Hjelp meg å bestemme meg for ny tv. 46" Sony eller Toshiba

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp meg å bestemme meg for ny tv. 46" Sony eller Toshiba

Har bestemt meg for å begynne å se meg etter ny tv ettersom min Samsung 40" M86 er sendt tilbake på grunn av grønne flekker i 1080p.

Må handle fra komplett, men klarer ikke bestemme meg for hva som vil være best til mitt bruk. Setter fokus på at tv'en bør være best mulig til Ps3, Blu-ray og pc. Tenkte også på å skaffe meg rikstv når det kommer til høsten. Da er selvfølgelig Bravia w3000 ett godt valg siden jeg unngår en ekstra boks under tv'en. Men det er ikke ett must. Sitter også ca 2,5-3,5 meter unna tv'en. Så 46" bør være tilstrekkelig for å få utnyttet bildet i godt.

De jeg har vurdert til nå er:

Komplett.no - Toshiba REGZA 46" LCD-TV 46XF355D, 1920 x 1080 Full-HD, 3xHDMI,10000:1,24fp

Komplett.no - Toshiba REGZA 47" LCD-TV 47Z3030D, 1920 x 1080 Full-HD,3xHDMI,15000:1,100Hz

Komplett.no - Sony Bravia 46" LCD-TV KDL-46W3000 1920 x 1080 Full-HD,3xHDMI,16000:1,8ms

Noen gode råd her? Hva er best av de to Toshiba tv'ene? Er de dårligere enn sony's bravia?

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest diverse tester, så har jeg fått med meg at sony nok har det beste sortnivået av de tre. Trur nok Z3030d har det svakeste sortnivået. Dette er dog bare etter diverse tester jeg selv har lest. Jeg har nå bestillt Toshiba ZF 355 46". Da jeg syntes Toshiba har et mye sprekere design enn sony. Zf355 er oppfølgeren til xf355d som du linker til her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oioi, hvor har du fått tak i ZF`en da? Jeg og flere med meg har sikla litt etter den TVen der ei stun no. Kun sett den i polen og tyskland hittil... Må nesten få noen erfaringer med deg når du har fått testa ut.

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestillt på multicom. får ikke tv før om 3-4 uker :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke til Toshiba sine Tv'er men her er hva jeg har skrevet om mine erfaringer på Sony'n:http://avforum.no/forum/tv-apparater...tml#post862899

Du sier at du sitter ca. 2,5 - 3,5 meter fra TV'en. Jeg sitter 3,5 meter fra min 40" og kunne absolutt ikke hatt noe større TV. Ideelt så tror jeg en 37" hadde vært bedre. Smak og behag, men prøv å se på en 46" i butikken og se om du må la blikket vandre for å se. Det kan bli litt slitsomt...:roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oynes
    Du sier at du sitter ca. 2,5 - 3,5 meter fra TV'en. Jeg sitter 3,5 meter fra min 40" og kunne absolutt ikke hatt noe større TV. Ideelt så tror jeg en 37" hadde vært bedre. Smak og behag, men prøv å se på en 46" i butikken og se om du må la blikket vandre for å se. Det kan bli litt slitsomt...:roll:
    jeg sitter 3 - 3,5 m fra 46" er veldig fornøyd... så det kan være greit sjekke hva som passer best selv

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestemte meg for en 46" W3000, så får vi håpe at jeg blir fornøyd. Takk til komplett som valgte å kredittere tv'en som jeg hadde 40"M86. Og takk for tips!

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mogul
    jeg sitter 3 - 3,5 m fra 46" er veldig fornøyd... så det kan være greit sjekke hva som passer best selv
    Jeg sitter ca. 3 meter fra 46" Sony, full HD. Ikke problem i det hele tatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jigs
    Etter å ha lest diverse tester, så har jeg fått med meg at sony nok har det beste sortnivået av de tre. Trur nok Z3030d har det svakeste sortnivået. Dette er dog bare etter diverse tester jeg selv har lest. Jeg har nå bestillt Toshiba ZF 355 46". Da jeg syntes Toshiba har et mye sprekere design enn sony. Zf355 er oppfølgeren til xf355d som du linker til her.
    Ser at det er ca. 3500,- prisforskjell mellom XF'en og ZF'en. Hva er nytt her? Er det verdt pris og ventetid? (hadde nesten bestemt meg for å slå til på en XF355D, men jeg er en sucker for å måtte ha det nyeste

Newcomer cy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maverick_VII
    Ser at det er ca. 3500,- prisforskjell mellom XF'en og ZF'en. Hva er nytt her? Er det verdt pris og ventetid? (hadde nesten bestemt meg for å slå til på en XF355D, men jeg er en sucker for å måtte ha det nyeste
    ser ut som at ZF'en kommer med 30000:1 i kontrastforhold, mot 10000:1 for XF.
    I tillegg en "Game Mode med forbedret responstid". Såg også et sted som skrev at den hadde 4 HDMI kontakter, mens andre skrev at den har 3...

Leveres muligens i april?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jigs
    Har bestillt på multicom. får ikke tv før om 3-4 uker :???:
    Har du hørt noe fra multicom om når du faktisk får denne hus?

Bare synes det er litt snålt at de er den eneste forhandleren i Norge som fører modellen (den står forøvrig ikke engang oppført på Toshibas norske sider), og mistenker dem for å ha vært litt kjappe med å legge den ut på salg.

Tenker å kjøpe denne, men vil gjerne være sikker på å ikke måtte vente på leveranse til høsten

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget falt på en Sony Bravia W3000 46". Regner med jeg blir fornøyd

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cy
    ser ut som at ZF'en kommer med 30000:1 i kontrastforhold, mot 10000:1 for XF.
    I tillegg en "Game Mode med forbedret responstid". Såg også et sted som skrev at den hadde 4 HDMI kontakter, mens andre skrev at den har 3...

Leveres muligens i april?
    30000:1 kontrast? Hvor ser du dette? Ville vært verdens beste TV om dette var tilfelle.
    Så vidt meg bekjent så er Z = 100Hz. ellers lik som X.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe som har fått lagt vantene på 46ZF fra Toshiba nå?

I såfall, hvordan er tv'en?

46XF fikk litt kritikk for bildekvaliteten i siste Lyd og bilde. Panelet er vel det samme i ZF-modellen. Er det noe kommentarer på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Odd J
    Er det noe som har fått lagt vantene på 46ZF fra Toshiba nå?

I såfall, hvordan er tv'en?

46XF fikk litt kritikk for bildekvaliteten i siste Lyd og bilde. Panelet er vel det samme i ZF-modellen. Er det noe kommentarer på dette?
    Dette gikk jeg glipp av, var det i Februarutgaven? Tror forøvrig man må vente en stund til på ZF'en...multicom er så vidt jeg kan se den eneste som har den oppført, og de har ingenting om lagerstatus. Kanskje det blir en W4000 på meg i stedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nr 04/08 kom i postkassa for et par dager siden. Test av 5 skjermer i klassen 46 - 50"

46XF350 får pluss for bra svartnivå og kontrast, men trekk for fargebalansen. Heller for mye mot blått/kjølig. Testeren greier ikke å kalibrere panelet til korrekte farger.

TVenhar god lyd da.

4 av 6 stjerner, bladet anbefaler å få apparatet demonstrert før en evt kjøper.

Er vel ingen grunn til å tro at ZF er annerledes en XF, er vel samme panel i begge modeller. Har lest en del på utenlandske fora der en del Toshibaskjermer er skjemmet av en del fargefeil. I grunnen rart at dette forekommer, Toshiba er vel ute og kjøper panelene eksternt som de fleste andre.

Sony testvinner på LCD-siden i denne testen. Hadde det ikke vært for at Toshibaen i mine øyne er markedets lekreste TV for tiden (mens Sony er for kantiner), hadde valget vært enkelt:-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •