Eldre plasma (ikke HD Ready) - beste måten å kjøre Media PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Eldre plasma (ikke HD Ready) - beste måten å kjøre Media PC

Hei

Som innovatør (hvem har sagt at det er lurt) kjøpte vi en 37" SONY Plasma ca. 2 år for tidlig. TVen heter KE-P37XS1 om det sier deg noe. Skal visstnok ha noe som heter ALI 1024x1024 skjermoppløsning. Betalte en formue og fikk ikke HD Ready.

TV'en har Scart, RGB, S-Video, Coax og vanlig linje inngang. Den har ikke VGA, DVI, HDMI eller andre PC vennlige tilkoblinger.

Har likevel lyst å få koblet til en Media PC og lurte på om jeg kan koble til en PC via RGB inngangen på noe vis eller om jeg må nøye meg med S-Video.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har likevel lyst å få koblet til en Media PC og lurte på om jeg kan koble til en PC via RGB inngangen på noe vis eller om jeg må nøye meg med S-Video.

JA det kan du , men da trenger du et skjermkort som støtter dette. DET har sikkert noen andre mere greie på enn meg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det går fint det. bare kjøp en kabel som har svideo og lyd i ene enden og scart i andre. claes ohlson eller en databutikk har denne kabelen. bare hør med de.

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville vurdert en kabel som denne: BenQ D-sub to YPbPr cable - MPX

Du kan sikkert finne en rimeligere og lengre, men det var den første jeg fant.

EDIT: Leste litt videre om denne typen kabelen og noen mener det ikke går an å bruke den fra et vanlig PC skjermkort. Jeg vet ikke hva som er sant, sikkert noen som vet det her inne.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med RGB så antar jeg at du egentlig mener komponentinngang? Dvs 3 phonoplugger ved siden av hverandre, rød, grønn og blå?

Hvis jeg har forstått det riktig så er det 1080i som er det beste signalet for denne typen panel.

Det finnes grafikkort hvor det følger med overgang til komponent. Det fulgte med overgang til komponent i esken til ihvertfall en av pc'ene mine, tror det var HTPC'en (kan sjekke det når jeg kommer hjem fra jobb). Jeg har dette kortet:
    Komplett.no - Sapphire Radeon HD 2600 XT 256MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI-I/Tv-out/HDMI, 128bit
    ATI RADEONâ„¢ HD 2600XT
    Sitat: (Provides high quality analog TV output (component/S-video/composite)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •