som kommer om en 2-3 mnd

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant at det er så store forskjeller/variasjoner i produksjonsserien. I stille partier på filmer, og med lyden slått av, er det ikke noe problem å høre lyden ganske markant fra sofaen 3-4 meter unna. Men er som nevnt tidligere meget retningsbestemt.

Har en kamerat som har nøyaktig samme modell på hytta, og jeg skal opp dit neste helg og sammenligne om det det støyer mer eller mindre fra den. Støyen som er beskrevet i manualen har jeg ingen problemer med å akseptere, men vil ikke sitte med en modell som støyer betydelig mer enn resten av produksjonsserien.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det er skrevet her, men jeg har en 428XD som støyet en god del. Men da jeg satte strømsparingsmodus (eller noe liknende) til modus 2 forsvant nesten all lyden.

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støy

Jeg har nå flyttet til leilighet, men susinga fra tv er der fremdeles, og den høres bare fra sweetspot, altså 3-4 meter rett foran TVn...
    Tror Pioneer norge får en telefon fra meg imorgen...

Chrisonfire

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært å snakket med Elkjøp (hvor jeg kjøpte TV'en), og fikk pratet med en som faktisk hadde nogenlunde peiling på hva han snakket om for en gangs skyld. Han sa at det er en "during" fra Pioneer sine plasmapaneler. Den er hørbar hvis du er i et stille rom og står helt nærme TV'en. Denne lyden skal fortone seg som en lav dur, altså at det står strøm på. Men en lyd som kan høres fra 3 meter skal det overhodet ikke være. Det er å betegne som en feil på produktet.

Rådet han ga meg var å ta en telefon til Pioneer, for å høre om dette var noe de kunne rette på. Altså at de var klar over problemet, og visste hvordan de skulle utbedre det. Alternativt så var det bare å komme tilbake med TV'en og bytte den mot en ny.

Så skal ta en telefon til Pioneer ila dagen, og se hva som blir utfallet.

CH

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •